|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hva synes dere om helårs båndtvang?Det går mot helårs båndtvang for hund i Osloområdet;
I artikkelen står det blant annet;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Nå er jeg sikkert helt fjern her, men i boligområder, er det ikke alltid båndtvang?
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg tror at mange kommer til å la hunden gå fri hvis de tror at de er alene.
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg og min eks har hatt hunder og vi gikk med de i bånd uansett tid på året når vi gikk blant andre mennesker. Men slapp løs hunden i skauen (nordmarka blir det vel, det som er ved Haugerud)
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg synes båndtvang hele året er bra. Da jeg bodde i Oslo, møtte vi skremmende ofte hunder helt ute av kontroll, jeg snakker da om turområder i marka. Man er ikke alene der heller, oslofolk er ganske flinke til å bruke marka slik at hunden ofte ikke kan løpe så langt før den møter noen. Veloppdragne hunder som går/småløper rundt eieren sin gjør meg ingenting, men de som slipper hundene sine der det er mye folk er dessverre ikke de som har best kontroll. I hvertfall virker det sånn, og hunder som kommer i fullt firsprang mot meg synes jeg er skremmende selv om jeg er på skogtur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?
Østmarka, ikke Nordmarka. På Haugerud ligger en av de få områdene i Oslo det ikke er båndtvang (gjelder hele året). Kalles for hundesletta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Mjau: jeg har ingen problemer med hunder uten bånd som går slik du beskriver. Problemet er bare alle de som har "kontroll" på hundene sine fordi de er sååååå snille. Det er ofte de hundene som kommer imot deg på turstier i fullt firsprang uten at man kan se eieren noe sted. Jeg er ikke redd hunder, men jeg blir skeptisk i en slik setting fordi det er en situasjon så åpenbart utenfor noens kontroll. Derfor er jeg for båndtvang, også på steder i marka hvor det ferdes mye mennesker. Hadde det bare vært hundeeiere med vett og kontroll, hadde det ikke vært nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Det er mange steder det allerede fungerer med båndtvang hele året, så det vil sikkert gå bra i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er utrolig glad i hunder, men vil likevel gjerne se dem i bånd når man er på tur. Har hatt min andel av overhyggelige vovvover som har satt spor på klærne mine i sin iver etter å hilse på, før jeg har rukket å avverge et byks.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Jeg blir så overrasket, at det er mulig å være så dum at man ikke legger seg paddeflat og unnskylder hele hendelsen. Håper du fortalte dem nøyaktig hvor skapet skal stå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg syns helårs båndtvang er en selvfølge.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg hater bikkjer som kommer løpende mot meg, så ja takk til båndtvang. (Liker ikke bikkjer) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg synes det skal bli bra. Tidligere gikk vi gjennom en park for å komme til barnehagen. Her går hundene løs. De kom ofte bort for å hilse på snuppa. Hun ble jo vettskremt. Det hadde jeg også blitt hadde jeg fått et stort hundehode midt i ansiktet. Hun og hundene var jo i samme høyde. "He, he ...... han er så snill så," ler hundeeierne. Jeg bærer bort en hylende og vettskremt snuppe. Hun skal vel ha like mye rett til å gå i parken som hundene har det?
![]() |
![]() |
#17 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Vi har helårs tvang her . på offentlige plass osv. men det e dæven så mange som ikke holder den tvangen.
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er for helårs båndtvang. Også i marka, også av hensyn til andre dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva synes dere om helårs båndtvang?Jeg er for helårs båndtvang. Jeg er veldig glad i hunder og det er Junior også, men jeg vet at alle hunder ikke er trygge og jeg ønsker ikke at Junior skal få noen dårlig opplevelser som gjør at han blir redd.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Nei, nei, du mener av hensyn til meg.
![]() |
|
|