Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ditt forhold til shopping?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 10:53   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ditt forhold til shopping?

Jeg elsker det. For meg er det omtrent som terapi, er jeg smådeppa og lei meg en dag, stiger humøret i takt med kronene som ruller ut av kontoen. Det er ikke alvorlig, heldigvis, jeg bruker aldri penger jeg ikke har (dvs kredittkort), og jeg holder meg til en fast sum hver måned, men det er noe av det artigste jeg vet. Jeg handler sjelden noe til meg selv, det går stort sett i interiør og barneklær.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:55   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt forhold til shopping?

Jeg liker å handle til ungene - men jeg anser det ikke som terapi - heller et nødvendig onde.
Terapi for meg er kaffe.

Gammel 07-12-09, 12:05   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner jeg blir mer og mer lei shopping. Jeg blir rett og slett deppa siden jeg ikke har råd til å handle noe. Jeg tyr til netthandel når det er noe som trengs.

Gammel 07-12-09, 12:18   #4
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det kommer an på omstendighetene. Har jeg god tid, overskudd og bra med penger kan det være fint, men det gir meg ikke lykkefølelse.

Det er kjedelig å kjøpe ting jeg MÅ kjøpe, og jeg får dårlig samvittighet for å kjøpe ting jeg ikke trenger. Blir jo en del pliktkjøp til barna i og med de vokser ut av ting. Særlig til storesøster er det pyton å handle, for hun har så masse meninger om hva hun skal ha på seg. Hun er bare 3,5 år, så det blir vel ikke bedre med tiden.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:18   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

å dra til byen med venninner for å shoppe klær skjer ikke. Jeg drar gjerne til byen med venninner - men skal jeg kjøpe klær til meg selv, så må jeg rett og slett ha bare meg selv å bry meg om.

Helt enig. Jeg kan kose meg med å gå i butikker alene, helst i en annen by, men kleshandling i flokk er grusomt.

Gammel 07-12-09, 12:18   #6
Left
Passiv

Stort smil

Jeg elsker shopping. Ikke tøy til meg selv, men til ungene. Og jeg er flink til å snuse opp tilbud og salg. Jeg har tilnærmet sort belte tror jeg.
Nå i det siste har det blitt en del interiør også, siden vi har flyttet fra en bitteliten studentleilighet og inn i et normalt rekkehus. Har klart meg med minimalt med penger, for på finn er det utrolig mye rart som gis bort, og selges billig.
Liker gjenbruk

Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:56   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg misliker det. Mest fordi jeg aldri har noe særlig med penger, så all shoppingen har en bismak i form av slunken lommebok. Når jeg shopper, blir jeg stort sett bare sur når jeg ser alt jeg IKKE har råd til å kjøpe eller alle klærne som ikke passer meg, så nei, shopping er kun et nødvendig onde.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:57   #8
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir også glad av å shoppe. Men til forskjell fra da jeg var 20, så må jeg nå være i humør/form til å shoppe, ellers blir jeg bare sur av å gå i butikker. (Jeg har ikke turt å hive meg på Ebay eller noe sånt, for jeg frykter at det kan bli dyrt )

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:59   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å shoppe , handler lite til meg men mye til mini, nå handler jeg også mye interiør.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:03   #10
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jeg elsker og shoppe, men det må være på mine premisser. Jeg må ha god tid, penger (selvfølgelig, ingen penger=ingen shopping) og være i humør til det. Det gjelder spesielt når jeg skal shoppe klær.

Enig i at man kan trøsteshoppe, det har jeg gjort flere ganger.

Gammel 08-12-09, 10:23   #11
Wicca
Måneheks

Wicca sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Månen
Wicca har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hater kjøpesentre med masse folk
Hater å prøve klær i svette prøverom!!! Spesielt bukser

Foretrekker nettshopping der de har klær som jeg liker

Men, hvis butikkene er neste tomme og lommeboka er full (sjeldent fenomen) så fyller jeg lett Nice Price kvoten på Platekompaniet

Wicca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 14:30   #12
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Det er sant Surre, men turen tilbake for å levere det som ikke passet frister i alle fall lite for meg.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:06   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Shopping er et ork, og tas etter skippertaksmetoden. Dvs at jeg fort svir av 4-5000 på en dag når jeg først får ånden over meg.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:58   #14
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker det og har det gøy på shopping. Men så shopper jeg ikke så ofte da siden vi bor i gokk.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:47   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg liker det og har det gøy på shopping. Men så shopper jeg ikke så ofte da siden vi bor i gokk.

Jeg skjønte ikke logikken i at det ble lite shopping på deg, siden du bodde i blokk ...

Gammel 07-12-09, 13:11   #16
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke å shoppe. Skal jeg gå i butikker så må det gjerne planlegges slik at jeg ikke har noe gjøremål på kvelden den dagen. Jeg blir nemlig så sliten at jeg ikke klarer stort etter en liten tur i butikker.

Jeg liker å handle klær til ungene på nettet.

Gammel 07-12-09, 11:06   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

å dra til byen med venninner for å shoppe klær skjer ikke. Jeg drar gjerne til byen med venninner - men skal jeg kjøpe klær til meg selv, så må jeg rett og slett ha bare meg selv å bry meg om.

Gammel 07-12-09, 11:08   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg elsker det. For meg er det omtrent som terapi, er jeg smådeppa og lei meg en dag, stiger humøret i takt med kronene som ruller ut av kontoen. Det er ikke alvorlig, heldigvis, jeg bruker aldri penger jeg ikke har (dvs kredittkort), og jeg holder meg til en fast sum hver måned, men det er noe av det artigste jeg vet. Jeg handler sjelden noe til meg selv, det går stort sett i interiør og barneklær.

Jeg er nok litt som deg.
Jeg er veldig glad i å handle. Og jeg tror jeg kommer til å få et handlekick etter hvert som jeg går ned i vekt og. For tidligere har det vært litt sånn at jeg har handlet det som passet til meg selv, etter hvert nå kan jeg jo handle det som er fint også!

Jeg handler vel minst til mannen, han sliter lite klær og har jevn vekt. Men barna får nok en del. Men jeg er også ganske rå på å kjøpe ting på salg og finne varp. Så jeg bruker ikke vanvittige summer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:09   #19
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kan vel egentlig bare signere deg jeg. Jeg elsker shopping, og er jeg deppa og lei, blir jeg glad av det. Det går helst i interiør, ofte barneromsinteriør, og barneklær. Men jeg bruker aldri penger jeg ikke har.

Gammel 07-12-09, 11:17   #20
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som H.I og synes shopping hjelper på det meste. Jeg blir oppstemt og glad av det og kan glede meg til det i dagevis.

Jeg bruker nok litt for mye penger, men det er penger jeg har. (bruker kredittkort, men betaler før forfall) Jeg skulle ønske jeg klarte å bruke litt mindre og så heller spare mer.

Om det går litt lang tid mellom nye ting, kan jeg neste få litt abstinenser.

Det går mye i klær til meg og sønnen, vi snakker ikke dyre flatskjermer, unødvendig oppussing og denslags.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.