|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har juletre. (Se juletretråden.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#502 |
|
kamerat
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Det er jul her også. Hurra! Ikke noe stress-til-midnatt!
|
|
|
#503 |
|
This is normal!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?
Julepynten har gått i stykker igjen. Og vi sier takk til minstefrøkna.
|
|
|
|
#504 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Har hatt en rolig dag fordi jeg antakelig har glemt alt jeg burde ha gjort.
|
|
|
#505 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har igjen å se over gavene, vet at to må pakkes inn, og husker at flere mangler til-og-fra-lapper. Stua er sånn rimelig ryddig, kjøkkenet er greit nok, pinnekjøttet er tatt opp av fryseren og skal visstnok være ferdig utvannet - og så er det ikke jeg som skal lage det.
|
|
|
#506 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Av diverse grunner har vi feiret jul i dag, så vi er allerede ferdig med alt sammen.
|
|
|
#507 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg har glemt å lage krumkaker. Tror jeg prioriterer å prøvesmake julestrømpegodiset framfor å starte med bakst nå.
|
|
|
#508 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Ferdig. Eller, badet må tas kjapt før svigermor kommer i morgen. |
|
|
|
|
|
#509 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Moren min står og baker krumkaker til meg i kveld. |
|
|
|
|
|
#510 |
|
...we have cookies
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Stuegulvet er støvsugd og vasket. Sofaen er vasket. Jeg har ryddet stue og spisestue - og litt på kjøkkenet. Grønnplantene er vannet. Det er røde lys i staker og på egnede kubbelyssteder. Naboens julehilsen er lagt i postkassen (tre julehjerter i filt sydd av meg). Gubbens presang er pakket inn. |
|
|
|
|
|
#511 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Vi har handlet middager til romjulsdagene. Vi har pyntet treet og slengt noe annen pynt rundt omkring. Duken til spisestuebordet befinner seg hos min mor. Klærne vi skal ha på oss er i vaskemaskinen, både mannens og eldstemanns skjorte må strykes, men det kan han ordne. Mannen kjører første lass med ting og tang til foreldrene sine, som vi skal være hos hele dagen i morgen. (Hvorfor jeg gikk med på å slepe to barn under to år og alle greiene deres bort på julaften, er ennå ei gåte.) Jeg må pakke stellebager med nok bleier og skift og medisiner, og finne noe som kan likne på ei hel strømpebukse til meg sjøl. Kjøkkenet er fullt av smuler og oppvask, men det ser jeg ikke fra stua.
|
|
|
|
#513 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?
Hah, det løste vi greit ved at jeg brukte juletrepynting som lokkemiddel for snarlig avreise fra barnehagen. Vi rakk såvidt å komme innenfor døra, før treet var oppe og ferdig pynta.
|
|
|
#515 |
|
Einsam
|
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg kom akkurat på at jeg har glemt å lage laktosefri risengrynsgrøt til den laktosefrie riskremen jeg må ha til i morgen. Vel, får gjøre det i morgen tidlig. Det blir jul læll. |
|
|
|
|
|
#516 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg, julens dronning, er i år en julesjuske.....nesten iallefall! |
|
|
|
|
|
#517 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Enkelt! Ferdig i god tid før 24. Satte meg ned 23.45. |
|
|
|
|
|
#519 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?Jeg vinner så jævlig denne tråden:/ juletreet er ikke innendørs enda. Men pinnekjøttet er i vann mandlene er skoldet. Jeg begynner på 2 etg. nå.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|