|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Vil du beholde monarkiet slik det er i dag? | |||
| Ja |
|
82 | 42,49% |
| Nei |
|
79 | 40,93% |
| Vet ikke |
|
22 | 11,40% |
| JA, vi har monarki om 20 år |
|
93 | 48,19% |
| NEI, vi har ikke monarki om 20 år |
|
27 | 13,99% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 193. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Si at det var folkeavstemming om vi skulle legge ned monarkiet i dag, og gå over til republikk. Hva ville du stemt? Og hvorfor? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for republikk. Jeg synes ikke monarkiet har noe å gjøre i et moderne demokrati. Jeg håper det forsvinner med Harald.
|
|
|
#3 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Signerer denne i latskapens navn. |
|
|
|
#5 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville helt klart stemt for å legge ned monarkiet. Jeg har aldri vært fan av kongefamilien.
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for å legge ned monarkiet, men jeg tror dessverre det består en stund til.
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Det er en gammeldags tradisjon som jeg ikke synes hører hjemme i vår moderne tid. Ikke det at det gjør meg noe, men synes ikke vi har bruk for en gjeng med gallionsfigurer.
|
|
|
#9 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er for republikk, men mener Harald kan få fortsette som konge i sin levetid, og at man deretter avvikler monarkiet.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer.
|
|
|
#11 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt mot monarkiet, men jeg tror nok vi har det om 20 år.
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville også stemt nei. Jeg synes det er udemokratisk, selv om de i praksis ikke har så mye å si. Og så er det rart. Norge er et rikt land, med slott hvor det bor konge og dronning, og vi har en hel haug av prinser og prinsesser, hvor noen sågar påkaller engler for å hjelpe seg selv og andre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er mot monarkiet, men tror det består om 20 år. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Sålenge vi har en tam kongefamilie som er profesjonell ukebladmat og intet mer er kongehuset en dyr men ufarlig fornøyelse, mener jeg. Er prinsipielt i mot, men pessimist nok til å tro at englene holder sin hånd over apanasjen i 20 år til.
|
|
|
|
#17 |
|
Boler'o?
Hvor: The edge of glory
Hvis dette hadde vært på Skavlan så hadde det mest interessante spørsmålet vært om disse englene er nakne eller ikke...
|
|
|
#18 |
|
snur
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg ville stemt for å beholde monarkiet, og jeg tror vi kommer til å ha ett kongehus så lenge jeg lever og sikkert lenger også.
|
|
|
#19 |
|
Studenten
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det samme. Det bor alt for mange konservative i Norge for at vi skal kunne gå over til republikk de neste 20 årene.
|
|
|
#20 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva ville du stemt ved en folkeavstemming om monarkiet i dag?Jeg er ikke helt sikker, men ville nok stemt mot. Tror uansett vi har monarki om 20 år.
|
![]() |
|
|