|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Ang. dødsstraff (Martine-saken)
Hva mener du om denne saken? Bør Storbritannia kjøre rettsaken i Jemen (og risikere dødsstraff) all den tid Storbritannia ikke har noen utleveringsavtale med Jemen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg er jo prinsipielt imot dødstraff så da mener jeg vel at nei, Storbritannia bør ikke kjøre en rettsak i et land som praktiserer dødsstraff ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)jeg syns de godt kan kjøre saken der nede.. eller hvertfall si at de skal det, så kan fyren velge om han vil komme til england og risikere fengsel, eller bli der han er og risikere dødsstraff.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg er også mot dødsstraff, men klarer ikke å hoste opp den store empatien her, og han har jo selv valgt å stikke til Jemen, så...
|
|
|
#9 |
|
saftig
|
Enig.
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg er motstander av dødsstraff, men jeg er også motstander at at mordere skal gå fri...
|
|
|
#11 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg så et intervju med utenriksministeren i Jemen på nyhetene i dag. Han sa at hvis mannen skulle få dødsstraff, måtte familien til Martine selv skrive en begjæring om det. Ingen begjæring ingen dødsstraff. Og så sant dette stemmer synes jeg han kan stilles for retten i Jemen.
|
|
|
#12 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjentar meg selv siden at det ser ut som ingen så innlegget mitt.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg mener at mannen må få velge selv. Valget må være å komme til Storbritannia. Nekter han, så føres saken i Jemen. Valget er hans.
|
|
|
#14 |
|
Tøff
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Her er jeg på linje med Sitron. Dette er helt og holdent hans eget valg. Kjør sak.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Ja, der sa du det Sitron. Han kan reise til England og ta straffen sin der, eller han kan få saken sin ført i Jemen og risikere dødsstraff. Det er valget hans. |
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Enig med Sitronen. Uten å ha noe kunnskap om rettsvesent i Jemen, har jeg vansklig for å tro at han får dødstraff der, men på den andre side kan det hende Jemen bruker denne sjansen til å fremme sin holdning? Her i Jemen bestemmer vi, og bare vi. Vi lar oss ikke påvirke av dødsstraffmotstandere
|
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Hm. Hm. Forrige gang denne saken ble diskutert så hadde du vel ikke dette standpunktet. Kan jeg spørre om hvilke argumenter som har gjort at du har skiftet mening?
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)Jeg lurer veldig på hvordan det blir internasjonalt i forhold til utleveringsavtaler og slikt? Det er egentlig et sidespor, men her i Norge mener jeg vi innvilger asyl til mennesker som risikerer å bli legalt henrettet i hjemlandet sitt. Feks hvis det er dødstraff på å stjele brød, eller vise frem knærne sine i kjole, så lurer jeg på om det er mulig å få asyl i Norge?
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Jemen har grunnlovsfestet at de ikke utleverer sine statsborgere til noe annet land, uansett hva de måtte være tiltalt for. Storbritania har bedt om å få ham utlevert, men fått nei med denne begrunnelsen. |
|
![]() |
|
|