|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lett rørt
|
KjøttkakerVi skal ha kjøttkaker i brun saus til middag i morgen. Jeg skal lage kjøttkakene selv. Har karbonadedeig. Hva skal jeg blande den ut med?
|
|
|
#2 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøttkaker.Jeg bruker litt melk og krydder + mel, men melet kan jo ikke du ha.
|
|
|
|
#4 |
|
*_*
|
Sv: KjøttkakerSiden du bruker karbonadedeig må du bruke en del melk for at kakene ikke skal bli tørre. Hvis du har 400 gram karbonadedeig bør du bruke 3-4 dl melk. 2 store ss potetmel, en neve havregryn (gjør de saftige og gir en anelse søtsmak
|
|
|
|
#5 |
|
Lett rørt
|
Sv: Kjøttkaker
Det var godt du sa, var ikke klar over at den krevde mer væske. Takk.
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: KjøttkakerJeg tror nok jeg ligger på rundt 1-2 dl væske, ikke stort mer. Havregryn er godt i, så kanskje havremelk kunne vært en god erstatning for kumelk? Potetmel er mye bedre enn mel, så det er ikke noe problem i forhold til gluten.
|
|
|
#8 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KjøttkakerJeg syns det er best med karbonadedeig og 1/2parten så masse medisterdeig, potetmel, en god slump melk eller fløte, salt, pepper, muskat. Jeg bruker også noen egg, men aner ikke hva du kan bruke istedet for det.
|
![]() |
|
|