Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mamma Mia - hva synes du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 14:30   #1
Left
Passiv

Standard

Mamma Mia - hva synes du?

Mulig det har vært en tråd på dette tidligere?
Jeg likte den, synes den var morsom, og passe søt.

Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:33   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mamma Mia - hva synes du?

Jeg synes det var helt grei feel-good-underholdning. Noe å bli i godt humør av. Men ikke noe mer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 14:34   #3
Left
Passiv

Standard

Ja, der sa du det. Avslappende og feel-good

Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 07:58   #4
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg synes det var helt grei feel-good-underholdning. Noe å bli i godt humør av. Men ikke noe mer.

Jepp, enig

Gammel 11-10-08, 08:01   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte den såpass godt at jeg har sett den to ganger på kino.

Gammel 11-10-08, 08:04   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes at historien var tynn og hele filmen var ganske svak og litt flau. Men Meryl Streep er alltid verd å se på og musikken er fin. Jeg angrer ikke på at jeg så den, men kunne nok ikke finne på å se den igjen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 23:34   #7
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Jeg elsket den! Er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for musikaler og hadde lave forventninger, men denne slo an, har kjøpt den på DVD.

Gammel 11-10-08, 11:18   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Signerer denne.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 08:16   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den var søt. Lett og god underholdning, og artig skuespillervalg (det gjorde veldig mye av filmen, den kunne vært veldig dårlig med andre skuespillere). Musikken har jeg alltid likt, og synes den var god nå også (selv om jeg var litt skeptisk i utgangspunktet). Feel-good film. Jeg så den en gang med storebror, og en gang til med en venninne.

Gammel 11-10-08, 11:16   #10
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Innholdsmessig midt på treet. Musikken gjør hele filmen verdt å se! Ble i godt humør. Men hvem blir ikke det av ABBA-musikk?!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 11:19   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Skikkelig feel good-film, den var morsom og jeg ble veldig godt humør. Den engasjerte. Skuespillervalgene her har nok masse å si, jeg tror den kunne vært kjempedårlig med andre ja.
Jeg forventet meg ikke noe dybde eller at den skulle gi noe mer.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 11:34   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vil bare legge til at jeg også syntes historien var tynn, og det engasjerte meg ikke i så måte. Det var bare helt grei underholdning som fikk meg til å slappe av. Mest på grunn av flott landskap, nydelige farger og fin musikk. Noen av sangerne var pinlig dårlige (eks Pierce Brosnan).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 11:37   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil bare legge til at jeg også syntes historien var tynn, og det engasjerte meg ikke i så måte. Det var bare helt grei underholdning som fikk meg til å slappe av. Mest på grunn av flott landskap, nydelige farger og fin musikk. Noen av sangerne var pinlig dårlige (eks Pierce Brosnan).

Jeg er veldig glad i Brosnan, men det var tydelig at han var en smule ukomfortabel med den type rolle. Fnis.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 11-10-08 kl 11:46.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 01:09   #14
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg likte den veldig godt!!! Enkelte sanger/danser var kanskje vel overdramatisert, men altialt så syns jeg filmen gjorde noe med meg. Jeg satt egentlig og gliste fra jeg kom til jeg gikk ut!!

Gammel 07-11-08, 01:17   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mamma Mia - hva synes du?

Dårlig, patetiske jenter, überteit historie, om noe historie i det hele tatt. Flau affære. Blæh.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 21:34   #16
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Mamma Mia - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Dårlig, patetiske jenter, überteit historie, om noe historie i det hele tatt. Flau affære. Blæh.

Jeg var en stund redd for at jeg er den eneste personen på FP som IKKE liker denne filmen..men nå ser jeg heldigvis at vi er fler.

Grusom! :frysning:

Gammel 07-11-08, 08:24   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Storryen var vel i grunn ganske tynn, selv om den var underholdende, og takket være fengende musikk og gode skuespillere, så ble det en bra film i mine øyne.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 08:29   #18
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Den første gangen jeg så den synes jeg den var noe flau, og litt kjedelig. Men etter å ha sett den gang to sammen med min datter fikk jeg en helt annen opplevelse. Nå har jeg da sett den gang nummer 3, samt at jeg har bestilt meg DVD.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 11:58   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sida eg grein meg gjennom heile filmen på godt og vondt må jo den ha berørt noko.

Gammel 07-11-08, 12:04   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Til å begynne med var jeg utrolig flau på skuesplillernes vegne, men på et eller annet tidspunkt klarte jeg å la det slippe og nyte det hele som en festlig, Bollywoodlignende affære. Særlig den scenen med mennene i snorkleutstyr som sang på den brygga var helt Bollywoodsk - kostelig! Og Meryl Streep imponerte med å være utrolig spretten og i god form. Men jeg synes jo ikke filmen var spesielt god - bare morsom og litt komisk. Og så tenkte jeg at skuelspillerne måtte ha hatt det uhorvelig morsomt mens de holdt på. Og så er det veldig vakkert på Skopelos.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.