|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() FP med tiltak for å redusere sykefraværetDet skrives mye om sykefravær, økninger og årsaker, mulige endringer i sykelønnsordningen diskuteres her og der, konsekvenser av slike endringer og hvor uheldig slikt kan slå ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetTiltak for å reduserer sykefraværet må være å legge ned FP. Jeg har gang på gang observert både på blogger og ute på forumet at syke fp-medlemmer er aktive på fp. Dette ser jeg på som et stort samfunnsproblem. Fristelsen til å bli hjemme kan bli stor blant andre fp-medlemmer siden de ser hvordan andre syke medlemmer kan kose seg på fp mens de må slite på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vaklende
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetBare løs tankespinning foreløpig, men
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet
Nemlig. Man bør få frem at det ikke er et arbeidsgiveransvar (eller samfunnsøkonomisk ansvar) å ta seg av dem som skal ha livet 140% perfekt på alle fronter, og derfor kjører seg selv i grøfta. Der må det holdningsendring til.
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hvorfor føler jeg et sterkt behov for å si amen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner at jeg er veldig på lag med Miss Norway her altså!!
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetTvinge inn enkel fysisk aktivitet/pause i arbeidstiden?
![]() |
#10 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJeg tror ikke det store sykefraværet bare skyldes "slappe" arbeidstakere, men også like mye at arbeidlivet stiller andre krav enn tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetMen, hvordan omsetter man dette i konkrete tiltak? Jeg er enig i tankene om arbeidslivet, men hvis man skal sette ned konkrete tiltak. Hvor begynner man da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetAlle har rett på å trene to ganger i uken i arbeidstiden. Skattefri eller gratis treningsopplegg til alle. Du trenger ikke delta hvis du ikke vil, men da spør legen deg hver eneste gang du er innom sånn ca om du vil revurdere. |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet* Trening i arbeidstiden |
![]() |
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetTilrettelegging for gravide tror jeg vil få ned mye av sykefraværet blant friske personer
![]() |
#15 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJeg tror at hvis den ansatte føler seg "viktig" og uerstattelig er det vanskeligere å ringe seg syk. Føler man at det er enkelt å få tak i en vikar som gjør samme jobben/ bedre jobb enn deg tror jeg terskelen er lavere.
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
Nå er det i grunn ikke korttidsfraværet som er problemet her til lands?
![]() |
#17 |
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Hos oss er det det, og det jeg skriver er en del av tiltak vi jobber med.
![]() |
#18 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetJeg har selvfølgelig grønnprikket Miss Norway. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetFlere folk i arbeid. Innstramminger fører til stort arbeidspress, noe som er stor belastning.
![]() |
#20 |
Vaklende
|
![]() Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværetSF og Skvetten sa de viktigste. I tillegg er det et poeng å se etter de enkle tingene som hjelper grupper med spesielle behov, for eksempel gravide og de i operasjonskø som er nevnt. Det med mulighet for å kunne hangle litt men likevel være på jobb hadde vært fint. Jeg hadde vært sykemeldt mer om jeg ikke hadde hatt aksept for å begynne kl 9 når hverdagsliv med søvnmangel og barnehagebarn slår inn, på toppen av andre ting i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|