|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Hvor mange kvadrat?Vi er en familie på fem og trenger mer plass. Vi er dog i tvil om utbygging eller helt nytt hus er tingen. Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva andre anser som god plass, hvor mange kvadrat? Vi har nå ca 130 kvadrat og blir det utbygg så blir det 30 ekstra (i form av to soverom). Vi har ikke kjeller, men en bod i hagen til lagring + et lite loft. Hvor mye plass har dere og er det "nok"?
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 100 kvadrat, og blir snart 4 stk i familien. det er nok, men det hadde ikke gjort noe å hatt mer. :hjelpsom:
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og vi har nærmere 200 kvm. Romslig og fantastisk. Vi kan også utvide med den utleide sokkelen, om vi skulle få behov for det.
|
|
|
|
#4 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har 128 effektive kvm (142 med boder osv). Det holder hardt, men det går. Hadde vært deilig med 30 ekstra, ja!
|
|
|
#5 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har 117 kvadrat. Går fint foreløpig, men kommer til å se oss om etter noe litt større når eldstemann nærmer seg tenåra.
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og bor på 75kvm. Jeg er veldig fornøyd med planløsningen (både størrelse på rommene og hvor rommene ligger i forhold til hverandre) og tror ikke at vi kommer til å flytte noe mer.
|
|
|
#7 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 på ca 150, og selv om det egentlig er nok har vi en full uinnredet kjeller som med tiden skal bli ekstra soverom, boder og diverse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 og har 125 kvm. Det holder. Det er godt utnyttet, med 4 soverom og to stuer (en av dem loftstue)
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem, og har 200 kavdrat ca. Opplever at vi har god plass. Det skal sies at vi bygde på når vi fikk Fjompusen da, så da gikk vi fra 120 til 200. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 stk og har 200 kvm. Mer enn nok plass, men jeg er glad vi har den plassen.
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Jeg vet forresten om en som satte opp en sånn 'gjestehytte' i hagen til eldstebarnet, da de hadde så dårlig plass inne, men dette var da en større ungdom enn dine. Hadde strøm der inne, men var ellers inne i huset for å spise, dusje, gå på do osv.
|
|
|
#12 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 stykker og har hus på 170kvm over 2 etasjer. Det jeg savner er et ekstra soverom som vi kunne hatt som gjesterom. Vi har fire soverom sånn at vi har ett hver, men skulle gjerne hatt fem soverom. Har to bad, noe jeg er veldig glad for, også har vi stue + loftstue noe som også er veldig greit. Vi har ikke så mye lagringsplass, bare noen sånne litt store sidekott. Vi trenger egentlig ikke mere lagringsplass hvis vi bare klarer å rydde i det vi har. Det mest geniale vi laget nå er et rom/bod i gangen under trappa opp til 2.etg. Genial og ha alt sesongtøy, skøyter, slalomstøvler, ekstra sko/støvler der + at det er plass til å sette rett inn alt tøyet som kommer hjem i en stor ikea pose i helgene fra sfo/barnehage. Skulle gjerne hatt stor gang, men nå har vi fått gjort om litt og laget mye skap/skuffeplass der, så da fungerer det bedre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 stk, og har et hus på 200 kvm BOA ca. I tillegg har vi noe bodplass i kjelleren som jeg ikke regner med i boa.
|
|
|
#14 |
|
både her og der
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og får ca. 170 når den nye yttergangen er bygd. Stue, soverom og kjøkken er ikke så store, og kunne gjerne vært større, men i kjelleretasjen har vi tre soverom i god størrelse + bad. Vi har også bad oppe. Nok plass, men stua kunne god vært større. Vi har seks soverom totalt, tre små oppe og tre nede. To av soverommene nede brukes til TV-stue og kontor, men etter hvert får kanskje ungene hvert sitt rom nede.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 12-08-10 kl 11:06. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Jeg er ikke sikker på hvor mye det er her på hovedplanet, men om/når vi bygger på, så blir tilbygget vårt ca like stort som deres. Huset vårt er langt og smalt, ca 14m x 7-8m tror jeg, og planløsningen er teit.
|
|
|
#16 |
|
er her
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Det er jo ganske avhengig av planløsningen blant annet. Et hus på 150 kvm kan være like bra som et på 200 i noen situasjoner. Vi har en litt teit planløsning som gjør at jeg gjerne skulle hatt mer plass, men tror en bedre planløsning med like mye boareal hadde vært tilstrekkelig.
|
|
|
|
#17 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er per nå 4 stk på 220 kvm + full kjeller og stort loft ( ikke full ståhøyde alle steder).
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mange kvadrat?
Amen.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 og har ca 150 kvdrat.
|
|
|
#20 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi holder på å bygge hus nå, og da ender vi opp med 211 kvadrat. Da får alle ungene hvert sitt soverom, et bad på deling og ei stor loftstue.
|
![]() |
|
|