|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!De regner med å være ferdig med å vaksinere risikogruppene i midten av november, og da står resten av befolkningen for tur. De anbefaler den til alle over 6 måneder, og for å få et slags køsystem, anbefaler de husstandene med små barn og foreldre med barn under 6 måneder å oppsøke fastlegen først. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Betyr det at vi må betille time til hele familen da eller? Jeg tar den sikkert. Tror jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Her skal vi vaksineres alle over 6 mnd
|
|
|
|
#5 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å kun vaksinere astmatikeren vår (gutt på 13), men nå har vi bestemt oss for at vi skal vaksineres alle sammen. Har egentlig ikke noe valg, føler jeg - vi bør vaksinere oss både for å beskytte familiemedlemmet som er i risikogruppen, og fordi svineinfluensaen har vist seg å være skummel også for de utenfor risikogruppene.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi skal ta den. Min mor skal ta både influensavaksinen og svineinfluensavaksinen hos min fastlege, så hun skal si fra til meg når han kan tilby den.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!I vår bydel blir det massevaksinering på helsestasjonen fra ca en uke fra nå. Vi tropper nok opp der alle mann når det er klart.
røverunger 03 og 08 Sist redigert av mkj : 23-10-09 kl 12:25. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
På vei
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi kommer til å vaksinere, har jeg bestemt. Jeg tror dog ikke at yngstejenta blir vaksinert. Hun er 8 måneder, og jeg satser på at hun blir vaksinert tilstrekkelig gjennom morsmelken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!
Haddde minsten vært bare én dag over 6 måneder hadde jeg vaksinert ham. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Jeg kan aldri tenke meg at det er meningen at alle som skal ha vaksine som ikke er i risikogrupper skal oppsøke fastlegen når det er vår tur til å få vaksine. Kommunen vår har i alle fall gått ut med faste tider og steder for massevaksinasjon når det gjelder risikogruppene, så da vil jeg tro at noe liknene vil gjelde oss andre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Unik
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Eg har i utgangspunktet ikkje tenkt at nokon av oss skulle ta den. Men med dei siste meldingane så må ein vel kanskje revurderer det.
|
|
|
#12 |
|
L.F.C. supporter
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Jeg skal vaksineres og barna skal. Ved å la meg vaksinere så unngår jeg mest sannynlig å bli syk, og jeg vil dermed ikke spre smitte videre. Det finnes jo dem som ikke kan vaksineres, og dermed må vi andre ta hensyn.
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi vurderer vel å ta en tur alle tre ja.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Ja vi skal vaksinere oss. Dvs jeg og Herremannen. Mannen hadde jo svineinfluensa i juni (i Chile). Herremannen har astma (som er bedre her vi bor nå) og jeg har også lett astma. Herremannen får via skolen og jeg får så fort legekontoret har fått inn vaksinen. Foreløpig virker det bare som om vaksinen som nesespray har kommet ut til legekontorene her i området (eller kanskje det gjelder hele USA). Den kan ikke de med astma ta. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Står på egne ben
Det kan jo være forskjellig fra kommune til kommune også sikkert. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
X First Lady
Ved vår fastlege er det satt opp timer en dag/ettermidag i begynnelsen av november og da for de i risikosonen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Akkurat samme situasjon som her. Fastlegen vår har klassifisert henne som "antatt i risikogruppen", men det betyr ingen ting. Vi må vente til vaksinen er tilgjengelig for alle. (hvilket jeg synes er helt ok, det finnes helt sikkert mange som er betydelig mer plaget enn oss)
|
|
|
#19 |
|
X First Lady
Sånn tenker jeg også. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Det varierer nok fra kommune til kommune, men massevaksninasjon er somregel å anbefale da vaksinene kommer i to glass som må blandes, og brukesinnen en gitt tid etter blanding er gjennomført. Er det blitt meg fortalt.
|
![]() |
|
|