|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Einsam
|
Hva svarer dere telefonselgere?Normalt pleier jeg bare si "ellers takk", og legger på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Me svarar: me kjøper absolutt ingenting over telefon, og har dessutan reservert oss for denne typen henvendelsar.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har nummervisning og tar ikke telefonen hvis det ser ut som et telefonselgernr. Hvis jeg likevel blir lurt til å ta den, later jeg som om jeg er en annen og sier at "rine er dessverre ikke hjemme" - hvis man vil legge på kjapt, er det den som fungerer best. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
Sånt gjer svigers også, og eg skjønnar virkelig ikkje poenget. Da vil dei jo berre ringe igjen. Det er vel like greit å gi klar beskjed om tingenes tilstand (at du ikkje er interessert), vel å merke etter at du har reservert deg. Da sparar du både deg og telefonselgaren.
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg avbryter den lange innledende hilsenen/oppramsingen og spør om de selger noe. Svarer de ja, sier jeg neitakk og legger på. Er de vrange og ikke vil si hva de er ute etter, legger jeg i hvert fall på.
|
|
|
#7 |
|
Stiv
|
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har sperret meg mot telefonsalg, og blir heldigvis sjelden oppringt. De få aliekvel ringer meg, får som regel en bøtte med kjeft av meg for å ikke ha gjort jobben sin og sjekket listene på forhånd. Jeg husker spesielt en gang da jeg var gravid, hormonell og i tillegg møkkasur på et-eller-annet da en stakkars telefonselger ringte meg og presterte å bytte ut en bokstav i etternavnet mitt slik at det ble noe helt annet. Etter at jeg hadde kjeftet ham huden full, følte jeg meg i mye bedre humør.
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Type: Hvor har du fått nummeret mitt fra? Er du klar over at vi har vært reservert i åresvis? Få snakke med overordnede! :tordenstemme: Da pleier de legge på. Idioter.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Jeg krever også å få vite hvor de får listene sine fra, minner om at de skal vaske listene hver tredje måned og at det er flere år siden jeg reserverte meg. Så ber jeg om navn på ringefirma og sier at jeg vil sende klage på dem om de ikke rydder opp straks. |
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har også reservert meg, men når det en sjelden gang ringer noen så er det dagsformen som avgjør hvilken av de tre alternativene over jeg velger. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
|
|
|
#13 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Vi pleier å gi telefonen til minsten, hun er en pratemaker |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg tar ikke telefonen, takler ikke selgere. Jeg tar aldri tlf når det er et ukjent nr, men sjekker det opp umiddelbart etterpå. Er det selgere (eller ikke registrert), ringer jeg ikke tilbake.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer enkelt og greit at det er jeg ikke interessert i. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Det er min strategi også.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har reservert meg, og det funker åpenbart, for ingen selgere ringer meg. Jeg får jevnlig telefon fra Norstat og sånne meningsmålingsgreier, da pleier jeg bare å si at det ikke passer, med mindre jeg har veldig god tid og kan prate litt med stakkarene. Men salg, det hadde blitt kontant avvist med beskjed om at jeg er reservert, ja. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg får sjeldent, veldig sjeldent sånne telefoner. Vi har vært reservert siden steinalderen eller noe. Når det skjer, spør jeg hvordan fikk du nummeret mitt, jeg visste ikke at jeg hadde kundeforhold til deg. En gang nektet fyren å legge på det var bare SÅÅÅÅ godt et tilbud. Da la jeg på midt i ordflommen hans. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva svarer dere telefonselgere?De ytterst få gangene jeg får en selger på tråden svarer jeg noe ala "du - før du går videre nå, vil jeg svært gjerne vite hvordan du har fått nummeret mitt, siden jeg har reservert meg mot telefonselgere."
|
|
|
#20 |
|
|
Sånn gjør jeg det også.
|
![]() |
|