|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingEtter min mening syntes jeg svarene her er lite løsningsorienterte.
Kanskje Johan Junkie kan være med en fra Oslo Kommune og rydde gatene før Oslo våkner til liv? Han trives kanskje ikke blant gamle og bør heller derfor ikke arbeide med gamle.
Men han kan kanskje integreres i ett arbeidsmiljø og være med andre ut å måke? Føle hvordan det er å jobbe i ett team?
Jeg passer heller ikke til å jobbe i ett omsorgsyrke og ihvertfall ikke med barn, derfor oppsøker jeg heller ikke den type arbeid. Men jeg har fått ett jobbtilbud som jeg trives i, og jeg er heller ikke furten for at jeg ikke kan jobbe som advokat og tjene lassvis med penger, det hadde vært fint, bare jeg slapp å ta utdannelsen det krever. Å se enkeltindivider og finne deres egenskaper er fint!
|
|
|
#222 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingOkey, jeg får ta det med teskje:
-lost behind where all things fall- Sist redigert av Olympia : 29-08-13 kl 00:11. |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Shake it out!
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingFår ikke prikket deg, Fløyel.
|
|
|
#224 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingVelfungerende psykisk utviklingshemmede er vel ikke akkurat n gruppe som er representert i gruppen vi diskuterer her? Så vidt jeg vet, har de arbeidstilbud? I minnkommunr har de det, flere gode og varierte tilbud.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåking
Flytte hjem til mor og far høres da slett ikke ut som en dum løsning. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Så far og mor skal være økonomisk ansvarlige for sitt late, myndige, barn? Jeg synes jeg ser det.....
|
|
|
#228 |
|
~~~~~~~
|
Det fungerer ikke slik i alle kommuner og noen av disse er også sosialklienter, all den tid de får ca 6.000,- utbetalt pr måned og ikke har ønske om å bo på institusjon, men ha en egen leilighet hvor de kan fungere på ett nogenlunde nivå, da får man tilbud om kontaktpersoner fra 10 timer og oppover pr uke. Det er selvfølgelig ett valg man tar, man kan jo selvfølgelig få plass på ett gamlehjem eller institusjon, men ikke alle 20, 30, 40 åringer ønsker det.
|
|
|
#229 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes absolutt det. I mange tilfeller burde de kommet på banen lenge før barnet ble lat og myndig. Men så var det det med arv og miljø igjen... |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Shake it out!
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingMatbonger.
|
|
|
#231 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det har jeg aldri hørt om, det er jo slik at en PU-diagnose utløser en god del rettigheter. Jeg har jobbet med dette de siste 20 årene og synes det er veldig rart at jeg ikke vet at dette er et utstrakt problem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Panzerekstremfeminist
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Shake it out!
|
Vel, i mange kommuner har de ikke det. Og da får man triste reportasjer om Truls som mister lyspunktet i hverdagen fordi kommunen ikke har råd lengre. I verdens rikeste land.
|
|
|
#234 |
|
~~~~~~~
|
Det er mange små kommuner i Norge, noen av dem har lite økonomiske ressurser som ivaretar den type tilbud. HVOR stort problemet er har jeg ikke tall på, men det finnes da personer det ikke er et tilbud til. Og en trafikkskadet trenger ikke nødvendigvis å være psykisk utviklingshemmet? Eller kanskje de sorteres under den gruppen. :spør av nysgjerrighet, fordi jeg ikke vet og ikke for å kverulere:
|
|
|
#235 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#236 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I de kommunene jeg kjenner il pakker de ikke varer, men de jobber på vaskeri, som hjelpemann på bil, på verksteder som produserer tjenester og varer, i vsktmestertjenester. De har uansett krav på et dagtilbud og jeg viste ikke at det er blitt et problem at de ikke lenger får dette.
|
|
|
|
|
#237 |
|
Shake it out!
|
Så bra! Det burde være sånn over hele fjøla.
|
|
|
#238 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er klart det er det!
|
|
|
|
|
#239 |
|
Shake it out!
|
Selvfølgelig koster det. Og jeg, som Rine, har ingen tro på at en spade løser det. Jeg velger å tolke Høyre sitt forslag som at man ønsker endringer i systemet. Og at endringen bør gå i retning av mer aktivisering og krav til mottakerne.
|
|
|
#240 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Høyre og Frp vil sette sosialklienter til snømåkingJeg het om flere arbeidsledige med doktorgrad. For ikke å snakke om folk med læterutdannelse. Og mastergrad i språk. Hva kostet egentlig en slik utdannelse? Tenker ikke bare hva lånekassen bidrar med, men hele pakken? Et par-tre millioner kanskje? Da er det svært dårlig samfunnsøkonomi om disse skulle gå ledige lenge, og jeg tør påstå disse menneskene er en smule ovetkvalifisert for snømåking hos gamle damer, eller jobbe for fretex og lignende. Jeg mener at vi som samfunn er best tjent med at kompetansen fisse sitter på blir benyttet, og da er det langt mer fornuftig å søke jobber, eller delta på ulike kurs for å gjøre seg mer attraktiv som arbeidstaker. En i min nære krets med doktorgrad fikk delta på et prosjektledelseskurs da h*n ikke fikk midler til å fortsette forskningen. Trygdemottakere kan være så mangt.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|