Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp! Vaskemaskinen er full av putedun og lar seg ikke åpne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-09, 11:49   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Vaskemaskinen er full av putedun og lar seg ikke åpne

Ja, overskriften sier vel det meste... Hva gjør jeg? Ringer service?

Gammel 12-08-09, 11:53   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Vaskemaskinen er full av putedun og lar seg ikke åpne

Ups. Gått hull på en pute etter vask? Og vaskeprogrammet er fullført og magnetlåsen slått seg av?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 11:59   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet at det eneste som duger er å ta den med ut og skyte den!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 11:58   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om den er full i vann så kan du vel forsøke å tømme den manuelt.

Gammel 12-08-09, 12:04   #5
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Ring service og hør. Vet de på fellesvakskerier ikke vil vaske dundyner fordi maskinen går i stykker om det går hull.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 12:17   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tøm den manuelt(bruk slagen som er nede ved filteret) og åpne døren, plukk ut dun og rens filteret. Det er nok også fullt av dun.

Du må nok regne med å rense filteret noen ganger, det ligger nok mye dun i "systemet".

Gammel 12-08-09, 12:26   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk!

Gammel 17-08-09, 15:18   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg fikk tømt og åpnet maskinen og tømt den for vann og dun (MYE!), men fremdeles lyser det rødt på både sjekk vanninntak og sjekk avløp. :sukker:

Og Miele har ikke servicefolk tilgjengelig før 31. august! Hjelp!

Jeg har fått vasket et par maskiner hos naboen, men det monner liksom ikke SÅ mye, med 5 aktive mennesker i hus. Oioi.

Er det andre enn Miele som fikser sånt, eller?

Jeg har prøvd meg selv, men får ikke gjort mer enn det jeg har gjort til nå, tror jeg.

Gammel 17-08-09, 15:22   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta ut kontaktet og vent 15 minutter?

Ring Miele en gang til og tru med å levere vaska hos dem?
31 august er ikke holdbart overhodet!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:32   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

På Siemensmaskiner sitter det en greisus nederst foran. Som man kan skru av. Innenfor der sitter det et filter som må renses sånn at avløpsslangen åpner seg igjen.

Kanksje det er noe ala på Miele? Er det bruksanvisninger på nett?

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 16:00   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nå går du ut fra at Polyanna er like dum som helpdesk mener du er.

Alle vet da om dette filteret?

Fordi det lyser sjekk avløp og det står ikke noen steder her at så er gjort. Og fordi jeg ikke var klar over selv at et kronestykke passet nesten helt perfekt inn der en gang. Og det var ganske irriterende. For noen ganger ble det stående på tvers - da tømte ikke maskinen skikkelig og vasken var våt. Og noen ganger sto det andre veien og da var vasken sentrifugetørr slik den skulle. En stakkars ingeniør holdt jo på å bli smårar inntil hun fant kronen på verket.

(Men da hadde til gjengjeld maskinen nye børster da.)

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:32   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Evt kjøpe en ny på elkjøp og levere den igjen innen tredve dager? :desperate situasjoner krever desperate løsninger:

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:40   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller kjøp en rimelig vaskemaskin til og ha to i hus, og bruk bare den nye til den andre er fikset. 2 vaskemaskiner i hus er bare gull verdt når en er i jobb og har 5 stykker hjemme. Vi fikk nemlig en sånn "mandagsmaskin" som det stadig var noe med som måtte repareres på garanti, og da kjøpte jeg rett og slett en til. I sommer ventet vi 3 uker på noen deler.

Du kan ringe og skaffe en lånemaskin de kommer og levere da? Det fikk jeg tilbud om da jeg truet med å levere vaska hos dem.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:45   #14
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hva med å skru den av og se om lysene er borte når du slår den på igjen?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:53   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er dette noen hjelp?
http://www.miele.no/no/husholdning/s...s/263_2388.htm

Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 16:02   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe greisuser foran på min vaskemaskin som jeg kan ta av.
Bare bak.

I should know, jeg har demontert den et par ganger. :ikke insjeniør, men kan likevel:

Gammel 17-08-09, 16:49   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes smilefjes sitt forslag om å kjøpe en på Elkjøp og benytte seg av 30-dagers retur var ganske bra.

Hvis ikke må du nok rett og slett demontere driten selv og rense både pumpe og filter.

Gammel 18-08-09, 09:57   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg HAR altså lest bruksanvisningen.

Jeg har åpnet det avløpet nede foran, tømt maskinen for vann den veien og renset ut en million fjær, jeg har også renset det ene filteret til inntaksslangen, men det filteret til inntaksslangen som sitter nærmest maskinen klarer jeg ikke for mitt bare liv å løsne - heller ikke mannen min. Og siden avløpslampen fortsatt lyser, selv om jeg har tømt der, så vet jeg ikke helt hva mer jeg skal gjøre.

Nå vasker vi litt her og der.

Gammel 18-08-09, 12:02   #19
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg HAR altså lest bruksanvisningen.

Elkjøp neste. Er de så dumme at de har en sånn 30 dagers åpent kjøp returordning så får de takke seg selv.

Gammel 18-08-09, 12:25   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det får jeg meg faktisk ikke til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.