Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken dag er best å ukehandle på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken ukedag passer best for ukehandling
mandag 9 10,23%
tirsdag 7 7,95%
onsdag 1 1,14%
torsdag 28 31,82%
fredag 16 18,18%
lørdag 4 4,55%
Aner ikke, men vil gjerne se 17 19,32%
Ukehandle? Hæ? 6 6,82%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 20:45   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken dag er best å ukehandle på?

Spesifiser gjerne.
Jeg trenger å finne en god handledag, der vi kan handle inn mat for en uke eller 4-5 dager fremover.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:48   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag er best å ukehandle på?

Jeg syns egentlig mandager.
Hvis man planlegger ukesvise middager og slikt er det liksom så fin start å fikse alt man trenger på mandager.

Jeg liker nye starter. (mandag, nyttår, ny morgen, osv)

Gammel 05-01-09, 20:48   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ukehandle? Hæ? Vi som har vært på butikken to ganger allerede denne uken, og det er mandag..... Foelger noeye med.

Gammel 05-01-09, 20:51   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker best å ukehandle på torsdag. Grunnene til det er flere:
- Mye godt i skapene til helgen
- Helgesnopet blir spist i helgen og ikke på tirsdag slik at vi må kjøpe nytt til helgen :lite selvkontroll:
- Slippe å bruke helgene til eventuell glemt småhandling
- Vi spiser mest ferskmat i helgene

Tja, det skulle vel være hovedgrunnene.

Gammel 05-01-09, 20:56   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ukehandler på onsdager, men det er fordi jeg stort sett har fri den dagen og kan handle i fred og ro uten køer.
Vi lager middagsliste for uka søndag kveld, da bruker vi opp det som er i fryser og skap til middagene mandag og tirsdag.
Jeg handler skikkelig, type 6 brød, 5 liter melk, 30 egg osv.men har stort reservekjøleskap i kjelleren.

Gammel 05-01-09, 21:02   #6
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Torsdag kveld handler jeg, da er det stille i butikkene. Grunnen til at jeg pleier å handle akkurat den dagen er at jeg synes det er koselig å fylle på med nytt pålegg til helgefrokosten - det er ikke det samme å dekke på med en halv leverposteiboks, eller to skiver skinke. Etter kl 21 er det heller ingen trege gamlinger eller skrikerunger med liten handlevogn på Rema.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:04   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vanedyr og handler vanligvis tidlig på lørdag. Da har jeg god tid og det er ikke så mange i butikken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:02   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pleier handle mest på tirsdager. Da skriver jeg som regel liste mandag, og fyller evnt på med det som mangler fredag eller lørdag. Har alltid middagsmat i fryseren og god lagringsplass.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:06   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Torsdag er dagen for handling. Da har vi velfylt kjøleskap til helgen og slipper å bruke helga til handling. Vi jobber fullt begge to, så helgene er hellige for oss, da vil vi ikke kaste bort tiden til familien på handlesenter (eller med vasking for den saks skyld).

Gammel 05-01-09, 21:39   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Torsdag kveld er nok det ideelle for oss, men vi er dessverre ikke så flink til å ukehandle. I perioder fungerer det fint og så sklir det litt ut.

Gammel 05-01-09, 20:49   #11
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns torsdag. Da fylller vi opp til helga,og fyller opp med brød,frukt og melk på mandag.Men jeg skriver handleliste mandag,og skriver opp alt jeg kommer på til torsdag. trenger noen dager for og komme på alt.

Gammel 05-01-09, 23:21   #12
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg syns torsdag. Da fylller vi opp til helga,og fyller opp med brød,frukt og melk på mandag.

Gammel 05-01-09, 20:49   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søndager i Sverige er visst ganske bra.

Nei, vi veksler litt. Vi synes det er fint å ta det som en familiehappening (da må det bli tidlig på lørdag eller etter polets stengetid på lørdag - da er det mindre folk). Ellers ofrer en av oss seg til formålet etter leggetid på fredag. Stort sett.

Gammel 05-01-09, 20:51   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Søndager i Sverige er visst ganske bra.

Nei, vi veksler litt. Vi synes det er fint å ta det som en familiehappening (da må det bli tidlig på lørdag eller etter polets stengetid på lørdag - da er det mindre folk). Ellers ofrer en av oss seg til formålet etter leggetid på fredag. Stort sett.

Ja hender seg jeg handler da. Da er det stille i butikkene ihvertfall.

Gammel 05-01-09, 22:00   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Torsdager kan vera ein fin dag å vekehandle på. Ofte er det den dagen butikken har fått inn varer. Hater å handle inn stort ( her blir det ofte handla for både to og tre veker i slengen ) og finna tomme butikkhyller.

Gammel 05-01-09, 22:11   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg handler på mandager, på vei hjem fra trening. Pleier da å handle inn det meste jeg regner med å trenge frem til helgen. Handler også på lørdager, klarer ikke å planlegge for ne hel uke...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:18   #17
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Som oftest tirsdager hos oss...
Jeg har fri tirsdag og fredag på dagtid. Og lillesøster har fri i barnehagen. Da er det greit å ha noe "å gjøre" med henne. Hun hjelper å finne ting og pakke poser (og vi har god tid)
Og jeg må ofte kjøpe inn frukt til korøvingen til ungene på tirsdag kveld, så det er greit å handle da.
Jeg skyr butikker, og særlig kjøpesentre, på lørdager. Så jeg handler bare da om jeg må.
Men hvis en kun skal handle på ettermiddag/kveld da vet ikke jeg hva som er best. Noen fordeler må en ha med å jobbe turnus...

Gammel 05-01-09, 23:01   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi synes det er fint å ta det som en familiehappening

Her handler mannen på fredagskvelden, han stikker mens jeg legger ungene.

Gammel 05-01-09, 20:50   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Så bra Jinx. Egentlig passer mandag best til mitt hode. Men det klaffer ikke med familiens agenda den dagen. Men torsdag er ikke så dumt. Rett og slett tenke forbi helgen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:53   #20
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå er vi inne i en skikkelig dårlig trend med handling flere ganger i uka, men nå blir det skjerpings igjen.
Jeg har handlet på fredager og kom fram til at det passet oss best.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.