|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Bursdagsgaver til tante-/onkelungerJeg lurer på når det er vanlig å gå over til å gi bare små oppmerksomheter til bursdager til tante-/onkelunger. Vi har nå noen nieser og nevøer som begynner å komme i tjueårsalderen. De har egentlig alltid fått veldig store gaver fra oss, men jeg tenker nå på at det kanskje er på tide å kutte litt ned. De er jo ikke barn lenger. |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerJeg er 37 og får fortsatt gave fra onkelen min de gangene han er bedt i bursdagen. De gangene han ikke kan komme eller ikke er bedt har han sluttet og gi noe. Det blir kanskje litt annerledes om en har en haug med nieser og nevøer, men vi er veldig liten familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerEtter konfirmasjonen får de bare julegaver i våre familier, ikke bursdagsgaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
er her
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerMin mann får forsatt gave fra det ene tante/onkel paret, men de er en liten familie.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerI min næraste familie ligger gavene på rundt 150 kr, og me gir fram til konfirmasjonen. Eg har vel ikkje fått gaver frå mine tanter og onklar sidan eg var lita, og då fekk eg heller ikkje frå alle. Men så har me ein stor familie også då. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerVi gir gave til ca 200 kroner - men fra 18 år får de enten bare en liten ting - med mindre det er bursdagsfeiring seff. En av mine nieser er "fast" barnevakt for gutta, så hun får gave fra dem da.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerI min familie praktiseres det slik at man får presang om man blir invitert i bursdagsselskap. Jeg har en onkel som derfor tropper opp med presang til både meg og mannen på bursdagene våre. MEN; han har ikke lenger kontakt med barna sine, og fungerer som en langt over gjennomsnittlig bestefar for ungene våre.
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerNå har ikke vi så gamle nieser og nevøer, så jeg har ikke tenkt så mye på dette. Men både gubben og jeg kommer fra store familier med mange søskenbarn, og har ikke fått bursdagsgaver fra tanter/onkler etter konfirmasjonen.
![]() |
![]() |
#10 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerVi slutter etter konfirmasjon. Frem til det blir det ca. 200,- Vi har mange, og flere av dem er også fadderbarna våre.
![]() |
#11 |
Javel
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerHer har vi kun gitt bursdag og julegaver til nevøer/nieser til og med det året de fyller 18. Da har de fått for ca 250-300. Etter det er det kun om vi feirer jul/bursdag sammen med dem at de får gave.
![]() |
#12 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerVi har bare tre tante-/onkelbarn, de er 18 år og kommer nok til å få gave fra oss i mange år ennå. De får for rundt 500 kroner hver i bursdagsgave. Samme til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerEg har to nevøar som får gave av meg. Dei to andre er Jehovas Vitner og feirar ikkje bursdag. Dei to som får er tenåringar og eg kunne IKKJE tenke meg slutte gi dei gaver. Vi er nære og eg kjem nok til å fortsette med det i all æve.
![]() |
![]() |
#14 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerEg kjem frå ein stor familie, og me søsken går saman om gåver til nevøer og nieser, dei får for ca 500 fram til konfirmasjonen. På sambo si side har det dukka opp presangar til våre ungar no frå nokre av hans tanter/onklar.
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelungerNå er det bare yngste tante/onkelbarnet som får presang av oss til bursdag - hun blir 2 år i sommer. De andre beistene på 11, 13, 17, 19, og de to på noen-og-tredve, de får ikke noe av oss, hverken til jul eller fødselsdag.
![]() |
|
|