|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om Asker
Utleier må ha gyldig grunn til oppsigelse, og salg i seg selv er ikke gyldig grunn til oppsigelse. Utleier må feks bruke utleieenheten selv for å ha gyldig grunn, og det skal ikke nåværende huseier. Ny huseier skal bruke leiligheten selv, da har de gyldig grunn til å si meg opp. Da gjelder oppsigelse fra den 1. i måneden etter overtakelse, og jeg har 3 måneders oppsigelse fra da. Nåværende utleier prøvde seg, men innrømmet at jeg har rett i forhold til husleieloven. Det er ikke for å få råd angående dette jeg skriver her.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerEnig, ville annonsert selv, en voksen og ryddig dame må være drømmeleieboeren. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerDa de hadde kjøpt seg nytt hus og skulle forberede salg prøvde de å få meg ut innen 6 uker, så huset ikke skulle ha utleier ved salg. De ga seg så fort jeg nevner husleieloven. Det gjorde de forsåvidt i går også, da jeg forklarte hva reglene er, og skrev tilbake at jeg har rett.
|
|
|
#24 |
|
rakkarpus
|
Jeg vet, har fått veldig bra respons tidligere, og har god referanse fra tidligere leieforhold. Dette går bra til slutt.
|
|
|
#25 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerDet som har stresset meg er nok det at huseier prøver seg på å få meg ut raskere enn husleieloven gir meg rett til. Jeg fikk jo for et par år siden vite av psykiater at jeg har ptsd, posttraumatisk stress-syndrom, og er var for stress. Jeg har ifølge husleieloven rett på å bo her ut september. Men jeg har jo ønsker om å flytte. Men det innebærer mye nytt, og jeg må passe på at denne prosessen ikke gjør meg verre. Men det skal gå.
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerGå på mange visninger er mitt tips. Håper det ordner seg fort.
|
|
|
#27 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerHåper du finner noe som fungerer innen kort tid! Og godt å høre at loven er på din side og at du har fått huseier til å følge den, slik at du har bedre tid, og det slipper å stresse deg riktig så mye. Lykke til med boliggjakten (igjen)!
|
|
|
#28 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerHva med å legge ut på Facebook sider, der du ønsker å bo?
|
|
|
|
#29 |
|
rakkarpus
|
Takk My og GinaK.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 20-02-26 kl 13:40. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerHar du begynt å gå på noen visninger? Vet du nå hvilket område du ønsker å bo i?
|
|
|
#31 |
|
rakkarpus
|
Nei, ikke begynt. Vet ikke område heller. Planlegger å lage ønskes leid-annonse på finn, har hatt god erfaring med det tidligere. Det begynte å lyse en lampe på bilen lørdag. Jeg slo opp i instruksjonsboka og mener det indikerte noe med avgasser. Ved verksted sist ble det påvist eksoslekkasje, men verkstedet mente det ikke kom inne i bilen. Det var også oppført at det var pga dette en lampe lyste. Jeg håper det er samme problem som gjør at den lyser nå, men bør kanskje sjekkes på verksted for sikkerhets skyld..? Prokrastinerer litt for tiden, eller har ikke hatt overskudd til å sjekke leiligheter på finn.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 03-03-26 kl 00:13. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hjelp meg å tenke om AskerJeg ser at det ble påvist en lambdasondefeil ved service i november, og at det står skrevet at motorlampa lyser pga det. På verkstedet i november mente de denne lekkasjen var utvendig og ikke påvirket lufta inne i bilen. Har aldri før sett denne lampa lyste før lørdag. Ser at når den lyser gult kan man oftest kjøre uten konsekvenser, lyser den rødt og blinker bør man kontakte verksted. Har ikke merket noe med kjøreegenskaper.
|
|
|
#34 |
|
rakkarpus
|
Bra tips, takk! Jeg fant det ut ved å lese rapport fra verkstedet I november og sjekke instruksjonsboka.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|