|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#45 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Ja, det hender rett som det er. Men vi leser bøker på svært forskjellig vis. Jeg er en reser som nærmest skummer igjennom bøkene. Bøker jeg umiddelbart liker, leser jeg gjerne på nytt og på nytt. Mannen leser saktere, men er mer opptatt av språk og skildringer enn det jeg er.
|
|
|
#47 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?Min mann leser enormt mye, langt mer enn meg. Overlappen er imidlertid minimal. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og mannen din samme bøker?
Som jeg skulle skrevet det selv
|
|
|
#49 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vel, vi traff hverandre på science fiction-kongress, så svaret er nok til dels ja. Problemet er at han leser fantasy, og jeg leser SF. Men vi bytter bøker en del, ja. Ihvertfall når han kjøper noe som ikke er fantasy. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
flisespikker
|
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?
Hitler leste sikkert ikke Harry Potter.
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Jeg kan lese noen av hans, mens han ikke leser mine. Nå leser jeg hele året, mens han kan forsøke seg på en bok i ferier, så det begrenser seg. Men han leste mer før, og de bøkene kan jeg godt gyve løs på. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?
Det gjør vi også, men vi gjør det enda, jeg elsker å bli lest for. (Av mannen i hvertfall som leser raskt nok for min smak.)
|
|
|
#54 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Re: Sv: Leser du og partneren din samme bøker?
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Vi leser stort sett de samme bøkene, men jeg må lese dem først! Han bruker nemlig mye lengre tid en meg på en bok (jeg inhalerer dem), og jeg blir tullete av å måtte vente på en fersk bok.
|
|
|
#57 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Mannen min leser ikke bøker.
|
|
|
#58 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Nei, vi leser ikke det samme, men jeg "bestemmer" hva han skal lese. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Forumamatør i lære
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Nei, vi leser ikke de samme bøkene. Noen har vi begge lest, men vi liker forskjellige sjangere. Han leser myyyye faglitteratur, og oppdaterer seg på bilting, data osv. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
kamerat
|
Sv: Leser du og partneren din samme bøker?Iblant. Jeg leser mye mer skjønnlitteratur enn han, og jeg leser generelt mer. Men vi tar anbefalinger fra hverandre, og smaken vår overlapper en god del.
|
![]() |
|
|