|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Mål til pepperkakehus - noen som har?Tenkte å bake pepperkakehus i dag eller i morgen, og med komihuset fra den gangen jeg prøvde å designe et hus selv friskt i minne, så tenkte jeg å spørre om noen har en link til en side med mål, eller har mål selv?
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Noen jeg kjenner kjøpte en pakke med pepperkakehusformer på Obs! ...
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?SOS Barnebyer har faktisk.
|
|
|
#4 |
|
Helt konge
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Jeg hadde tenkt å gjøre det litt enklere, etter idé fra et nummer av Familien. Der laget de små hus etter mønster omtrent som vedlagt - de to bitene med spiss blir kortvegger, to av de rektangulære bitene blir langvegger og de to siste blir tak. Kortveggene var bare 10-15 cm brede, og så hadde de laget mange små hus i stedet for ett stort, og dekorert dem litt forskjellig. Lillegutt syntes også dette så veldig bra ut, og jeg tror ungene vil være i stand til å montere og pynte sine egne hus selv, med seig melisglasur og litt hjelp.
|
|
|
#7 |
|
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Har bestilt mummipepperkakehusformer (puuuh! langt ord) fra Ellos. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Jeg synes du skal bake akkurat likt pepperkakehus som sist gang, det ble jo så fiiiiint.
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Da jeg gikk siste året på lærerskolen laget jeg kopi av et sveitserhus som pepperkakehus. Det var fryktelig gøy. Neste år satser vi på å lage kopi av vårt nyrehbiliterte hus (ferdig til sommeren). |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Hvis du leser litt mellom linjene på Adriennes innegg, så forstår du at sveitserhus er LITT utenfor min rekkevidde.
|
|
|
#12 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Selvsagt forstår jeg det, men det overrasker meg. Jeg har alltid trodd at du var litt smartere enn meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Sv: Mål til pepperkakehus - noen som har?Kanskje du ikke klarer sveitserhus, Polyanna, men de er iallefall innmari sjarmerende de pepperkakehusene dine. Og så blir folk veldig imponert over ungene dine, som klarer å lage så fine pepperkakehus (for folk tror automatisk at det er ungene dine som har fått bake, ikke sant?).
|
![]() |
|
|