|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Brannøvelser på skolenEr det vanlig at barna må gå ut i sokkelesten når de har brannøvelse på skolen? Christian kom hjem og fortalte meg at de hadde hatt det i dag og de måtte gå ut i bare sokker. Det regner jo i dag og han ble jo kjempekald på føttene og våt. Må si jeg blir skikkelig irritert.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Brannøvelser på skolenDersom ungene må ta av seg skoene inne på skolen, regner jeg med de har innesko som de bruker? Jeg forstår at skolen nekter unger å måtte stresse med å ta på sko under slike øvelser. Enten bør de da få ha sko på, eller bruke innesko.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Brannøvelser på skolenJa, det er det på skolen til ungene, i hvert fall. Dvs - skolen presiserer igjen og igjen at ungene skal ha innesko nettopp for sånne tilfeller, men de som ikke har det må gå ut uten sko.
|
|
|
#4 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Brannøvelser på skolenOk, må sørge for at han har innesko. Men allikevel. Hva gjør de midt på vintern da med kanskje minus 20. Skal da de som ikke har innesko på gå ut i snøen i f.eks. minus 20 grader?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Brannøvelser på skolen
Du kan sende skriv, brev, lapper, ringe, ta det opp på samtaler til du er blå, men ikke alle har innesko allikevel. Dessverre. Men har elevene opplevd å stå ute i sokkelesten i 20 minus under en brannalarm vil jeg tro de får med seg innesko rimlig kjapt.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Selvsagt på ungene rett ut. Det er ikke mitt problem som lærer at de blir våte og kalde på føttene. Foreldrene må sørge for innesko. Dersom det hadde brent ville jeg nok tro at samtlige foreldre heller ville ha barna sine ut enn at de skulle brenne inne. For å automatisere evakuering må øvelsene gjennomføres som om det faktisk brenner. |
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jepp. Faktisk. Det er for å lære ungene at de ikke SKAL ta på sko når brannalarmen går. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I utgangspunktet ja. Vi skal alltid gjennomføre en brannøvelse så realistisk som mulig. Ikke alle brannøvelser er heller varslet, dvs at personalet ikke vet at det er brannøvelse, bare noen få.
|
|
|
#11 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Brannøvelser på skolenHer må unger uten sko ut, uansett årstid og vær. Dette er eneste grunnen til at jeg får minstemor til å ha på seg innesko.
|
|
|
#12 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Brannøvelser på skolenDet er akkurat derfor de skal ha på seg innesko evt uteskoene inne. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Brannøvelser på skolenSkal alle barna ta på seg sko før de går ut når brannalarmen går blir det et salig kaos og en veldig lite effektiv evakuering.
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Helt enig. Det er foreldrenes ansvar at barna har med innesko, og foreldrenes ansvar at de har med skiftetøy.
Antageligvis da de begynte å be om at barna tok av uteskoene.
|
|
|
#15 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenHer presiseres det at ungene må ha på innesko. Dermed slipper de å løpe ut i sokkene under brannøvelse.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Brannøvelser på skolenDet er klart de må gå rett ut under brannøvelse, og ikke bruke tid på å ta på seg utesko. Det er jo en av hovedgrunnene til at de alltid bør ha på seg innesko - det har de sagt i alle barnehagene til Poden, og slik er det på skolen hans også.
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Brannøvelser på skolenSyns det er viktig at brannøvelsene er reelle - så selvfølgelig må barna gå ut i sokkelesten om de ikke har sko på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Brannøvelser på skolenI bhg Propellen gikk i, gikk de ut i sokkelesten på vinteren under brannøvelse.
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Brannøvelser på skolenSånn er det på skolen til Stesnuppa og er det forsåvidt i barnehagen til Poden. Bortsett fra at i barnehagen slurver de med å ha klare inneskorutiner.
|
![]() |
|
|