Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-24, 15:31   #641
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tror det var den billigste løsningen. Grunnen er at vi med denne løsningen har færre plasser enn antall ansatte. Tidligere hadde alle en fast plass hver, i tillegg til at det var behov for flere møterom og stillerom, for både samarbeid/ad hoc møter, og ro. Og det var alltid mange tomme pulter, for det skjer aldri at alle sitter og jobber på kontorplassene sine samtidig. Folk er rundt på møter og befaringer og anlegg og hit og dit. Selv om alle riktignok har hver sin laptop, så betyr ordningen likevel færre skjermer, færre stoler, færre pulter, i tillegg til at vi greier oss med mye mindre areal. Tror vi har ca 75% dekning. Og mye av det som vi trengte egne rom til før, kan nå gjøres ved ordinære arbeidsplasser i egnet sone i stedet.

Vi skal være i disse lokalene midlertidig, mens de renoverer og bygger på det bygget vi vanligvis leier i, og planen er at vi skal tilbake dit når de er ferdige, om ca tre år. Men vi har fått beskjed om at vi kommer til å ha aktivitetsbasert løsning i de nye, permanente lokalene også.

Ja, regner med at det er økonomisk gunstig for store administrasjoner! "Dyrt"-kommentaren var med tanke på min sjappe, det burde jeg ha presisert.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-02-24, 15:40   #642
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, regner med at det er økonomisk gunstig for store administrasjoner! "Dyrt"-kommentaren var med tanke på min sjappe, det burde jeg ha presisert.

Ja, det skal jeg ikke uttale meg om. Vi er ca 100 ansatte på enheten, og frie arbeidsplasser var en forutsetning for å få plass i det bygget vi er nå (som har svært mange andre fordeler, blant annet at det ligger midt i sentrum, bare rett over gata for de gamle lokalene, som vi skal tilbake til). Det hadde ikke vært mulig å få til faste kontorplasser til alle her, da hadde vi vært nødt til å flytte ut av byen. Og vi ser jo nå at det heller ikke er nødvendig, det er fortsatt flere ledige plasser, selv på de dagene med flest folk.

Gammel 15-02-24, 20:18   #643
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller ikke hatt cellekontor, sånn ideelt, men å ikke ha fast plass hadde vært totalt uaktuelt. Jeg har nok å gjøre om jeg ikke skal bruke 15-30 minutter på å tømme plassen min hver dag og rydde frem igjen morgenen etter. Jeg jobber alltid med en del papirer og minst to-tre bøker åpne til en hver tid. Og trenger å vite at jeg har gode penner, merketusjer, blyant og regneark innen rekkevidde. Jeg skjønner ikke hva slags jobb man har om man ikke trenger egen, fast pult. Jobber dere kun digitalt?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 15-02-24, 20:59   #644
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av de minst digitale på min jobb, tror jeg, og da jobber jeg 95% digitalt. Mye med store regneark, Planner, teams-chatten, PowerPoint, og div andre verktøy. I tillegg har jeg en notatbok og en egen mus. Det hender en sjelden gang jeg printer en rapport eller lignende, hvis jeg skal gjøre masse research. Og at jeg finner noen a4-ark og skisser et storyboard på. Så det er lett å ta med seg alt overalt.

Jeg har de siste 25 årene sikkert jobbet på 30 arbeidsplasser, og tror det har vært cellekontorer på 2-3 av dem, ellers mange ulike løsninger for landskap og stort sett alltid clean desk.

Gammel 15-02-24, 21:04   #645
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har kun sittet i åpent landskap; liker det godt. Alt er digitalt, så på min pult har jeg penner, noen få papirer/huskelapper samt notatblokk. En flaske og en kopp har jeg også. Har fast plass, alltid hatt.

Sist redigert av millact : 15-02-24 kl 22:22.
millact er ikke aktiv  
Gammel 15-02-24, 21:05   #646
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også jobber bare digitalt. Har en notatbok, men den slenges alltid i vesken. Vi har åpent landskap, men faste plasser. Jeg har egentlig clean desk, bortsett fra en kopp, hårklemme og en boks med tyggis.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 15-02-24, 21:17   #647
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

På min pult har jeg huskelapper, bunker med rapporter og div jeg dkal lese (orker ikke lese kjempelangt på pc), penner, notatbok, skål til teposer og to store skjermer. I tillegg har jeg hyller med knekkebrød, te, godteri, brus, flere rapporter, tomflasker, sko, pledd mm.

Gammel 15-02-24, 21:20   #648
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett alt digitalt ja, det har skjedd mye der de siste par årene for min del. Men vi har en veske/kurv som har plass til det meste jeg trenger til daglig. Og det er stort sett en notatbok og noen skrivesaker, vannflaske, lader, tastatur, mus/musematte og laptop. Det tar ikke så lang tid å pakke ned. Veska settes i et skap på slutten av dagen. I dette skapet er det også plass til sånt som innesko, paracet, håndkrem etc. Alle arbeidsplassene har kjempebrede, buede skjermer med innebygget docking, som laptopen plugges inn i. Lange rapporter skriver jeg også ut, men de kastes etter bruk, og kan oppbevares i skapet eller veska så lenge de brukes. Annen faglitteratur som vi trenger og som bare finnes på papir står i et felles bokskap, men etter oppryddingen før flytting viste det seg å være overraskende lite. Alt blir en vane. Det er veldig mange hos oss også, som det har vært "uaktuelt" for å ikke ha fast plass. Særlig av den eldre garde. Men det går helt fint med dem alle sammen.

Sist redigert av My : 15-02-24 kl 21:37.
My er ikke aktiv  
Gammel 15-02-24, 22:20   #649
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en god stabel med diverse rapporter, bøker og papirer jeg hadde, helt bevisst, spart på, i et skap på det gamle kontoret. Pluss sminke, hårføner, et ekstra par sko, en steamer og jeg husker ikke hva. Så brant det ned, og jeg kommer knapt nok på hva som ble borte.

Nå flyr jeg rundt med en Douchebag med treningstøy, PC, notatblokk og småtteri, og det funker helt fint.

Gammel 16-02-24, 03:05   #650
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Kommer aldri til å forstå poenget/fordelen med åpent landskap og fri kontorplass 2 og 2. Skjønner jo at man får skvisa flere folk på mindre plass, men likevel. Jaja, ikke sikkert jeg jobber der når den tid kommer.

Jeg har hatt eget kontor i et år, det kommer aldri til å skje igjen. Jeg hater det, men elsker kontorlandskap dersom det er lagt opp ordentlig, med f.x. smårom til å ta en jobbrelatert prat med noen når det trengs. Og materialer som demper heller enn forsterker lyder. I landskap digger jeg hvor lett det er å kontakte en kollega ansikt til ansikt når det trengs.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 07:15   #651
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg trives absolutt best med eget kontor. Har prøvd å sitte i landskap - det fungerte ok i en periode da jeg satt sammen med dem jeg jobbet tett med. Nå sitter jeg store deler av dagen i teams møter - sjelden med noen fra samme kontor. Så da måtte jeg jo uansett finne et stillerom.....

I dag gruffer jeg over at jeg våknet tidlig når jeg for en gangs skyld hadde muligheten til å sove....

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 10:08   #652
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Kommer aldri til å forstå poenget/fordelen med åpent landskap og fri kontorplass 2 og 2. Skjønner jo at man får skvisa flere folk på mindre plass, men likevel. Jaja, ikke sikkert jeg jobber der når den tid kommer.

Det er helt klart at de fleste, ikke alle, kjenner på at dette ikke er optimalt løsning. https://www.bi.no/forskning/business...d-besparelsen/ Høyere sykefravær er det også. https://psykologisk.no/2023/03/apent...e-sykefravaer/

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er derfor jeg liker løsningen vi har gått over til nå, med aktivitetsbaserte, frie arbeidsplasser, hvor man kan sette seg i den stille sonen hvis man har behov for det. Da sitter man helt uforstyrret, selv om det er flere inne i samme rom.

Det kommer an på hvor lett man lar seg forstyrre. Jeg har, heldigvis, mitt eget kontor og jeg har alltid døra på gløtt når jeg er tilgjengelig. Da ser folk at jeg kan kontaktes, men jeg blir ikke så forstyrret av dem som går forbi i gangen, halvveis bak meg. Jeg ser dem i sidesynet om døra står halvåpen og det er nok til å forstyrre meg. Jeg tror jeg ville endt opp med sykemelding og uførhet om jeg skulle blitt tvunget til å sitte i åpent landskap selv om det var ro og musestille der.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 10:17   #653
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ganske etablert at det ikke er optimalt med landskap og free setting - men det kjøres på med det uansett. Noen har forhåpentligvis regnet på det og funnet ut at både effektivitetstap og økt sykefravær oppveies av lavere utgifter til lokaler.

Jeg deler kontor med to andre. det funker vanligvis bra, men den ene kollegaen har lagt seg til det utrolig gruffefremkallende "jeg skal bare ha et teamsmøte, går det bra for deg?".
Sist var jeg ærlig og sa at det er forstyrrende for meg. Jeg har ellers vært konfliktsky og gått og satt jeg et annet sted når dette har skjedd, men jeg trenger også å sitte på plassen min å jobbe, så jeg sa fra både om at det er fint om default ved teamsmøter er at man setter seg et sted som er egnet - og at man ikke spør om det er greit - fordi det er vanskelig å si nei.

Jeg hadde brukt uforholdsmessig mye tid på å rigge meg på jobb hvis vi hadde hatt clean desk. Jeg jobber digitalt, men mye av jobben min handler om å lese store rapporter - og å lese stortingsmeldinger og store forskningsrapporter og jeg klarer ikke å lese grundig nok på skjerm. Særlig ikke hvis jeg skal gi høringssvar og trenger å notere underveis.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 11:08   #654
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Clean desk eller ingen desk hadde sikkert vært lurt for meg, jeg sitter lite på kontorplassen min og bruker skrivebordet stort sett bare til oppbevaring av unødvendig rot.

Gammel 16-02-24, 11:55   #655
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal over til free seating og clean desk på jobben min. Mange spennende innspill her. Har snakket med mange at det noen bedrifter som har et booking system slik at man kan sitte på samme pult i opptil en uke. Syns også Mys innspill om forskjellige soner var interessant.

Jeg sitter i landskap nå og jeg syns teams møter er det mest utfordrende. Syns det er tungvindt å flytte på meg for det er stor mangel på stillerom, og det som er nærmest min plass er satt opp til samtaler så da har jeg ikke tastatur, mus eller flere skjermer tilgjengelig, noe jeg ofte har bruk for i teamsmøter når vi skal løse saker.

Jeg plages i liten grad av at andre har teams møter i nærheten, blir det forstyrrende så henter jeg meg en kopp te eller setter på hodetelefonene, som er støyreduserende.

Gammel 16-02-24, 13:18   #656
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har alle teamsmøter i åpent landskap, det er ingen steder å trekke seg tilbake. Det er et par små stillerom, men da har man bare laptopen og set er umulig med de programmene vi jobber med. Ja, så det glade vannvidd. Om man blir forstyrret, så er det ens eget problem.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 13:34   #657
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres helt uholdbart ut! Jeg synes heller ikke headset er noe godt alternativ, jeg har til gode å finne et headset jeg ikke får vondt i hodet av. Mulig fordi jeg har veldig lite hode, men likevel.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 13:43   #658
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Problem med åpent landskap hos oss er at det ikke er plass til alle. Vi blir bedt om å ha faste dager hjemme, men så ønsker de tilstedeværelse. Bare å kjøre kl 07 da, så får jeg både parkering og pult. Kollektivt 20 km, to til tre bytter er risiko. Free seating og clean desk er ikke noe problem. Det er cellekontorer, stillerom, møterom, men de kan også være tatt.

Gammel 16-02-24, 14:13   #659
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hos oss har alle teamsmøter i åpent landskap, det er ingen steder å trekke seg tilbake. Det er et par små stillerom, men da har man bare laptopen og set er umulig med de programmene vi jobber med. Ja, så det glade vannvidd. Om man blir forstyrret, så er det ens eget problem.

Min kollega som forstyrrer, har et usedvanlig HØYT STEMMEVOLUM. han har i tillegg en like rungende latter.

Ergo hjelper det ikke med te eller AirPods eller støykansellering, som jeg ser at Meisje bruker i slike tilfeller..

jeg innser at dette er vesentlige opplysninger jeg burde hatt med i første gruff. Jeg tåler nemlig vanlige folks teamsmøter og småprat veldig godt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 16-02-24, 14:40   #660
Novla

Novla sin avatar

Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Min kollega som forstyrrer, har et usedvanlig HØYT STEMMEVOLUM. han har i tillegg en like rungende latter.

Må være broren til min kollega som sitter mye i telefon: "blablablaBLABLABLA!!blablablablaHAHAHAH!!". De der plutselige volumtoppene er til å få helt hetta av. Heldigvis er hun mye på hjemmekontor, men det er sånn at jeg stønner innvendig når hun dukker opp.

Ellers synes jeg overgang til landskap fra cellekontor for et par år siden gikk overraskende greit; gruet meg skikkelig på forhånd, men det er faktisk rent hyggelig. Hjelper nok at det er et ganske lite landskap med plass til maks 12, og i praksis er vi sjelden mer enn 8-9.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.