|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Uff så forferdelig.
|
|
|
#2 |
|
<*(((<
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagtOg det du vil diskutere om dette er?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg vil diskutere noe litt relatert, kan jeg kuppe? |
|
|
|
#5 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)
Bra innlegg ! Ønsker også bedre vilkår for støttekontakter og avlastere. Disse ressurspersonene blir ofte håndplukket, og det ligger overhodet ingen økonomisk tanke bak deres engasjement. Likevel er det tankevekkende at lønnen er så lav. Det skal satses på helsefremmende og forebyggende arbeid, men... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Viktig poeng SF.
|
|
|
#7 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg kan ikke begripe at naboer som hørte redselsskrik og all denne gråten ikke reagerte - om så bare med en anonym telefon til barnevernet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg syns det er redselsfullt at ingen har meldt fra. Det samme som i Christoffer-saken.. ingen tørr å ta steget. Det er så forferdelig. HVorfor er vi redde for å melde fra om mistanker... noen MÅ jo ha hatt en mistanke.. det var jo flere som reagerte på bråk.
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg var privatavlaster i en familie mens jeg studerte. Men siden det er definert som oppdragstaker og ikke arbeidstaker, så får man feks. ikke feriepenger. Dette medførte at jeg etter 2-3 år måtte finne en bedre betalt jobb. Kommunens respons var at "de ønsket uansett ikke folk som kun ville ha den pga pengene". Jeg ble så sint! Jeg var utrolig glad i barnet jeg passet, og jeg gråt da jeg informerte familien om at jeg kom til å slutte.
|
|
|
#10 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Veldig fint innlegg, SF. Jeg får ikke prikket deg, men dette var en fin videreføring av tråden altså; viktig tema!!!
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Veldig viktig tema!
|
|
|
#12 |
|
Kidding, right?
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)linne@: Jeg har mange ganger savnet de gode gamle "husmorvikarene" - det må da være en ypperlig jobb for feks spreke pensjonister og andre som kjeder seg og ønsker å være til nytte innimellom? For når (alene)mor blir syk/utslitt/sliter, og ikke har noe bra nettverk, så er det pokker så vanskelig å hjelpe, altså.
|
|
|
|
#13 |
|
Ekvilist
|
Man har Homestart en del steder. Det er hovedsaklig basert på frivillighet, så vidt jeg vet. Jeg ønsker meg et system a la husmorvikar (men ikke husmorvikar seff
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Det er enda teitere, Irma. |
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Ja, dette høres virkelig hull i hodet ut. Det er ikke barnets beste som er i fokus iallefall, hvis det praktiseres slik.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#18 |
|
|
Mange med barn med spesielle behov ender i det uføret egentlig - det er få som _vil_ ha en avlastningsoppgave for de barna, og oftest er det familie eller venner som stiller opp. Selv om man har vedtak på avlastning er det fort vanskelig å finne noen, og da er det institusjon som ender som det eneste alternativet - i de tilfellene hvor kommunen faktisk har mulighet til å gi det alternativet.
Her har jeg et glitrende eksempel - i fjor var jeg syk, noe hjertegreier og ble satt mer og mer ut av spill. Etterhvert så ut til i verste fall å bli en operasjon av "open heart surgery"-typen og jeg ble forespeilet 3mnd rekonvalesens hvor jeg måtte ta det HELT med ro siden noen vener skulle flyttes på og greier. Sist redigert av m^2 : 07-08-10 kl 22:51. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Ja, husmorvikarer var en fin greie. Vi hadde sånn når jeg var lita. Fordi min mor satt med to små, en svært prematur, og såpass syk at det var begrenset hva hun fikk lov til. (Selv om hun er gift, så var jo pappa på jobb på dagtid.) Fine, snille husmorvikaren. Slike engler skulle man hatt fortsatt.
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: I denne leiligheten ble to små liv ødelagt (vg.no)Jeg tenker at det mest naturlige i slike tilfeller du nevner Malama, er at far frikjøpes for omsorgsoppgaver i hjemmet? For meg framstår det veldig snodig at fremmede skal komme inn i et hjem for å delta i omsorgen til et spedbarn, samtidig som babyens reelle næreste romsorgsperson sammen med moren, nemlig faren, går på jobb. Jeg skjønner at dette sikkert kan være en vurderingssak ut i fra hvert enkelt tilfelle. Det er bare ekvilisten i meg som slår til. *bombe*
|
![]() |
|
|