|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ludvig Nessa til valghttp://www.op.no/nyheter/article3730373.ece |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ludvig Nessa til valg.Eg synest det er heilt ok at han brukar demokratiske kanalar til å nå fram med bodskapen sin. Det må han jo ha lov til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ludvig Nessa til valg.
Enig. Det er vel dessuten mye bedre at han gjør det på denne måten i stedetfor å invadere operasjonsstuer osv.
|
|
|
#4 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, det er det eg meiner. Demokratiske kanalar er jo til nettopp for at folket skal kunne avgjere om han er urimeleg eller ikkje. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Selvsagt skal han få lov til det, men han burde ties ihjel. Han burde ikke få spalteplass og han bør ikke bli invitert til debatter!! Mannen er ikke god!! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Sv: Ludvig Nessa til valgOg her er det jeg sliter med forståelsen. Det har de siste dagene rast en laaaaang debatt her inne på FP om abort. Der viser det seg jo at svært mange ER i mot abort, i praksis. Man er i teorien for selvebestemt, men i praksis mener mange at et liv er et liv, det er galt å ta liv, og at det ikke finnes gode grunner for abort, med mindre man er 13 og har blitt voldtatt av faren sin. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Sv: Ludvig Nessa til valgHvis jeg mente, som Nessa, at 15000 uskyldige små barn avlives i Norge hvert år, så ville vel jeg også følt meg forpliktet til å prøve å gjøre noe med det. Og kanskje ikke vært så veldig opptatt av hvem jeg såret i prosessen.
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ludvig Nessa til valg
Jepp! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Som bina påpeiker så meiner eg at heile demokratiet bygger på ein tanke om at alle syn bør få komme til orde. Også minoritetsgrupper. Kor vidt du meiner han er "heilt god" eller ikkje er temmeleg irrelevant. Han er talsmann for ei sak som få andre frontar i offentlegheita, og bør difor få legge fram saka si og argumentere for den. Så er det opp til demokratiet og folket å avgjere om han får gehør for argumentasjonen eller ikkje. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Hadde Nessa klart å holde seg til normer som gjelder når det kommer til politisk debatt så ville ting vært anderledes. I mine øyne så debaterer han ikke, han holder tordentaler. Han sitter ikke rundt et bord og argumenterer på en saklig måte. Han kommer ikke med motargumenter på hva motdebatenten sier, han bare fortsetter med sitt mantra. Det jeg reagere mest på er at han generaliserer. Han er ikke interesert i nyanser, her er det svart eller hvitt. I kjølevannet av denne mannen er det mange traumatiserte kvinner!! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ustabil
|
Helt ærlig, du fremstår nesten like fanatisk som Nessa. Det er greit at du ikke LIKER mannen, og ikke deler hans standpunkt. Men nå gjør han jo akkurat det som han bør gjøre hvis han vil få fram sitt standpunkt, nemlig å bruke de demokratiske kanalene. Og gjennom demokratiet står både du og jeg helt fritt til å stemme på hvem vi vil - og vi stemmer vel ikke på de vi ikke liker eller er uenige med. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Kven er det du meiner skal ignorere han og tie han i hel? Vi? Media? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sist redigert av rine : 25-08-08 kl 22:24. Årsak: . |
|
|
|
|
|
#16 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Ludvig Nessa til valgDet er greit, men han får ikkemin stemme!
|
|
|
#18 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Ludvig Nessa til valg
Men du er klar over at du då faktisk argumenterer mot heile det demokratiske grunnlaget vårt? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Ludvig Nessa til valgDet er slik demokratiet fungerer, og det er vel slik det er meningen det skal fungere.
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ludvig Nessa til valgJeg sier meg enig med Alfa; La ham bare stille liste, og bruke lovlige kanaler for å fremme galskapen og ondskapen sin.
|
|
![]() |
|
|