|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jepp, dette er nok et evig diskusjonstema. Og mange sterke meninger rundt.
|
|
|
|
#2 |
|
Originala
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går fra dem i bilen stadig vekk. Jeg jubler når de synes det er greit å sitte i bilen og mumse i seg siste rest fra fruktboksen sin etter skole/barnehage, mens jeg iler inn på butikken og handler det vi trenger. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter rett som det er alene i bilen. Men sjelden lenge. Men - kjapt innom en kiosk, eller betale parkering, eller hvis lillebror sover og det ikke er varmt selvsagt og jeg skal et kort ærend inne på en butikk.
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter i bilen og venter hvis jeg fyller bensin, løper inn på butikken, henter på skolen/barnehagen osv.
|
|
|
#5 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Så og si aldri. Jeg har løpt inn og betalt for bensin men da har jeg sett bilen igjennom vinduet. Hvis jeg skal inn i en butikk slik at jeg ikke ser bilen tar jeg de alltid med. Men så har jeg små barn da.
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De sitter i bilen om de ikke har lyst til å være med inn, sånn er det. Da er tenningen selvsakt slått av og nøklene med mor.
|
|
|
#7 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar barna vente i bilen, hvis jeg skal noe jeg er sikker på tar minimalt med tid...
|
|
|
|
#8 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?
Skjer av og til her også. Men siden fruktspising når jeg ikke er tilstede er noe -jeg- har litt smånoia for, så har ikke jentene fått lov til det samtidig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jo det gjør jeg men nå er den yngste min 8 år den mellomste 15 også har jeg ei voksen datter på snart 19 år. Jeg går fra dem med god samvittighet!! men bilnøkkelene tar jeg alltid med meg.
|
|
|
#11 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg tar stort sett med meg bølla overalt, men det har vært situasjoner hvor je har latt henne bil sittende i bilen mens jeg har løpt inn på butikken. 2 ganger tror jeg det har skjedd, og kan godt hende igjen. Det har vært i tilfeller hvor hun akkurat har sovnet og jeg vet hun kommer til å våkne om jeg tar henne med. Får hun ikke duppene sine så blir hun ganske så trassig. Jeg har flere ganger tatt henne med i stolen sin, men våkner da gjerne med en gang. Nå som vi snart skal over på barnestol så vil jeg jo ikke ha mulighet til å bære henne med meg sovende heller. Jeg liker ikke å å fra henne, selv for bare et par min, men det kommer nok til å skje en eller annen gang. Jeg kommer i de tilfellene bare til å løpe ærend som tar bare få minutter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Av praktiske årsaker blir alltid Storebror levert på skolen, før jeg leverer Lillemann i barnehagen. Lillemann er ikke spesielt glad i å bli flyttet for mye på, og han er stor og tung. Det tar lang tid å få ham inn og ut av bil. Så både av hensyn til ham selv, og av hensyn til meg og min rygg, venter Lillemann i bilen mens jeg leverer eldstemann på Sfo.
|
|
|
#13 |
|
Drømmer
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Det har vel hendt 1 gang eller 2 at han satt i bilen når vi var i butikken men jeg er ikke glad i å la han sitte der alene så det skjer ytterst sjelden.Går aldri fra han im jeg ikke ser han fra butikken. Sist redigert av Chablis : 14-11-09 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar ikke bilen stå på omgang, men det hender ofte at ungene venter i bilen hvis jeg bare skal noe kjapt. Som regel har de da spurt selv om å få slippe å bli med inn. Babyer synes jeg ikke noe om å la bli værende i bilen (betale for bensin kunne jeg fint gjort med baby sittende i bilen, da). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Originala
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar forresten ikke bilen gå på tomgang mens de sitter i bilen, det gjør jeg ikke. Og jeg forlater ikke Knerten alene i bilen. Det tror jeg ikke han synes er så greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Nei, jeg går ikke i fra ham i bilen. På bensinstasjonen betaler jeg da med kort ved pumpen?
|
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg går aldri så langt fra bilen at jeg ikke ser den, nei, så lenge det sitter unger i den.
|
|
|
#18 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg lar heller aldri bilen stå på tomgang når barna sitter i. Det er litt vel farlig synes jeg. Men kommer jo selvsagt ann på alder da. Men min 4 åring kunne fort funnet på noe tull, selv i løpet av kort tid.
|
|
|
|
#19 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?De to største får lov og sitte alene i bilen om jeg skal kjapt inn på butikken og sånn, om de vil det selv. Lillebror og mellomste tulla pleier og sitte alene i bilen utenfor skolen mens jeg leverer største også. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tankefull
|
Sv: Går dere ALDRI fra barna i bilen?Jeg kan: løpe i minibank (ute), betale bensin, betale parkering eller hive post i rød postkasse med unger i bil. Har hendt at jeg har løpt inn på lokal butikk for å kjøpe ett par ting, men det er jeg ikke helt komfertabel med. Jeg kan altså la barna sitte aleine i bil, men da vil jeg helst se de og ha oversikt.
|
![]() |
|
|