Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Hva er "dameprat"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 21:49   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff: Hva er "dameprat"?

Jeg ser Jessica nevner det i sin anbefaling av et fedreforum, (merk: Jessica blir brukt her fordi det er en spinoff og fordi hun er den siste jeg ser nevner dette med dameprat). "Det kan bli mye dameprat her, så et fedreforum kan være et bra supplement". Hva er egentlig "dameprat", og er det mye av det på FP?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 21:52   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Hva er "dameprat"?

Lite på FP.
For meg er dameprat på ett foreldreforum snakk om mensen, underlivsplager, graviditetssymtomer ol. som en som mann slipper å tenke på.

Gammel 23-06-09, 21:52   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke lest tråden du henviser til. Dameprat? Da tenker jeg på prat om mote, sminke, kvinnelige plager og sykdommer osv. Syns nok det er mindre av det her enn på diverse andre forum. Her diskuteres det så mye annet i tillegg at det nok ikke er så veldig vanskelig å være mann her inne.

Gammel 23-06-09, 21:54   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

De siste trådene jeg har vært innom har omhandlet hårfjerning, noe de fleste menn jeg kjenner ikke driver med andre plasser enn ansiktet, mens damer tar både legger, lår, armer, under armer, musa, raua, magen, osv.

Gammel 23-06-09, 21:55   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser Jessica nevner det i sin anbefaling av et fedreforum, (merk: Jessica blir brukt her fordi det er en spinoff og fordi hun er den siste jeg ser nevner dette med dameprat). "Det kan bli mye dameprat her, så et fedreforum kan være et bra supplement". Hva er egentlig "dameprat", og er det mye av det på FP?

Jeg synes dameprat er alt om sminke og utseende, interiør til en viss grad, shoppetråder og til en viss grad også "betroelsestråder".

Jeg synes det er for mye dameprat (etter den betydningen ovenfor) på FP og helst skulle hatt mindre av det og mer diskusjoner av mer, tja almenngyldig art da.

Gammel 23-06-09, 21:57   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Mye dameprat på FP. Shopping, BH-problematikk (forsåvidt lærerikt), hårplukking i alle fasonger, barnevogner og -utstyr, håndarbeid, føleri & drama, sykdommer og i det hele tatt.

Gammel 23-06-09, 22:26   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

føleri & drama

Nå ble jeg oppriktig nysgjerrig på hva du legger i dette?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:41   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjellen er at menn (de jeg kjenner, i hvert fall) kjøper det når vi må, ferdig. Vi gidder ikke å prate om det i det uendelige.

Og det er damegreier, liksom?

Jeg gjorde forresten det samme da jeg kjøpte bil som da jeg kjøpte vogn: Fant en som så grei ut, sjekket at det var et OK merke som er kjent for kvalitet, prøvekjørte en liten tur og kjøpte, ferdig! Ikke prat i det uendelige og 300 000,- blakkere.

Sist redigert av 007 : 23-06-09 kl 23:08.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 09:11   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

føleri & drama

Er det noe kvinnemennesker er god på, så er det jammen meg akkurat det der.

Jeg føler at det nok er litt vel mye følerier her inne, og det har helt klart sammenheng med at det er for få menn her.
Av og til føler jeg at det ikke er mulig å få til en god diskusjon fordi det er så mange lange tær og folk kvinner som tar seg personlig nær absolutt alt mellom himmel og jord og ikke fatter forskjell på å diskutere sak og person.

Jeg synes det har blitt mer dameprat i det siste, jeg.
Det har blitt litt mindre gode diskusjoner og litt mer føleri & drama.
Jeg liker bare drama når det omhandler meg.

Og det at menn kjøper ting og ferdig med det ... Nehei! Nå er det en uke siden mannen fikk seg ny mobiltelefon og fortsatt er det bare det det går i. Hele dagen.

Gammel 24-06-09, 09:20   #10
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og det at menn kjøper ting og ferdig med det ... Nehei! Nå er det en uke siden mannen fikk seg ny mobiltelefon og fortsatt er det bare det det går i. Hele dagen.

Men brukte han langt tid på å snakke om det FØR han kjøpte den?

Gammel 24-06-09, 09:22   #11
noen
This is normal!

noen sin avatar

Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler at det nok er litt vel mye følerier her inne, og det har helt klart sammenheng med at det er for få menn her.
Av og til føler jeg at det ikke er mulig å få til en god diskusjon fordi det er så mange lange tær og folk kvinner som tar seg personlig nær absolutt alt mellom himmel og jord og ikke fatter forskjell på å diskutere sak og person.

Ru driver med dameprat!

Gammel 24-06-09, 09:22   #12
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 09:32   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men brukte han langt tid på å snakke om det FØR han kjøpte den?

Eh, ja ...
Han har gått å ventet på den helsikes telefonen siden det kom rykter om den, har jeg inntrykk av. Eller siden før HTC en gang fant ut at de skulle lage den i det hele tatt.

Det er en HTC Magic, Tåtti.
Litt sånn Iphone-ish.

Det verste er at guttungen elsker den.

Gammel 24-06-09, 09:23   #14
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken?

Gammel 24-06-09, 10:02   #15
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nettopp hørt på en mann som har kjøpt seg mc. Og vi har prøvd å selge en gammel bil. Av xx potensielle kjøpere var de fleste menn. Den som brukte kortest tid, og som faktisk kjøpte skranglekassa var en dame.

Gammel 23-06-09, 21:59   #16
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For meg er barnevogner og -utstyr mer småbarnsforeldreprat enn dameprat?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:08   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

For meg er barnevogner og -utstyr mer småbarnsforeldreprat enn dameprat?

Forskjellen er at menn (de jeg kjenner, i hvert fall) kjøper det når vi må, ferdig. Vi gidder ikke å prate om det i det uendelige.

Gammel 23-06-09, 22:16   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes damer som er sånn og.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:42   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaha. Det er nok bare dere menn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:01   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan er sykdommer mer dameprat enn manneprat?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.