Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke fem album må alle ha?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 18:27   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilke fem album må alle ha?

Jeg har et mål om å få en akseptabel platesamling med tid og stunder, men har en tendens til å få jernteppe av en annen verden hver gang jeg entrer en platebutikk. Såh, hvilke fem album kan du ikke leve uten?

Sist redigert av Maverick : 04-08-08 kl 18:33.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:32   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem album må alle ha?

I tilfeldig rekkefølge:

Pink Floyd - "The Wall."
Vamp - "Ei med alt."
Sinead O`Connor - "The Lion and the Cobra."
Cornelis Vreeswijk - "Cornelis`bästa."
Michael Wiehe - "30 sånger."

I hvertfall siden du spør meg i dag.

Gammel 04-08-08, 18:35   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

U2 - "The Joshua Tree"

Det var visst bare en..

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:49   #4
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat nå:

Queen - a night at the opera
Prince - Sign o' the times
Alanis Morissette - Jagged little pill
Kaizers Orchestra - Ompa til du dør
U2 - The Joshua Tree

Gammel 04-08-08, 18:53   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå for tiden hører jeg selv på Raga, Kaizers, BigBang, DumDum og Jokke. Mye norsk rock, med andre ord.

Gammel 04-08-08, 18:55   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
Queen - A Night at the Opera
Beatles - Abbey Road
Jeff Buckley - Grace
Pat Metheney - We live here

var fem som falt meg inn nå.

Gammel 04-08-08, 18:55   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare fem?! Og alle skulle ikke være med Tom Waits, altså? Tja, ett av dem må i alle fall være det. Jeg har blitt nyforelsket i Rain Dogs etter konserten vi var på, så i dag blir det kanskje den.

Og noe med Bob Dylan må jeg ha. Tror det kanskje må bli Blood on the Tracks, hvis jeg altså skal velge bare ett album.

Er det juks med trippelalbum? Magnetic Fields' 69 Love Songs er ganske ny i min samling, men jeg har blitt temmelig avhengig.

Kanskje jeg ville tatt med noe med Nick Cave også. Eller kanskje jeg heller skal ta noe med Robyn Hitchcock, for eksempel I Often Dream of Trains. Jo, jeg velger den; det er alltids noen andre som nevner Cave.

Og dette ble veldig maskulint til sammen, så for å runde av med noe som ligger litt over baryton, tror jeg jeg velger Suzanne Vegas første, eponymiske album.

Gammel 04-08-08, 18:58   #8
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

I mine fem skulle det helt klart vært en skikkelig god bluesplate.
Bare ikke spør meg om navn og sånn.

Gammel 04-08-08, 18:59   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ok, drit i tallet. Rain Dogs? Jeg har Beautiful Maladies og er veldig glad i den. Pink Floyd, Beatles og U2. Seff. Egentlig er jeg på utkikk etter et Winnerbäck-album som ingen har.

Gammel 04-08-08, 19:03   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beautiful Maladies er en samleplate, det er jo en kurant jukseløsning hvis man altså bare skal ha én. Jockey Full of Bourbon og Clap Hands, som er på den, er f.eks. fra Rain Dogs.

Gammel 04-08-08, 19:03   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drit i tallet?

Pink floyd: "Dark Side of the Moon."
Kaizers: "Maestro."

Bruce Springsteen - det meste.

Gammel 04-08-08, 19:06   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Åh, bare 5...
1. TTD- Vibrator
2. Rush- Power Windows
3. Depeche Mode: Music For The Masses
4. Saga- In Transit
5. The The- Mind Bomb

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:07   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Høh, Benzo sine var ukjente. Bortsett fra Depeche Mode, that is.

Gammel 04-08-08, 19:09   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Du er for ung, aC.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:08   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klarte ikke velge meg ut noen som ikke kunne være med så da blir det:

Alt kan repareres (1986)
Et hundeliv (1987)
III (1990) (#4 NO)
Frelst! (1991) (#11 NO)
Alt kan repeteres (1994) (#8 NO)

Rein kvalitet alt sammen.

Men i tillegg hører jeg en del på
Maiden
AC/DC
WASP
og Øsekara.

:blodharry, men elsker det:

Gammel 04-08-08, 19:09   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

turi, Jokke er ikke harry. :fiskedasker:

Metallica er seff med på lista. Og Duffy, tross alle fordommer.

Gammel 04-08-08, 19:11   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

turi, Jokke er ikke harry. :fiskedasker:

Metallica er seff med på lista. Og Duffy, tross alle fordommer.

Nei, mente nå aldeles ikke det Men musikk-lista mi er ikke oppdatert etter 2000, var bare det da!! røver å ro seg inn, som bare det!!:

tra la la la, jeg er dasket av ac!!

Gammel 04-08-08, 19:10   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Drit i tallet, ja. OK da: (Kan jo holde meg til én pr. artist, i alle fall.)
Nick Cave: Let Love In (er den jeg tror jeg har spilt mest)
The Beatles: Kanskje Revolver?
Velvet Underground & Nico ("bananplaten")
David Bowie: Hunky Dory
David Byrne: David Byrne

Og der blir det stopp for nå, jeg må ha matpause.

Gammel 04-08-08, 20:18   #19
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Drit i tallet, ja. OK da: (Kan jo holde meg til én pr. artist, i alle fall.)
Nick Cave: Let Love In (er den jeg tror jeg har spilt mest)
The Beatles: Kanskje Revolver?
Velvet Underground & Nico ("bananplaten")
David Bowie: Hunky Dory
David Byrne: David Byrne

Og der blir det stopp for nå, jeg må ha matpause.

Jeg kjenner at jeg og skilpadda så alldeles kunne hørt på musikk sammen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:21   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Åh, for all del - enda en jeg ikke klarer meg uten:
Chumbawamba - Anarchy !!

Sist redigert av Enhjørning : 04-08-08 kl 20:32. Årsak: Mente slett ikke å quote Lenam! ;)
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.