|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forbud mot vanlige lyspærer?Stemmer det virkelig at det blir forbud mot de vanlige lyspærene fra neste uke?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Dette har jeg ikke fått med meg. Der får jeg for å ikke ha sett en døyt på tv i det siste.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Det er så DOOOOOMT!!!! |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Utelamper og rom det ikke er behov for oppvarming i er det hensiktsmessig å belyse med sparepærer. Oppholdsrom ikke. |
|
|
|
#6 |
|
Unik
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Leser i kommentarane at dette har vert kjent i EU land i lang tid, mens me i Norge kun får ei vekas varsel. Skulle jo nesten trudd nokon hadde sneke oss inn i EU
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Det har vært kjent her også. Men det er ingen medier som har følt for å lage noen stor sak ut av det. |
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?
|
|
|
#9 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?
Må dere ha lysrør, altså? Vi har byttet ut de vanlige pærene med halogen-pærer som passer i samme sokkel og som har samme fasong. Samme lys gir de også. Evt sleng på en skjerm som gir litt farget og lunt lys? Disse er jo ikke like sparende som ekte sparepærer, men om de også har blitt forbudt, aner jeg ikke.
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Herlighet. Dette funker kanskje på kontinentet, men jeg tror det blir kaldt her oppe gitt.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Jepp - dette er et klassisk eksempel på at det ikke er alle valg som er smate i Spania som er like hensiktsmessige her. |
|
|
|
#15 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Det er jo helt latterlig!
|
|
|
#16 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Også lurer jeg på om dimmeren min til taklampa over spisebordet må byttes ut.
|
|
|
#17 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Jeg lurer på hvem som skal produsere pærer til konglelampa mi, og om de kommer med dimmemuligheter. Kjenner behovet for å akkutthamstre store lager lyspærer nå.
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Tror jeg må finne ut av dimmergreiene altså.. Leter etter sparepærer.
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Ok, det var fåfengt. Jeg har jo bare én sparepære her, og den har liten sokkel.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Forbud mot vanlige lyspærer?Slapp av - vi får fremdeles kjøpe glødepærer som ikke er matte en stund til. Heldigvis. Men når de forsvinner så er det kaboff - over. |
|
![]() |
|
|