Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Oppvaskkluter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 21:12   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Oppvaskkluter

Hvordan klarer dere ordentlige husmødre å holde de hvite? Mine blir jo grå/gul/brune etter en gangs bruk. Jeg er lei av å klore

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:13   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Du skyller dem skikkelig i rent vann hver gang etter bruk.

Gammel 10-10-06, 14:00   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskkluter

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Avslutt med kaldt vann. For å unngå at bakteriefloraen tar av......

Heng den til tørk med en gang. Ikke la den ligge som en klump på kjøkkenbenken. Da trives bakteriene. Bruk ikke kjøkkenkluten for lenge. Jeg skifter flere ganger i uka.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 13:07   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Og oppdrar mannen til å gjøre det samme! Kan noen fortelle meg hvordan man lærer bort sånt til menn?

Gammel 27-10-06, 13:28   #5
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg bruker farget klut, men synes de blir misfarget etter en stund likevel. Men er ikke så sinnsvakt opptatt av det for å være ærlig. Synes det er mye viktigere å være litt miljøbevisst. Skifter klut hver dag og så henges de til tørk på vaskerommet før de går i neste kokvask. Samme skjer med snuppas tøybleier - de får også flekker, men det løses ved å henge dem ut i solen - naturlig bleking!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 22:36   #6
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har farget alt av håndklær og kluter som er i bruk på kjøkkenet i samme fargen. Nå er alt blått, men det er ikke lenge siden de var limefarget.

Jeg bruker som Kristin kanskje flere kluter på en dag, og de går i vasken med en gang. Vasker de sammen med annen mørk 60 graders vask.
Innbiller meg selv at jeg minsker antallet bakterier som florerer på kjøkkenet på den måten.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:14   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper engangskluter. Blir de sure så kaster jeg bare og tar en ny.

Gammel 25-09-06, 21:16   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyll kluten etter bruk.
Mine oppvaskkluter går stort sett i vaskemaskinen hver dag.
Sjelden jeg bruker klor.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:18   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skyller de da etter bruk, men gris etter tomatsaus o.l setter flekker paa alle klutene.

Gammel 25-09-06, 21:19   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg kjøper engangskluter. Blir de sure så kaster jeg bare og tar en ny.

Vasker som regel de en runde og jeg, det tåler de. Men ikke så mye mer, da blir de hullete..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:28   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper ikke hvite
Kid har flotte gasskluter i masse fine farger som matcher oppvaskkostene til Jordan

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:29   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg kjøper ikke hvite
Kid har flotte gasskluter i masse fine farger som matcher oppvaskkostene til Jordan

Gammel 25-09-06, 21:37   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Jeg kjøper ikke hvite

Smart!

Gammel 26-09-06, 09:54   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke hvite

Det var lurt, tror jeg skal en tur innom Kid snart. Har nemlig samme problem som Sannemor, selv kokevask klarer ikke å ta enkelte av flekkene, og da er det bare klor som nytter.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:58   #15
Albertine
Passiv

Standard

Her i huset bruker vi gamle flanellslaken som kopptuer, klipt i store firkanter. De er fantastiske! Holder seg godt i fargen gjør de også. Skifter ofte, så de rekker ikke å bli så veldig skitne her i huset.

Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:31   #16
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper ikke hvite

På KID har de kluter i alle regnbuens farger.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:37   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forundret over folk som bruker engangs til dette? Ikke akkurat miljøvennlig? Og dere som skifter flere ganger hver dag? Har dere fobi eller?

Vi kjøper ikke hvite, men de blå chifonette (eller hvordan det nå skrives) i de papprørene. De skyller man lett ren, og de blir ikke sure.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 12:38   #18
Mica
Djevelsk

Mica sin avatar

Hvor: Oslo
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Er det bare jeg som nærmest har sluttet å bruke kluter?

Ja jeg har jo noen i friske farger som jeg bruker av og til (hvis jeg skal vaske ordentlig, og de går da rett til vask etter bruk) - men stort sett i det daglige bruker jeg tørkerull. Vi har ett stort forbruk av tørkerull, men det får så bare være jeg klarer ikke våte kluter ved vasken, eller hengende rundt om kring.

Gammel 25-09-06, 21:29   #19
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bare infinner meg med at de blir grå jeg.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:33   #20
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg skyller dem godt etter bruk, henger de opp over krana så det ikke skal lukte av dem. Og så vasker jeg dem på 60 grader i maskina og klorer innimellom....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.