Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sko eller støvletter til "kortbukser"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 15:08   #1
TBM
Passiv

Standard

Sko eller støvletter til "kortbukser"?

I dag har slått meg litt løs på Noa-Noa, men er litt usikker på om det ene kjøpet kan bli et bomkjøp...

Jeg kjøpte en mørk-mørk grønn nikkersbukse i kord, og som har en stram avslutning rundt leggen med en slags "sko-snøre"-lukking. (Buksen kan sees under julekolleksjonen på www.noanoa.no )

Nå har jeg forholdsvis tykke legger og lurer veldig på hva slag sko jeg skal ha til. Trodde jeg måtte ha støvletter til, men ingen av mine fire par er høye nok! Hva gjør jeg da? Kan jeg bruke vanlige sko til - vil ikke det bli litt rart?

Tar gjerne mot råd slik at jeg kan få prøvd ut noen varianter før jeg evt. returnerer buksa...

Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:54   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sko eller støvletter til "kortbukser"?

Jeg har sett mange som bruker småsko med litt hæl til slike bukser, og det ser veldig feminint og fint ut, synes jeg. Hun dama på bildet fra noanoa har jo også sånne sko.
Tror også det vil bli fint med et par nette, pene joggesko.

Gammel 25-11-06, 18:55   #3
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Jeg har en lignende kortbukse/nikkers fra NoaNoa (ikke med snøring men med lenning og knapp).
Bruker enten småsko eller halvhøye støvletter med en litt tykkere strømpebukse til med f.eks blondemønster. Synes det blir en fin overgang til buksa med en slik strømpebukse når jeg bruker halvhøye støvletter.

Gammel 25-11-06, 20:21   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Buksa var rålekker og den jakken som damen har på var virkelig lekker

Du kan ha høye støvletter til, men syntes det var veldig pent det dame på bildet har til.
Tror ikke jeg ville hatt de tynneste strømpene til dete antrekket

Gammel 26-11-06, 13:07   #5
TBM
Passiv

Standard

Tykkere strømpebukser med litt mønster kan bli bra. Kanskje også lange "bunadssokker" og solide sko hvis jeg skal ut?

Har prøvd litt mer nå og det blir nok til at jeg beholder den!

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 23:25   #6
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Tykkere strømpebukser med litt mønster kan bli bra. Kanskje også lange "bunadssokker" og solide sko hvis jeg skal ut?

NEI! Du vil se direkte ufiks ut og t.o.m. pipstilker vil se ut som tykke tømmerstokker med denne buksen, tykke strømper og solide sko!!!!

Enten må du bruke støvletter som ikke stopper på den tykkeste delen av leggen eller småsko!

:bombastisk:

Gammel 28-11-06, 18:25   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Er det "ridebuksene" ? De er helt enormt flotte ! Jeg tror bare ikke, at jeg ville bruke disse hvis jeg hadde kraftige legge eller korte ben, siden "overdelen" er så romslig, og leggene skal stå for den fine del av silhouetten. Ville hellere gå for "Malene Dietrich"-buksene da.

M.h.p. sko signerer jeg Ginger's opplegg. Tror nok, at jeg mest ville gå for ballerina-type sko.

Gammel 29-11-06, 00:53   #8
TBM
Passiv

Standard

[quote=Muad'Dib;127619]Er det "ridebuksene" ? De er helt enormt flotte ! Jeg tror bare ikke, at jeg ville bruke disse hvis jeg hadde kraftige legge eller korte ben, siden "overdelen" er så romslig, og leggene skal stå for den fine del av silhouetten. quote]

Buksene er prøvd og det gikk fint med tykke legger og silhouett og det meste! Må bare finne fine sko til...

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.