|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:Kanskje har alle fått med seg dette, hva vet jeg, men jeg visste det IKKE. Så løp og søk!
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:Takk for tips! Leste om dette i Aftenposten Aften i går. Der gikk det fram at det nå blir enda vanskeligere for oss som har barn født seint på året å få barnehageplass. Trodde det var vanskelig allerede, jeg, men jeg har ikke satt meg inn i det.
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:Nå bor jeg ikke i Oslo, men ville bare dele min erfaring: Det kreves intens lobbyvirksomhet de steder der det egentlig er dårlig dekning. Jeg snakker av erfaring. Ring, dra på besøk, send mailer.... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kidding, right?
|
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:
Helt riktig!
|
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Det er samordnet opptak her også, med kommunale og private barnehager, inkludert familiebarnehager. Men det funket med en del masing likevel |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:Tusen takk Missa!! |
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Riktig, men jeg har fortsatt hørt folk "lure" seg til plass utenom. For eksempel hørt at noen slutter i en barnehage, og troppet opp på opptakskontoret og fått plassen. Så opptakskontoret slipper å gå hele runden med utsending av tilbud o.l før plassen blir besatt, og betalt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Åjo, da …
|
|
|
#9 |
|
Smugleser
|
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:1. Noen som vet om regelen om at barn som ikke enda har fylt ett år innen 31.08 blir med på hovedopptaket i Oslo? Vi har søkt for Knøtto, men etter de gamle reglene så får hun jo ikke være med på hovedopptaket, fordi hun er født i september.
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: OBS! Alle som vil ha barnehageplass i Oslo, se her - VIKTIG:Alexa; hvis det blir som i Bergen, så har dere da ansiennitet fra ifjor.
|
![]() |
|
|