Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Raust utsagn fra Gro Nylander

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-10, 14:33   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Raust utsagn fra Gro Nylander

Gro Nylander skal i følge denne artikkelen ha sagt følgende:

Sitat:

- Det er viktig å alminneliggjøre de ekstra kiloene etter fødsel. Gir man det litt tid, spiser fornuftig og trimmer litt, vil man gå det av seg. Man skal være raus med sin egen kropp, og mannen skal være raus med kvinnen i hvert fall det første halvåret.

Men etter det er det fritt fram for å irritere seg over ekstra kilo? Må bare ta en sånn jeg:

Ellers får jeg en følelse av at Nylander sier at alt blir som før bare man gir det litt tid. Ja, bortsett fra åreknuter, som kan opereres "hvis det blir for ille". Men det er jo ikke sånn. En del mageskinn blir slappere, håret kan forandre farge m.m., sexlivet kan bli annerledes, de ekstra kiloene kan sitte fast selv med nok trim og bra kosthold osv. Igjen får jeg en følelse av at Nylander gir en mal for det normale som gjør at mange kan føle seg mislykket hvis de ikke havner innenfor normalen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:35   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.872
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Hører vi virkelig på noe av det hun sier overhodet? Jeg sitter vel her med en følelse av at hun har blitt tabloidisert litt fordi hun har vært litt sleivete tidligere. Men underholdende er hun, det skal hun ha.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:36   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Ja det reagerte jeg også på da jeg leste artikkelen. Lett å føle seg mislykket dersom man ikke blir 100% som før graviditeten, liksom.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:42   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg syns utrykket "å være raus" blir temmelig håpløst i denne sammenhengen uansett, jeg da. Når det er noe mannen skal være mot kvinnen, liksom. Fiiine mannen som lar kvinnen være litt tjukk.

Det gir meg straks assosiasjoner til en skjevhet i forholdet som virkelig ikke er ønskelig.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:43   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg syns utrykket "å være raus" blir temmelig håpløst i denne sammenhengen uansett, jeg da. Når det er noe mannen skal være mot kvinnen, liksom. Fiiine mannen som lar kvinnen være litt tjukk.

Jepp, det var et usedvanlig tullete utsagn.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:49   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg leser ikke inn i det utsagnet at rausheten, ift. at mannen skal være raus med kvinnen, gjelder kiloer spesifikt. Jeg leser det som om at hun begynner å snakke om kilo og deretter snakker generelt at mannen skal være raus med kvinnen i hvertfall de første seks månedene. Sånn leser nå jeg det da... (Har ikke lest mer enn det som siteres i HI)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:55   #7
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg leser ikke inn i det utsagnet at rausheten, ift. at mannen skal være raus med kvinnen, gjelder kiloer spesifikt. Jeg leser det som om at hun begynner å snakke om kilo og deretter snakker generelt at mannen skal være raus med kvinnen i hvertfall de første seks månedene. Sånn leser nå jeg det da... (Har ikke lest mer enn det som siteres i HI)


Det syns jeg er raust av deg.

  Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:02   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det syns jeg er raust av deg.

Gro og jeg vet du, rause av natur

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:19   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg reagerte ikke noe spesielt på det utsagnet. Jeg liker Gro Nylander sånn i utgangspunktet. :dukker:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:56   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg leser ikke inn i det utsagnet at rausheten, ift. at mannen skal være raus med kvinnen, gjelder kiloer spesifikt. Jeg leser det som om at hun begynner å snakke om kilo og deretter snakker generelt at mannen skal være raus med kvinnen i hvertfall de første seks månedene. Sånn leser nå jeg det da... (Har ikke lest mer enn det som siteres i HI)

Men det er jo fortsatt like tullete. Være raus et halvt år, liksom? Det tok meg nesten tre år etter andre fødsel før jeg begynte å få det meste av kroppen min på stell. At mannen min skulle gå rundt i et halvt år eller tre år og være raus overfor endringene som ikke er "fikset" blir veldig fjernt for meg altså.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:01   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

At mannen min skulle gå rundt i et halvt år eller tre år og være raus overfor endringene som ikke er "fikset" blir veldig fjernt for meg altså.

Men du tenker på kroppen ikke sant? Jeg leser ikke at hun mener kroppen, jeg tolker det som at hun sier at mannen må være raus med kvinnen på generell basis og da tenker jeg ift. ammetåke, lite søvn, mer oppslukt av babyen enn pappaen og alt det andre som gjerne påvirker en nybakt mamma de første 6 månedene (og i flere tilfeller lenger enn 6 mnd).

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:08   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Men du tenker på kroppen ikke sant? Jeg leser ikke at hun mener kroppen, jeg tolker det som at hun sier at mannen må være raus med kvinnen på generell basis og da tenker jeg ift. ammetåke, lite søvn, mer oppslukt av babyen enn pappaen og alt det andre som gjerne påvirker en nybakt mamma de første 6 månedene (og i flere tilfeller lenger enn 6 mnd).

Utsagnet jeg har sitert står under et avsnitt med overskriften "Ekstra kilo" og alt under denne overskriften dreier seg om ekstra kilo. Jeg synes du er i rauseste laget med Nylander hvis du leser at dette ikke dreier seg om vekt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:02   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Men det er jo fortsatt like tullete. Være raus et halvt år, liksom? Det tok meg nesten tre år etter andre fødsel før jeg begynte å få det meste av kroppen min på stell. At mannen min skulle gå rundt i et halvt år eller tre år og være raus overfor endringene som ikke er "fikset" blir veldig fjernt for meg altså.

Det står "i hvert fall det første halvåret". Altså uten noen begrensning oppover.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:45   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Jeg vet ikke, jeg synes ikke hun var så forfryktelig her... For de aller fleste blir jo det meste "bedre" etter hvert, og jeg synes hun tar godt høyde for at ikke alle opplever at alt blir likt ved å referere til at det skjer for de fleste.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:48   #15
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Jeg vet ikke, jeg synes ikke hun var så forfryktelig her... For de aller fleste blir jo det meste "bedre" etter hvert, og jeg synes hun tar godt høyde for at ikke alle opplever at alt blir likt ved å referere til at det skjer for de fleste.

Jeg har nok med meg "stemningen" fra det jeg har lest av henne tidligere når jeg leser dette, så det er mulig jeg ser det vrangere enn det er. Når det gjelder utsagnet jeg siterte i første innlegg, håper jeg det er feilsitert, for det er jo helt på trynet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 15:27   #16
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Fiiine mannen som lar kvinnen være litt tjukk.

Men bare de seks første månedene vel og merke, etter det har man ingen unnskyldning for å tviholde på de ekstra kiloene lenger!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:51   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Men bare de seks første månedene vel og merke, etter det har man ingen unnskyldning for å tviholde på de ekstra kiloene lenger!

Tviholde på kiloene! Den skal jeg bruke neste gang noen klager over vekten. "Hvorfor driver du og tviholder på de derre kiloene egentlig?"

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:52   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

fjollete utsagn, spesielt det med det første halve året. Skal man liksom ha en tidsfrist for når mannen kan klage på vekta? nei, det syns jeg blir for dumt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:45   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Mannen min er jammen snill - han har holdt ut med babyvekt i 8 år han. Men nå skal jeg ta grep, altså. Kanskje jeg burde be om unnskyldning for å ha brukt alt for lang tid?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 14:46   #20
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Raust utsagn fra Gro Nylander

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Mannen min er jammen snill - han har holdt ut med babyvekt i 8 år han. Men nå skal jeg ta grep, altså. Kanskje jeg burde be om unnskyldning for å ha brukt alt for lang tid?

Rausere mann skal man lete lenge etter altså.




__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no