|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
18 år ... og uten arbeid/ skoleganghva har man krav på... det er vel ikke meningen at vedkommende skal snylte på mor og far? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: 18 år ... å uten arbeid/ skolegangKrav på.... Du har vel krav på treårig videregående utdanning hvis det er det du mener? |
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangSosialhjelp er vel det man kan håpe på, hvis alt annet er umulig. En tur innom NAV er nok ikke så dumt, for å få svar og kanskje hjelp til å komme i gang med noe. For det er faktisk lurt med (utdanning og) jobb.
|
|
|
|
#7 |
|
nygift
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangDet går vel an å melde seg arbeidsledig, eller sosoialkontoret, en så lenge vedkommende borunder taket til mor og far tror jeg det er lite å hente der.
|
|
|
|
#8 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegang
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangEr man arbeidsfør så kan man jobbe (NOE finnes det alltids)
|
|
|
#10 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangSom den (dum-)snille personen jeg er, går jeg ut fra at vedkommende ikke er frivillig i den situasjonen, men kanskje ikke fått drømmejobben eller sluppet inn på favorittskolen.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangMed den mangelen på arbeidskraft i nesten alle sektorer i Norge i dag ser jeg ikke problemet, få deg en jobb.
|
|
|
#12 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangØh. Har man barn, så har man dem for resten av livet. Om 18-åringen ikke klarer seg på egenhånd, så må vel mor og far trå til og lære avkommet noe om verden. Og i mellomtiden sørge for at poden tar tak over hodet og mat i magen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangFOrøvrig synes jeg kanskje at når ungen bare er 18 år, så er det fortsatt foreldrenes ansvar å påvirke barnet dit hen at vedkommende tar utdannelse/får seg jobb.
|
|
|
#16 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos nav i Trondheim kan man faktisk også få høre at det er ens moralske plikt. Har en venninne som ville "kaste" ut sin attenåring og som fikk den meldingen. Inntil han var over tjue var det hennes moralske plikt. Så det så. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangEr man fylt 18 og ikke er i jobb eller på skole har man krav på: Husleie dekket, strøm dekket, samt livsopphold på ca 4.700 pr mnd. om man ikke bor hjemme. Så det er i grunnen ikke noe å nøle med, å kaste den late ut.
|
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangKanskje dette er eit alternativ:
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: 18 år ... og uten arbeid/ skolegangTja, jeg lurer på om man kanskje egentlig har mest moralsk plikt til å hjelpe 18-åringen til å bli noenlunde selvstendig. Og da kan det hende at et tupp i ræva er det som er mest effektivt.
|
![]() |
|
|