Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dine aller beste London-tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 18:42   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.873
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Dine aller beste London-tips

ønsker jeg!

har bestilt mor-datter tur i juni, og ønsker tips om alt mulig; severdigheter vi MÅ få med oss, de beste frokost/lunsjsteder, fabelaktige shoppingtips.

Og ellers andre reisetips og triks som: hvor oppbevarer dere passene når dere er ute på shopping? I veska eller på hotellet. Har dere med flere betalingskort, og har dere alle i samme lommebok, hor mye cash er greit å ha før man reiser (sånn til mat,drikke, taxi etc før man får vært i en minibank).

Kort fortalt; en lite bereist mamma skal på tur....., men gleder seg veldig

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 18:50   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Hvor gammel er dattern din?
(Greit å vite med tanke på tips tenker jeg...)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:45   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.873
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Hvor gammel er dattern din?
(Greit å vite med tanke på tips tenker jeg...)

14...

har to barn til på 7 og 2,5 år, men storby med innlagt shopping drar jeg ikke dem med på ......

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:51   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.873
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

London Eye er et must, den har hun skrevet oppgave om på skolen (på engelsk), så den skal vi ta, ja. Madam tussaud er også et ønske, skjønner at vi må forberede oss på kø....

Vi har 3 hele dager, samt noen timer på søndagen før vi må reise til flyplassen.

Jeg tenkte å lage en oppgave til jentungen med hvordan vi skal komme oss til ulike steder, ved hjelp av undergrunnen etc. Googling er fint for 14-åringer, også kan jeg forsvare litt at hun får to dager fri fra skolen . Hun skal også få sette seg inn i valutaregning, så dette blir jo bra!

Det hagler inn med tips, her! Hjertelig takk! Jeg kommer til å skrive ned masse tips i en bok, og ha med oss i planleggingen, og i veska på turen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:39   #5
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

London Eye er et must, den har hun skrevet oppgave om på skolen (på engelsk), så den skal vi ta, ja. Madam tussaud er også et ønske, skjønner at vi må forberede oss på kø....

Vi (mannen og jeg) reiser til London på fredag. Jeg har alltid hatt lyst til å dra på Madame Tussaud's, men har aldri gått pga køene. Nå har vi forhåndsbestilt billetter så vi slipper billettkø. Jeg kan si ifra når vi er hjemme igjen hvordan det funket.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:23   #6
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Shopping: Westfield. Svært shoppingsenter som gjør at du får gjort unna shoppingen på notime og har goood tid til resten.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:26   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Dere trenger ikke taxi. I London tar dere undergrunnen, eller rød buss. Kjøp dagskort, eller 3-dagers kort avhengig av hvor lenge dere skal være der.

For shopping er Covent Garden hyggeligere enn Oxford Street.

Ellers lurer jeg også på hvor gammel datteren er, men Tower er verdt et besøk uansett alder. Madame Tussaud's har jeg aldri sett poenget med. Lange køer er det visst også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:28   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Om datteren din er i tenårene er et besøk på Primark veldig ok.Veldig billige klær.
Prøv å unngå fredag ettermiddag og lørdag om du kan, for da er det veldig fullt der....

Lillywhite har masse billige sportsklær og sko..

Et besøk på marked

En musical

London Eye

Ellers så er det jo fryktelig mye som er perfekt i London, det er nesten ikke mulig å bare plukke ut noen få ting....


Ang hvor mye penger, så bare regn med at det går MYE, det er så mye fint å handle og å gjøre.
Jeg var 4 dager i London for ikke lenge siden, og brukte ca 6000 Men da handlet jeg MYE til jentene mine.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:31   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Musical, London Eye, shopping i Covent Garden er fint å få med seg. Shopping på Oxford street/Regent street kan fort bli masete, så akkurat det ville jeg sett an, alt etter hvor gammel datteren din er.

Shopping på Westfield er jo veldig praktisk, men ikke særlig koselig...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:29   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Kew Gardens er nydelig og fredfullt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:32   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Enig i at Westfield ikke er noe koselig..-da kan man jo likegodt gå på senter her hjemme..

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:36   #12
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Enig i at Westfield ikke er noe koselig..-da kan man jo likegodt gå på senter her hjemme..

Koselig er det ikke, men da blir du fort ferdig med shoppingen og kan gå løs på resten av den fantastiske byen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:38   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

- jeg koser meg med å shoppe, men det er jo klart, er datteren ung, så er det jo ikke noe koselig for henne å shoppe, så da kan det kanskje være greit at det går fort...

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Koselig er det ikke, men da blir du fort ferdig med shoppingen og kan gå løs på resten av den fantastiske byen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:45   #14
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Det høres urharry ut, og jeg var veldig skeptisk, men det er fantastisk flott å ta en av disse sightseeing-dobbeltdeckerne. Sitte på taket, lytte til interessante og/eller morsomme fakta på øretelefonene og bare slappe av og titte på livet. Gjerne med en kaffe latte i hånda. De fleste sightseeingbussbillettene inkluderer en båttur til Greenwich. Det anbefales også.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:49   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Hvis dere har tid: Windsor. Kjempekoselig liten by, og slottet er faktisk verdt å se. Så kan dere gå over broen til Eton og se på kostskoleguttene i sjakett. Det går tog, det tar ca. 45 min.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:02   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

*abonnerer*

Vi (mannen og jeg) drar til London i slutten av mai for første gang.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:09   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Jeg må nesten abbonener jeg og siden jeg skal ta med meg 15 åringen på jentetur til London i juni. Når reiser dere?

Jentungen har et stort ønske om London dungeon så det må vi nesten. JAck the ripper walk er også et stort ønske som må oppfylles. London eye oppfyller jeg ikke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:29   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.873
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg må nesten abbonener jeg og siden jeg skal ta med meg 15 åringen på jentetur til London i juni. Når reiser dere?

Jentungen har et stort ønske om London dungeon så det må vi nesten. JAck the ripper walk er også et stort ønske som må oppfylles. London eye oppfyller jeg ikke.


Vi reiser 3.-6.juni. Sitter på booking.com og sjekker hotell nå. Billig og sentralt, eller litt dyrer og sentralt.....hm...., 3 netter, hvor ofte er jeg ute og reiser liksom, og når jeg ser hvor mye bedre hotell vi kan få for en tusing mer, men samtidig en tusing mindre til shopping, tenke, tenke...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:11   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Det kan også være hyggelig med piknik i en av de fine parkene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:32   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine aller beste London-tips

Hvis du er medlem av Coop, så bør du sjekke ut Coops hotellkupp.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no