Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsgaver til tante-/onkelunger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-10, 10:26   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bursdagsgaver til tante-/onkelunger

Jeg lurer på når det er vanlig å gå over til å gi bare små oppmerksomheter til bursdager til tante-/onkelunger. Vi har nå noen nieser og nevøer som begynner å komme i tjueårsalderen. De har egentlig alltid fått veldig store gaver fra oss, men jeg tenker nå på at det kanskje er på tide å kutte litt ned. De er jo ikke barn lenger.
Hvor mye legger dere i bursdagsgaver til nevøer og nieser som har begynt å bli voksne? Hvor mye får deres voksne barn fra sine tanter og onkler?

Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:35   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsgaver til tante-/onkelunger

Jeg er 30 og får gave fra tante og onkel på rundt 200-300 kr.
Han ene jeg er tante til som blir 17 får på 300-400 kr.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:58   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 37 og får fortsatt gave fra onkelen min de gangene han er bedt i bursdagen. De gangene han ikke kan komme eller ikke er bedt har han sluttet og gi noe. Det blir kanskje litt annerledes om en har en haug med nieser og nevøer, men vi er veldig liten familie.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:58   #4
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Etter konfirmasjonen får de bare julegaver i våre familier, ikke bursdagsgaver.
Da gir vi for 150 - 200 kroner.

Eller rettere sagt, vi er de eneste som fortsetter og gi tante- og onkelbarna julegaver etter konfirmasjonen.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:05   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Min mann får forsatt gave fra det ene tante/onkel paret, men de er en liten familie.
I min store familie sluttet man med gaver til tantebarn ved konfirmasjonsalder, antar jeg kommer til å gjøre noe lignende når den tid kommer (det er forsatt ganske lenge til).

Gammel 23-03-10, 11:13   #6
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I min næraste familie ligger gavene på rundt 150 kr, og me gir fram til konfirmasjonen. Eg har vel ikkje fått gaver frå mine tanter og onklar sidan eg var lita, og då fekk eg heller ikkje frå alle. Men så har me ein stor familie også då.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 11:21   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir gave til ca 200 kroner - men fra 18 år får de enten bare en liten ting - med mindre det er bursdagsfeiring seff. En av mine nieser er "fast" barnevakt for gutta, så hun får gave fra dem da.

Gammel 23-03-10, 11:21   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min familie praktiseres det slik at man får presang om man blir invitert i bursdagsselskap. Jeg har en onkel som derfor tropper opp med presang til både meg og mannen på bursdagene våre. MEN; han har ikke lenger kontakt med barna sine, og fungerer som en langt over gjennomsnittlig bestefar for ungene våre.

Jeg tror at det var i tenårene jeg sluttet å få presanger av resten av tanter og onkler.

Gammel 23-03-10, 13:35   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har ikke vi så gamle nieser og nevøer, så jeg har ikke tenkt så mye på dette. Men både gubben og jeg kommer fra store familier med mange søskenbarn, og har ikke fått bursdagsgaver fra tanter/onkler etter konfirmasjonen.

Gammel 23-03-10, 14:08   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi slutter etter konfirmasjon. Frem til det blir det ca. 200,- Vi har mange, og flere av dem er også fadderbarna våre.

Gammel 23-03-10, 14:12   #11
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi kun gitt bursdag og julegaver til nevøer/nieser til og med det året de fyller 18. Da har de fått for ca 250-300. Etter det er det kun om vi feirer jul/bursdag sammen med dem at de får gave.

Gammel 24-03-10, 19:06   #12
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bare tre tante-/onkelbarn, de er 18 år og kommer nok til å få gave fra oss i mange år ennå. De får for rundt 500 kroner hver i bursdagsgave. Samme til jul.
Drømmemannens ene tante har ikke selv barn, og gir fremdeles svært generøse gaver til sine nevøer og nieser (og deres barn).

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:29   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har to nevøar som får gave av meg. Dei to andre er Jehovas Vitner og feirar ikkje bursdag. Dei to som får er tenåringar og eg kunne IKKJE tenke meg slutte gi dei gaver. Vi er nære og eg kjem nok til å fortsette med det i all æve.

Dei får for rundt 3-400. Da eg var gift og hadde bedre økonomi fikk dei for 500.

Gammel 24-03-10, 20:52   #14
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg kjem frå ein stor familie, og me søsken går saman om gåver til nevøer og nieser, dei får for ca 500 fram til konfirmasjonen. På sambo si side har det dukka opp presangar til våre ungar no frå nokre av hans tanter/onklar.

Gammel 24-03-10, 20:53   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det bare yngste tante/onkelbarnet som får presang av oss til bursdag - hun blir 2 år i sommer. De andre beistene på 11, 13, 17, 19, og de to på noen-og-tredve, de får ikke noe av oss, hverken til jul eller fødselsdag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.