|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#641 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #17
Ja, regner med at det er økonomisk gunstig for store administrasjoner! "Dyrt"-kommentaren var med tanke på min sjappe, det burde jeg ha presisert. |
![]() |
![]() |
#642 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det skal jeg ikke uttale meg om.
#643 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg ville heller ikke hatt cellekontor, sånn ideelt, men å ikke ha fast plass hadde vært totalt uaktuelt. Jeg har nok å gjøre om jeg ikke skal bruke 15-30 minutter på å tømme plassen min hver dag og rydde frem igjen morgenen etter. Jeg jobber alltid med en del papirer og minst to-tre bøker åpne til en hver tid. Og trenger å vite at jeg har gode penner, merketusjer, blyant og regneark innen rekkevidde. Jeg skjønner ikke hva slags jobb man har om man ikke trenger egen, fast pult. Jobber dere kun digitalt?
![]() |
#644 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg er en av de minst digitale på min jobb, tror jeg, og da jobber jeg 95% digitalt. Mye med store regneark, Planner, teams-chatten, PowerPoint, og div andre verktøy. I tillegg har jeg en notatbok og en egen mus. Det hender en sjelden gang jeg printer en rapport eller lignende, hvis jeg skal gjøre masse research. Og at jeg finner noen a4-ark og skisser et storyboard på. Så det er lett å ta med seg alt overalt.
#645 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråd #17Har kun sittet i åpent landskap; liker det godt. Alt er digitalt, så på min pult har jeg penner, noen få papirer/huskelapper samt notatblokk. En flaske og en kopp har jeg også. Har fast plass, alltid hatt.
05 og 08 Sist redigert av millact : 15-02-24 kl 22:22. |
![]() |
![]() |
#646 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg også jobber bare digitalt. Har en notatbok, men den slenges alltid i vesken. Vi har åpent landskap, men faste plasser. Jeg har egentlig clean desk, bortsett fra en kopp, hårklemme og en boks med tyggis. |
![]() |
![]() |
#647 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråd #17På min pult har jeg huskelapper, bunker med rapporter og div jeg dkal lese (orker ikke lese kjempelangt på pc), penner, notatbok, skål til teposer og to store skjermer. I tillegg har jeg hyller med knekkebrød, te, godteri, brus, flere rapporter, tomflasker, sko, pledd mm.
#648 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #17Stort sett alt digitalt ja, det har skjedd mye der de siste par årene for min del. Men vi har en veske/kurv som har plass til det meste jeg trenger til daglig. Og det er stort sett en notatbok og noen skrivesaker, vannflaske, lader, tastatur, mus/musematte og laptop. Det tar ikke så lang tid å pakke ned. Veska settes i et skap på slutten av dagen. I dette skapet er det også plass til sånt som innesko, paracet, håndkrem etc. Alle arbeidsplassene har kjempebrede, buede skjermer med innebygget docking, som laptopen plugges inn i. Lange rapporter skriver jeg også ut, men de kastes etter bruk, og kan oppbevares i skapet eller veska så lenge de brukes. Annen faglitteratur som vi trenger og som bare finnes på papir står i et felles bokskap, men etter oppryddingen før flytting viste det seg å være overraskende lite. Alt blir en vane. Det er veldig mange hos oss også, som det har vært "uaktuelt" for å ikke ha fast plass. Særlig av den eldre garde. Men det går helt fint med dem alle sammen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-02-24 kl 21:37. |
![]() |
![]() |
#649 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg hadde en god stabel med diverse rapporter, bøker og papirer jeg hadde, helt bevisst, spart på, i et skap på det gamle kontoret. Pluss sminke, hårføner, et ekstra par sko, en steamer og jeg husker ikke hva. Så brant det ned, og jeg kommer knapt nok på hva som ble borte.
#650 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg har hatt eget kontor i et år, det kommer aldri til å skje igjen. Jeg hater det, men elsker kontorlandskap dersom det er lagt opp ordentlig, med f.x. smårom til å ta en jobbrelatert prat med noen når det trengs. Og materialer som demper heller enn forsterker lyder. I landskap digger jeg hvor lett det er å kontakte en kollega ansikt til ansikt når det trengs. |
![]() |
![]() |
#651 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Jeg trives absolutt best med eget kontor. Har prøvd å sitte i landskap - det fungerte ok i en periode da jeg satt sammen med dem jeg jobbet tett med. Nå sitter jeg store deler av dagen i teams møter - sjelden med noen fra samme kontor. Så da måtte jeg jo uansett finne et stillerom..... |
![]() |
![]() |
#652 |
Introvert optimist
|
Det er helt klart at de fleste, ikke alle, kjenner på at dette ikke er optimalt løsning. https://www.bi.no/forskning/business...d-besparelsen/ Høyere sykefravær er det også. https://psykologisk.no/2023/03/apent...e-sykefravaer/
Det kommer an på hvor lett man lar seg forstyrre. Jeg har, heldigvis, mitt eget kontor og jeg har alltid døra på gløtt når jeg er tilgjengelig. Da ser folk at jeg kan kontaktes, men jeg blir ikke så forstyrret av dem som går forbi i gangen, halvveis bak meg. Jeg ser dem i sidesynet om døra står halvåpen og det er nok til å forstyrre meg. Jeg tror jeg ville endt opp med sykemelding og uførhet om jeg skulle blitt tvunget til å sitte i åpent landskap selv om det var ro og musestille der.
#653 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Det er vel ganske etablert at det ikke er optimalt med landskap og free setting - men det kjøres på med det uansett. Noen har forhåpentligvis regnet på det og funnet ut at både effektivitetstap og økt sykefravær oppveies av lavere utgifter til lokaler.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#654 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Clean desk eller ingen desk hadde sikkert vært lurt for meg, jeg sitter lite på kontorplassen min og bruker skrivebordet stort sett bare til oppbevaring av unødvendig rot.
#655 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gruffetråd #17Vi skal over til free seating og clean desk på jobben min. Mange spennende innspill her. Har snakket med mange at det noen bedrifter som har et booking system slik at man kan sitte på samme pult i opptil en uke. Syns også Mys innspill om forskjellige soner var interessant.
#656 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gruffetråd #17Hos oss har alle teamsmøter i åpent landskap, det er ingen steder å trekke seg tilbake. Det er et par små stillerom, men da har man bare laptopen og set er umulig med de programmene vi jobber med. Ja, så det glade vannvidd. Om man blir forstyrret, så er det ens eget problem. |
![]() |
![]() |
#657 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #17Det høres helt uholdbart ut! Jeg synes heller ikke headset er noe godt alternativ, jeg har til gode å finne et headset jeg ikke får vondt i hodet av. Mulig fordi jeg har veldig lite hode, men likevel.
![]() |
#658 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Gruffetråd #17Problem med åpent landskap hos oss er at det ikke er plass til alle. Vi blir bedt om å ha faste dager hjemme, men så ønsker de tilstedeværelse. Bare å kjøre kl 07 da, så får jeg både parkering og pult. Kollektivt 20 km, to til tre bytter er risiko. Free seating og clean desk er ikke noe problem. Det er cellekontorer, stillerom, møterom, men de kan også være tatt.
#659 |
Panzerekstremfeminist
|
Min kollega som forstyrrer, har et usedvanlig HØYT STEMMEVOLUM. han har i tillegg en like rungende latter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#660 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må være broren til min kollega som sitter mye i telefon: "blablablaBLABLABLA!!blablablablaHAHAHAH!!". De der plutselige volumtoppene er til å få helt hetta av.
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|