|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Hva unner du deg?Det er jo mange her inne som er i gang med livsstilsomlegging - og som har oppnådd gode resultater. Jeg føler nok at jeg også burde leve litt sunnere, og tenker egentlig mye på hva jeg putter i munnen. Likevel tror jeg verken jeg greier eller ønsker en fullstendig nulltoleranse for godsaker. Jeg kommer aldri til å bli en sånn som takker nei til kake.
|
|
|
|
#5 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg er på sympatislankern med mannen min, uten at jeg skal ned i vekt. Jeg tenker at jeg spiser godis og kaker på bortebane, men kjøper ikke sjøl og har det ikke hjemme. Får se om vi finner en moderat mellomting om ei stund, men enn så lenge tror jeg vi holder hjemmeinntaket på et minimum.
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Hva unner du deg?
Wow, det kommer aldri til å skje her. Jeg bare ler av ham, jeg.
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også. Mannen skal ned ganske mye, jeg skal ikke ned noe og spiser godiset mitt på bortebane om jeg skal ha noe. Hjemme går det i lavkarbo, stort sett, med lavkarboutskeielser i helgene (hjemmebakt lavkarbokake, -desserter og lignende, med måte). Jeg må jo tenke helse uansett.
|
|
|
#9 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg det meste for tiden.....
|
|
|
#10 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg tenker ikke så mye over hva jeg putter munnen. Heller ikke hvor mye og hva og hvor ofte (ikke selvlysende godteri/lightprodukter). Jeg er undervektig, og vil helst litt opp i vekt. Nå etter nyttår har jeg prøvd å bli mer bevisst på å spise frokost og regelmessige måltider. Voila, jeg trenger mindre søvn og har mer energi. Neste mål blir å trene litt.
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?JEg er i kategorien går lett opp i vekt, har for mye på mage, lår og rumpe, og har gått opp 3-4 kg i jula. Men er ikke på slankekur, men legger definitivt om kosten og skal ned de 3-4 kg samt å stramme inn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
...mens jeg oppfatter taco som ganske sunt - det er jo hauger med grønnsaker! Vi bruker lomper til, og nå er det jo til og med grove lomper å få tak i. Pizza med hjemmelaget kjøttsaus av karbonadedeig og grønnsaker og litt grov, hjemmebakt bunn er heller ikke fy-fy i min bok. Man kan jo ha salat ved siden av også. (Vi hadde det faktisk til middag så seint som i går. Og i dag skal vi ha taco.
|
|
|
|
#15 |
|
Stadig underveis
Du... jeg begynner å tro at du er litt som venninnen min (hun er 3 cm rundt livet) som sier "åh jeg spiste sååå masse godteri da jeg satt og leste til eksamen i går"... hvorpå jeg etter hvert fant ut at det betyr kanskje 3 non stopp i hennes verden
|
|
|
#16 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Selvkontroll, Nooria!
|
|
|
|
#18 |
|
I farta!!
|
Sv: Hva unner du deg?Eg er veldig glad i kaker, sjokolade, potetgull....you name it.
|
|
|
#19 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva unner du deg?Jeg er på slankern og unner meg litt på lørdager. Ellers kan jeg også flytte litt på kalorier dersom jeg vet vi er bedt i burdag e.l, eller jeg tar meg ei ekstra treningsøkt.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Hva unner du deg?Jeg unner meg fløte, rømme, creme fresh o.l. i sauser og gryter, og sparer ikke på saltet for å få maten til å smake. Jeg unner meg også smør på brødet, majones på pålegget, og juice til frokosten. I det hele tatt er det lite jeg nekter meg selv, men jeg får gjerne lyst på junk og snop når jeg er middagssulten, og da forsøker jeg å være streng og bestemt mot meg selv: "Nå Pida, nå er det bare et kvarter til middagen står på bordet. Du skal ikke spise deg mett på tull og tøys mens middagen står og putrer". |
|
![]() |
|
|