|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg vet at en del dropper å kjøpe gummistøvler til barnehagebarn og kun bruker goretex. Men - hvilke goretex sko/støvler da? Holder det med de halvhøye goretex overgangsskoene til f.eks Viking som eneste skotøy i regnvær i barnehagen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?For barn som liker å hoppe i vanndammer så holder ikke halvhøye overgangssko.
|
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Kunne ikke falle meg inn å bruke goretex istedet for støvler. Men som et tillegg er det greit. De er rett og slett ikke høye nok til Bergenske søledammer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Vi bor i Bergen og har brukt 90% av tiden goretex. Både joggesko og vintersko. Nå har han et par halvhøye viking, og høye superfit. Han går bare i støvler når han BARE svømmer i dammene. Siden de tørker fortere. Våt oppi blir han då uansett. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Vi prøvde å ha bare goretex en periode, og det holdt ikke til vårt bruk. Vanntett eller ikke, de ble våte på bena.
|
|
|
#6 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?
Niks, og idag var ikke vanlige gummistøvler høye nok heller......., 3-åringen har nettopp vært i syden, og lært seg å "dukke" i bassenget. Så på lekeplassen idag: "mamma, eg skal dukke i søledammen".....eh, forseint å stoppe henne da fant jeg ut, og reimatec og gummistøvler kan ikke erstatte badebukse har jeg lært idag.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Høye ecco goretex og halvhøye timberland goretex. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tøff
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Min lille bølle var ute og testet sine nye gummistøvler her om dagen, og etter den erfaringen tror jeg sannelig det blir Viking gore-tex en stund fremover. Hun fikk dem ikke skikkelig med seg, og føttene hennes skled ut av støvlene så fort hun ikke sto på bena. De er vel ikke ute i syndeflod-vær på småbarnsavdelinger vel? :fersking:
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Høye Ecco goretex og halvhøye Viking goretex det siste året. Og så har han et par Dockboots som knapt blir brukt. Vi har aldri hatt gummistøvler.
|
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Problemet med gore-tex er at de har "puter" helt øverst ved ankelen som ikke er vanntette - og som i tillegg fungerer fint som svamper for vann. Altså. Gore-tex'en holder, men skoene blir våte likevel.
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg har god erfaring med Goretex, og de er gode på foten. Men i plaskevær er nok støvler det beste.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?De er vel 3 januarbarn i barnehagen til plutten. Og de er jo de bittebittesmå ennå selvfølgelig. Og nå er det bare få uker til det begynner en gjeng som er født på høsten... da mister de nok babystatusen ganske fort tenker jeg.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Min erfaring er at støvler trengs til sitt bruk, og ikke kan erstattes av Goretex på heltid. Når de leker ute i søle og skitt blir Goretexene så skitne at de slutter å fungere, og det er en stor jobb å holde dem rene. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Jeg hadde ikke gummistøvler første året i bhg, da klarte hun seg med goretex, men nå er hun mye mer aktiv, så det blir nok begge deler |
|
|
|
|
|
#15 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Jeg anbefaler goretex for våre ettåringer på avdelingen. Støvler er noe herk når de små skal ut og utforske verden.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Mens poden hadde et par goretexsko stående på hylla i hele vinter/vår mens det ble puttet på han for store viking thermo. Jeg driver TYDELIG opplæring av personalet: "alt yttertøy han har i barnehagen er i prinsippet vanntett". Den har ikke vært lett å ta inn av en eller annen grunn.
|
|
|
#17 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Dette kan jeg ikke skjønne. Nå har jo jeg personlig erfaring med at goretex er bra, og tør derfor anbefale dette til foreldrene. Rart at enkelte i bhg skal holde på de gammeldagse støvlene og ikke tro på at det finnes andre ting som sitter bedre på foten og er vanntett.
|
|
|
#18 |
|
Tøff
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Bølla går og er høyt og lavt, men i det øyeblikket hun krabber litt (under lave hindringer for eksempel) glir støvlene av. de er passe til henne, men detter av uansett. Hun er veldig slank, også i føttene, så annet fottøy sitter rett og slett bedre på.
|
|
|
#19 |
|
har gullhår
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() |
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Minsten kan ikke bruke støvler, så jeg håper virkelig at goretexskoene holder tett i |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Goretex i stedet for gummistøvler?Vurderer å gå fra støvler til heildekkande tørrdrakt....... Sjølv om beina som regel er da einaste som er tørt når ho kjem inn.
|
![]() |
|
|