Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Strikkepinner på fly?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 23:07   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Strikkepinner på fly?

Hvordan er det nå for tiden - får man lov å ha med strikkepinner i håndbagasjen, eller tror sikkerhetsfolka at jeg er en skummel terrorist hvis jeg prøver på det? Det er snakk om både innen- og utenlandsavganger, hvis det har noe å si.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:10   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkepinner på fly?

Tviler på at det er lov.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:15   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Her er OSL sin liste over skarpe gjenstander over skarpe gjenstander som ikke er lov å ha med. Strikkepinner er faktisk ikke nevnt. Det er jo lov å prøve?

Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:13   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt litt forkjellig. I en strikkebutikk jeg var i sa de at det bare var strømpepinner som ikke er lov. Jeg har investert i bambuspinner, og har hatt strikketøy i håndbaggasjen de siste årene. Både på inn- og utlandsflygning. Aldri blitt stoppet. Har alltid ekstra pinner i kofferten, i tilfelle en sikkerhetsvakt bestemmer seg for å ta de. Min mor har også klart å krangle seg til å ha de med et par ganger det er blitt stilt spørsmål i sikkerhetskontrollen.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:14   #5
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var veldig kjekt å ha strikketøy på 8-timers-flygning i sommer!

Gammel 28-08-08, 09:30   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er lov med strikkepinner i håndbagasjen. Jeg reiste en gang fra en flyplass i Norge som er kjent for å være ekstremt opptatt av sikkerhet. Sikkerhetskontrollen tok en evighet! Absolutt alt ble åpnet og sjekket, men strikkepinnene, de kunne jeg gjerne få ha i håndbagasjen.

Gammel 28-08-08, 09:35   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

MOren min har flydd med det mange ganger.

Men jeg hadde nok for sikkerhetsskyld lagt ved ekstra pinner i kofferten. Og hvis det var et stort arbeid jeg hadde, så hadde jeg tredd i tråd, sånn at det ikke blir ødelagt om du må gi fra deg pinnen.

Gammel 27-08-08, 23:14   #8
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Tviler på at det er lov da, når du ikke får ha med neglsaks engang

Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:15   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Litt hemmelig, her.

Tviler på at det er lov da, når du ikke får ha med neglsaks engang

Eller neglfil.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:16   #10
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Eller pinsett!

Gammel 27-08-08, 23:16   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lov!
Jeg har hatt strikkepinner med meg til Lanzarote, Trondheim, Oslo og Stockholm, og de har aldri blitt kommentert. Om du sjekker avinor sine sider, så står det ingenting om forbud mot strikkepinner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:22   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:ser føre meg sokk "strikke småsokkar" på flyet:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:25   #13
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt med et sett rundpinner (dobbelt så farlig, både til å stikke OG strangulere med ). På Gardermoen måtte sikkerhetsmenneksene snakke med sjefen før jeg kunne slippes igjennom, men i Luxembourg hevet de ikke så mye som et øyenbryn.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:30   #14
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Takk for alle svar! Ikke entydige sådanne, men...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 07:00   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid med meg strikketøy, og har aldri hatt problemer. Men jeg bruker trepinner.

Ikke ta med saks, det er ikke lov. Noen bruker negleklipper, jeg bare ryker tråden med hendene, strikker som regel med ull og da er det lett.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 07:08   #16
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

He, he.. nesten rart at dette kom opp nå... lurer på å sende sms til ei vennine av meg som er tolleraspirant.. hun kan ihvertfall finne det ut for meg (vil jeg tro) Jeg har nemlig også lyst til å ha med strikketøyet til Tyrkia...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:36   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er lov fra Gardermoen, men det er ikke sikkert de er så ivrige på utenlandske flyplasser. Særlig i USA er de vrange på sånt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:39   #18
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blitt fratatt en heklenål på Gardermoen. Jeg ville prøvd plast eller bambuspinner. Og ha, som Kaz, ekstra pinner i kofferten.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:49   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det er lov, ihvertfall med bambuspinner.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 08:54   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort det til og fra Tyskland. På Stansted er det eneste stedet jeg har sett at de har strikkepinner med på listen over det som ikke er tillatt.

Jeg strikker med rundpinne og har alltid med meg pinne, garn og oppskrift til å begynne på noe nytt. Dersom jeg må gi fra meg pinnen så slipper jeg i hvert fall å ødelegge et påbegynt strikketøy.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.