|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?En liten spinnoff fra tråden om Earth hour 2010.
![]() |
#2 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi skrur som regel også av lys i rom vi ikke oppholder oss i, og tar en runde før vi går ut for å skru av alt som er glemt. Det hender jo at vi glemmer noen lys, altså, jeg skal ikke påberope meg å være perfekt, men hovedregelen er at vi skrur av.
![]() |
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Nja, jeg prøver å være flink når jeg går ut av huset, men vi har alltid lyset på badet på og noe på kjøkkenet. Kan klart bli bedre.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, pleier å være flink på det, med unntak. Men jeg mener å ha lest/hørt at slike lamper som bruker lang tid på å slå seg på (mamma har et sånt lys på badet) bør stå på hele dagen, fordi pæra går mye raskere om man slår det av og på ofte, i tillegg til at slike lamper bruker mye mer energi ved å slå seg av og på ofte enn å bare stå på?
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?
Tenker du sparepærer?
![]() |
#7 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi er flinke til å slå av lyset generelt og sitter ofte i mørket om kvelden med bare stearinlys på bordet. Jeg synes vi er flinke i hverdagen til å tenke miljø, og får stadig høre på jobb at jeg tenker miljø der andre ikke har tenkt tanken engang.
![]() |
#8 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, slår alltid av alt når vi går ut og før vi legger oss. Har som regel ikke på lys på dagen, utenom på badet eller vaskerommet i kjelleren - men det skrus av når vi ikke er der.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, vi er vel ganske flinke, vil jeg si. Pleier å slukke av i et rom vi går ut fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, jeg slår av lys i rom jeg ikke befinner meg. OG nå som det kommer mer og mer dagslys ute, blir det mindre og mindre lys inne.
![]() |
#12 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Samme som vi gjør det. Det er utrolig mye spotter i dette huset (fra forrige eiere) og det trenger ikke stå på døgnet rundt. Jeg er heller ikke så veldig glad i å ha masse sterkt lampelys rundt meg.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
Lysstoffrør, tenker jeg? Det har jeg hørt også. Men jeg slår dem av likevel, for jeg orker ikke det skarpe lyset når det er lyst ute. Jeg slår av lys i rom vi ikke bruker, og helten slår det på.
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Lysstoffrør var det ja! Vi har et slikt på gjestetoalettet, jeg slår det alltid av men min mor sa en gang at man ikke burde det. Jeg gjør det allikevel. Ovnen står på der inne, men ellers klarer jeg ikke å sette rumpa nedpå toalettet. *frysepinn*
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Ja, vi slår stort sett av i rom vi ikke oppholder oss i. Vi slår av "trege" lamper også, og de virker like lenge som andre.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Vi skrur av lyset i rom vi ikke er i. Det hender selvsagt at vi glemmer det litt. At det krever mer strøm å slå lyset av og på er visst en myte, litt som at det er bedre å la bilen gå på tomgang.
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du flink til å slå av lyset i hverdagen?Jeg har også hørt at noen lys bruker mer strøm ved å slaåes av og på enn å stå på hele dagen. Men husker ikke hvilke.
![]() |
|
|