Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem synes du i ditt ekte-, samboerskap er mest egnet til å ta vare på barna
Kvinnen 19 12,03%
Mannen 9 5,70%
Begge to like mye 123 77,85%
Dustepoll 7 4,43%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 13:24   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Det krever nesten en poll.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:27   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Med tanke på trådene om "kvinne, en risikosport" og andre tråder nå, så lurer jeg på hva dine tanker er om barnefordeling dersom (gud forby) ditt ekte- eller samboerskap skulle gå i oppløsning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:27   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Begge to like mye.

Mannen reiser en del i jobben, så skulle vi gå fra hverandre vil det kreve at vi klarer å samarbeide og kommunisere godt. Har allerede fått til det med en eks så jeg håper det ville gått greit om alt skulle gå så galt en gang til.

(Men heldigvis blir det veldig hypotetisk, for vi har ingen intensjoner om å gå fra hverandre.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:30   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg mener vi er likt stilt her. Om det skulle skje, så tror jeg vi ville ha vært like interesserte i å se barna mest mulig. Og barna ville hatt det like godt om de var hos den ene eller den andre etter mitt syn.

Gammel 29-11-08, 21:13   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde stilt helt likt. Vi har snakket om dette flere ganger i forbindelse med venner som har gått fra hverandre og er helt enige i det. Vi er også enige om at barnas ønsker hadde stått svært sterkt.

Gammel 29-11-08, 21:41   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er nok begge like egnet, men det hadde krevd betraktelig mer av han. Jeg har slik sett litt "øvelse" som alenemor, iom at han er borte 10 uker om gangen. Både jobbsituasjonen hans og at han hadde måttet "lære" å organisere hus og tre barn, med skole, aktiviteter osv helt alene.
Og aner virkelig ikke hvordan vi skulle "delt" barna, har ikke lyst til å måtte tenke på det...

Gammel 29-11-08, 13:47   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt klar på at vi begge to er like egnet.

Hvis vi skulle gå fra hverandre, er jeg allikevel ganske sikker på at jeg kommer til å ha barna mest. Dette fordi jeg mener at 50/50 ikke er noen god løsning (basert på egne erfaringer fra dette i barndommen). Jeg tror nemlig at jeg rett og slett kommer til å ha mest lyst til å ha barna, og at jeg kommer til å vinne den kampen som vil komme.

For meg personlig ville nok en 50/50-ordning vært best. Men jeg tror ikke det er best for barna.

Gammel 29-11-08, 14:01   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt klar på at vi begge to er like egnet.

Hvis vi skulle gå fra hverandre, er jeg allikevel ganske sikker på at jeg kommer til å ha barna mest. Dette fordi jeg mener at 50/50 ikke er noen god løsning (basert på egne erfaringer fra dette i barndommen). Jeg tror nemlig at jeg rett og slett kommer til å ha mest lyst til å ha barna, og at jeg kommer til å vinne den kampen som vil komme.

For meg personlig ville nok en 50/50-ordning vært best. Men jeg tror ikke det er best for barna.

Jeg er helt enig med deg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:55   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge to like mye. Utvilsomt.
Som foreldre utfyller vi hverandre på en utmerket måte, og jeg håper inderlig at vi aldri må fungere på hvert vårt sted.

Gammel 29-11-08, 14:07   #10
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Begge er like godt egnet. Jeg mener at vi utfyller hverandre på en sånn måte at barna ikke kunne unnvært noen av oss i det daglige. Vi har derfor inget annet valg enn å holde sammen .

Gammel 29-11-08, 14:08   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen.

:duger ikke som alenemor:

Gammel 29-11-08, 14:09   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Mannen.

:duger ikke som alenemor:

Jeg egner meg nok ikke som alenemor jeg heller.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:09   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Stemte begge to, men det er ikke til å komme unna at det hadde krevd mye mer omstilling for far i huset. Han bruker 3 timer hver dag på å pendle til jobb, og slik det er i per. i dag kunne han hverken levert eller hentet i barnehage.

Gammel 29-11-08, 14:40   #14
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her er vi nok uenige vi to, mannen ville ha sagt at jeg var det, men jeg er uenig.

MEN jeg tvierl på at delt omsorg ville blitt løsningen for oss ved et samlivsbrudd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:14   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde nok forsøkt delt omsorg, siden barna hele tiden har vært vant til at mamma og pappa har vært omtrent like mye på banen. Om det ikke hadde fungert måtte vi ha funnet en annen løsning. Eldste hadde nok kanskje ønsket å bo hos pappa, minsten er mer mammadalt enda. Men å dele søsken, hvor heldig er det?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:18   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte begge to selv om jeg er separert. (ble det i sommer)
Nå vil ikke min eks ha de mere en minstesamvær da.

Gammel 29-11-08, 15:37   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Begge, men om det skulle skje så tror jeg kanskje det ville være best for ungen å bo hos meg pga de andre søsknene hans.

Skal jeg svare for eksen så blir svaret helt klart at jeg er mest egnet og det er også jeg som har hovedomsorgen for våre barn.

Gammel 29-11-08, 17:14   #18
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg svarte begge to selv om jeg er separert. (ble det i sommer)
Nå vil ikke min eks ha de mere en minstesamvær da.

Har det akkurat som Mams. Det første jeg fikk beskjed om var at noe 50/50 deling hadde ikke han tid til nei. Hvis jeg ser rent egoistisk på det så er det fint for meg, men det er jo sønnen vår det går mest utover, som ikke ser pappaen sin like mye som han ønsker.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:18   #19
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi er like egnet begge to, men jeg tror at ved et evt. brudd ville delingen bli 60/40 i min favør. Grunnen til dette er ikke at jeg tror at jeg er mer egnet, eller at mannen ikke ønsker å ha barna, men det er rett og slett jobbsituasjonen til mannen. Det ville være vanskelig for han å ha barna mer enn 40 % tror jeg. :banker hardt i bordet for at dette ikke skal bli et tema i virkeligheten:

Gammel 29-11-08, 18:13   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi er nok like godt egnet som foreldre begge to, og jeg ser for meg at en 50/50 ordning hadde vært utgangspunktet ved et eventuelt brudd.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.