Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Støvler når det ikke regner eller er vått ute i det hele tatt?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 13:29   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støvler når det ikke regner eller er vått ute i det hele tatt?

Er det så kult med IJ-støvler og andre typer støvler at det brukes til hva som helst?

Jeg har null peiling på mote, men har lagt merke til noen ganger at noen går med digre slagstøvler fra IJ i tørt og pent vær. Greit nok så har støvlene matchet skjørtet og antrekket forøvrig, men jeg har synes det har sett pussig ut. Jeg skjønner at det kan være varmt og godt og alt det der altså, men jeg ser ikke helt for meg det å ta på meg støvler uten grunn bare for at det ser kult ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:30   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Støvler når det ikke regner eller er vått ute i det hele tatt?

Jeg syns det ser teit ut. Støvler er til vått vær.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:31   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de ser litt merkelige ut uansett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:32   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser IJ-støvler ut? lite peiling har jeg.

Gammel 08-12-08, 13:40   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn:

Jeg har sånne og har brukt det veldig mye, i Lofoten i sommer og på veldig våte dager på våren og høsten og i slapsevær på vinteren, siden de er föret. Men jeg bruker de helst ikke til skjørt eller pynt, hatt de på jobb med bukse oppi en dag og da var det et forferdelig vær.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:55   #6
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:39   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bommet på været et par ganger og gått med IJ støvler i tørt vær... Men jeg er helt enig med deg. Det er støvler til bruk i regn, slaps og snø, ikke for solskinn og tørr asfalt!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:40   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også bommet noen ganger, men vi snakker da bom. Syntes ikke de er så kjempekule.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:42   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja sånne. Jeg har ikke sånne selv, men synes faktisk de er kule til skjørt, så jeg reagerer ikke når jeg ser noen gå med slike uansett vær. Om det ikke er sol og 30 grader ute da.
Selv går jeg med skinnstøvletter til skjørt og utenpå buksen for tiden, men det er jo noe annet. Til regnvær har jeg korte støvler.

Gammel 08-12-08, 13:46   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De funker dårlig på glatt snøføre. Nei kule er de, men bruker dem nå helst når det er vått ja og surt. De er gode og varme.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:48   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke skjønt greia med å bruke gummistøvler i finvær og til skjørt og sånn. Det er jo praktisk med gummistøvler når det regner og er vått, men utover det så ser det veldig krampaktig "disse-støvlene-koster-over-1000-kroner-så-jeg-må-bruke-dem-bare-himmelen-har-en-grå-sky" ut.

Dessuten; er de så kule da? Når alt som kan krype og gå av damer mellom 35 og 50 rusler rundt med sånne støvler i all slags vær, så tror jeg det må kunne konstaterers at de er litt yesterday. Litt som da mamma malte stua rød i 1998.

Så kan alle som har dem komme og skryte av hvor vidunderlig deilig de er å ha på og sånn. :venter:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 09-12-08 kl 08:07. Årsak: skrivefeil
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:55   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Så kan alle som har dem komme og skryte av hvor vidunderlig deilig de er å ha på og sånn. :venter:

Here I come!

Jeg kjøpte de støvlene til tross for at jeg ser veldig mange har dem, og de sikkert er ut allerede. Og grunnen var at de faktisk kan åpnes opp i snøringen så man får plass til både leggmuskler og bukser, i tillegg til at de har godt varmt for så man slipper å være iskald på beina i støvlevær. Ingen av de andre 15-20 parene med støvler som jeg prøvde oppfylte begge disse kriteriene, de aller fleste har snøring bare til pynt. Her som jeg bor er kombinasjonen iskaldt og klissvått det vanligste vinterværet.

Men nei; jeg går ikke med dem når det ikke regner/er vått ute.

Det plager meg imidlertid slett ikke om noen gjør det, på samme måte som jeg prøver å ikke la det gå inn på meg at mange går med joggebukser selv når de ikke jogger, at noen syns allværsjakke er fint også til julebordskjolen og at noen går med tøysko når det snør.

Det kan jo ha hendt at det har regnet om morgenen og blitt fint i løpet av dagen, sånn at jeg må gå hjem med støvler i solskinn. Skjønner nå at det i så fall må ha sett teit ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:58   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

jeg prøver å ikke la det gå inn på meg at mange går med joggebukser selv når de ikke jogger

Godt sagt.

Gammel 08-12-08, 14:09   #14
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men nei; jeg går ikke med dem når det ikke regner/er vått ute.

Det plager meg imidlertid slett ikke om noen gjør det, på samme måte som jeg prøver å ikke la det gå inn på meg at mange går med joggebukser selv når de ikke jogger, at noen syns allværsjakke er fint også til julebordskjolen og at noen går med tøysko når det snør.

Det kan jo ha hendt at det har regnet om morgenen og blitt fint i løpet av dagen, sånn at jeg må gå hjem med støvler i solskinn. Skjønner nå at det i så fall må ha sett teit ut.

Det med komfort synes jeg er et godt poeng og jeg synes ikke det er pussig å velge komfortable løsninger om det gjelder joggebukser, allværsjakker eller hva det skulle være.

Jeg skjønner også at trender kan få folk til å velge bort alt som heter komfort. Når digre slagstøvler brukes på tidspunkter andre velger sandaler synes jeg det ser pussig ut, men det plager meg ikke i det hele tatt. Jeg tror en del her ville fått frysninger langt inn i sjela om de fikk se meg med grønne crocs og sort drakt ved henting i barnehagen (gidder ikke dra pensko med hjem).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:49   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes de er kule helt uavhengig av hvem som går med dem og hva de koster.

Gammel 08-12-08, 13:50   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes de er kule helt uavhengig av hvem som går med dem og hva de koster.

Ja, det argumentet ventet jeg også på.

Det har selvsagt ingenting med pris og motebilde å gjøre at alle går med sånne støvler.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:52   #17
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Støvler med blomster på hadde jeg nok aldri gått i uansett hva de kostet eller hvor mange som gikk med dem. : påståelig :

Forøvrig bruker jeg mine rundt her i skauen der jeg bor, i permisjonen. Er for fin for skjæra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 14:11   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, det argumentet ventet jeg også på.

Det har selvsagt ingenting med pris og motebilde å gjøre at alle går med sånne støvler.

Var du sarkastisk? Grunnen til at jeg har slike støvler er:

a) Jeg bor i Bergen.
b) Jeg vil ha støvler med fòr i for her i Bergen er det av og til kaldt, i tillegg til vått.
c)Jeg har "fotball-legger" og andre støvler som har oppfyllt krav b, har vært for trange i leggen.

Det med pris og motebilde er for meg et minus, og grunnen til at jeg har tilbrakt mye tid med å lete etter andre støvler som oppfyller mine krav.
Så det så.

Oops -glemte å svare på spørsmålet: Nei, jeg går ikke med støvlene når det ikke regner....(Det ser jo bare teit ut.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:52   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jo for noen har det sikkert det, men ikke for meg. Jeg tenker ikke så mye over hva som er in og ikke, og støvler til 1000,- kroner tror jeg aldri jeg kommer til å kjøpe uansett. Jeg kjøper det jeg synes er kult uavhengig av moten, og ut fra lommebok.

Gammel 08-12-08, 13:56   #20
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kjøper det jeg synes er kult uavhengig av moten.

Du tror vel ikke for alvor at det du synes er kult ikke er påvirket av hva som er mote?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.