|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg er ofte veldig oppgitt over samboeren min sin (manglende) evne til å tenke praktisk og logisk. Hvilken rekkefølge man bør gjøre ting i for at det skal bli effektivt, hvordan man skal pakke for å få plass til mest mulig, hvor man bør sette fra seg ting på boden for at det ikke skal rase ned i hodet på nestemann som går inn døra, hvordan man kan legge på sengetøy uten å bruke 2 timer osv osv.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Klart man kan lære seg. Enhver tulling kan forstå at dynetrekk går lettere på en dyne om man tar det på fra vrangen.
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?
Akkurat den der tar jeg ikke. Det er jo bare klønete!
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Eh, nei. Dynetrekk på vrangen, ta tak i hjørnene på dynen gjennom rettsiden på trekket. Rist over, rist et par ganger til og putt hjørnene i andre enden på plass. Tar 30 sek.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jepp - som sykepleierstudenter lærer vi det slik vi også, og det fungerer utmerket. |
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Det er ikke SÅ lett dersom åpningen er på langsiden, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Enig. Jeg tar tar i hjørnene i kortenden på dyna og dytter de inn i hjørnene inni trekket. Tar tak utenpå trekket og rister et par ganger. Da er hele trekket på plass og jeg slipper vrenge trekket først. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg er av den oppfatning at man helt klart kan lære seg å bli mer praktisk. Jeg har definitivt blitt det etter at jeg ble voksen og ikke minst etter at jeg fikk barn. Hadde rett og slett vært helt krise om jeg ikke hadde blitt mer praktisk.
Jeg får heller ikke det til..
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Jeg mener han med litt velvilje kan skjerpe seg og bli bedre ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Altså, det er jo vanskelig å bli veldig logisk i tankemåten, men man kan jo lære seg rutiner.
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Ja, det var det jeg også tenkte. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Ja det tror jeg helt klart. I alle fall så kan man lære seg hvordan man gjennomfører en og en oppgave praktisk. Jeg tror heller mange har problemer med en gang alle disse praktiske oppgavene skal settes i system i tillegg. Der svikter jeg. Jeg kan fint legge taktikk for hvordan gjennomføre pakking av koffert. Men i det jeg skal vaske og tørke klær til reisen, ikke skitne til det jeg skal ha med meg dagene før, og i tillegg finne frem alt så jeg ikke glemmer noe.... Det slår ikke feil, jeg har alltid med meg noe som er vått, og jeg glemmer alltid noe. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Var du en av dem som brukte så lang tid på rommene dine at jeg måtte ta dem etter at jeg var ferdig med mine, og egentlig skulle ned på pauserommet og flørte med vaktmesterassistenen? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?Altså, trekkene mine blir krøllete om jeg gjør det på vrangen, dessuten lærte jeg å ta på dynetrekk som 8-åring så jeg gjør det superfort på retten.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pøh, jeg var dødsens effektiv skal jeg si deg. |
|
|