|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Hamstrer du gaver?I det siste har jeg snakket med folk som har en "gaveboks" hjemme. Om man kommer over fine ting eller gode tilbud i løpet av året putter man det i boksen slik at man alltid har noe å gi bort om det skulle trenges. Jeg ser at det kan være smart, men jeg liker å kjøpe gaver spesifikt til den jeg skal gi den til.....tror ikke jeg hadde kommet til å bruke tingene i boksen.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Hamstrer du gaver?
Vi har en slik gaveboks, men den består av gaver til barn. Det er ørten bursdagsinvitasjoner i løpet av et år, og ikke alltid passer det å dra ut og kjøpe på så kort varsel som invitasjonene gjerne kommer med. Da er det greit å ha et par unisexgaver i riktig aldersgruppe. Det er gjerne små spill av noe slag, tegnesaker, hårspenner/-strikker og eksperimenter.
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hamstrer du gaver?Vi har alltid liggendes ett par gaver til gutt/jente som barna kan gi i barnehage/vennebursdager. Ofte så kommer invitasjonene litt plustelsig på meg, og da er det greit å ha noe der. Kjøper selvfølgelig bare skikkelige ting, ogh ikke alltid på tilbud.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Det har jeg aldri hatt. Men det hadde sikkert vært ok å ha det til barnebursdager. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg gjør det, men selvfølgelig har jeg mottaker i tankene når jeg kjøper. Er det salg eller jeg kommer over noe som jeg vet at noen ønsker seg eller samler på, kjøper jeg det.
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har gaveboks, men bare til barneselskap. Der går det ofte i mye av det samme, og så velger jeg farge og mer spesifikt ut fra barnet som skal få. F.eks har jeg hatt noen kjede/hårspennesett i forskjellige farger, perler, lego osv.
|
|
|
#7 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Har alltid hatt det før om årene, nå er jeg blitt for sløv. Om en kommer over drømme-julegaven i mars, så kjøper jeg den og lar den ligge til jul, eller eventuelt bursdag, hva som kommer først.
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hamstrer du gaver?Bare til barnebursdager. Hvis jeg finner en ting jeg vet er populær på tilbud -Lego, eller Bakugan av ett eller annet slag f.eks- kjøper jeg gjerne flere en èn. I vår krets gir vi gaver for mellom 50 og 100 kr i barnebursdager, da kan det være greit å hamstre litt hvis man kommer over litt ordentlige ting. (vet ikke om Bakuganplastopplegget kan karakteriseres som en ordentlig gave, men..) Jeg har ikke 20 gaver liggende i skuffen, men av og til 3-4. For distrè personer som oss, som glemmer å sjekke meldemappen hver dag, hender det ofte at vi finner ut at det er bursdag i morgen-rett etter jobb. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hamstrer du gaver?Jeg har en gaveboks som inneholder gaver som kan passe ved barnebursdager og servicer og slikt som jeg kjøper på salg fordi det er svindyrt på fullpris.
|
|
|
#12 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hamstrer du gaver?Smart. Jeg har ikke en slik gaveboks, men tror jammen at jeg skal ordne meg en.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Hamstrer du gaver?Nope, hamstrer ikke, men det er sikkert lurt. Jeg tviler på at jeg kommer til å gjøre det likevel, da. :selvinnsikt:
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hamstrer du gaver?Hamstrer ikke, men jeg har i perioder liggende noen barnegaver som Lego eller bøker hvis jeg finner bra tilbud. Ofte er det kort varsel på barnebursdager, og det å komme seg et sted og få kjøpt gave blir et ekstra stressmoment i en allerede travel hverdag. Så det er veldig greit å ha noe liggende. "Gutt, 7-8 år" er jo en kategori som er ganske lett å treffe med diverse Legopakker. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hamstrer du gaver?Faktisk så har jeg et lite lager nå, ja. Jeg har kjøpt en del fine ting, kunsthåndtverk, og litt l'Ôccitane-produkter fra taxfree, som jeg ikke hadde "noen" å gi til jul i år. Det er fine ting som jeg kunne tenkt meg selv, da. Og ejg gir det bare til personer jeg tror vil sette like stor pris på det som meg.
|
|
|
#19 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hamstrer du gaver?Vi pleier å kjøpe fødselsdagsgaver til nevøer og nieser når vi finner noe på salg også. Vi har en fast sum vi kjøper for, og da er det jo hyggelig å få mest mulig for de pengene.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hamstrer du gaver?Kjøper dersom jeg kommer over noe- men det er mest til barn... |
|
|
|
![]() |
|
|