|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme | |||
| Under ett år |
|
0 | 0% |
| ett år |
|
0 | 0% |
| to år |
|
2 | 2,41% |
| tre år |
|
6 | 7,23% |
| fire år |
|
11 | 13,25% |
| fem år |
|
11 | 13,25% |
| seks år |
|
15 | 18,07% |
| syv år |
|
4 | 4,82% |
| åtte år |
|
6 | 7,23% |
| ni år |
|
3 | 3,61% |
| ti år eller eldre |
|
1 | 1,20% |
| barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er |
|
40 | 48,19% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Når lærte barna å svømme?Jeg har en treåring som ikke kan svømme. Det er ikke rart at han ikke kan det altså, han har ikke badet så mye, og er tross alt ganske liten. Jeg ser imidlertid at ganske mange av barna rundt oss lærte å svømme det året de var tre, og lurer derfor på om vi nå bør begynne å fokusere litt på svømmeopplæring. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Bassen lærte seg å svømme sommeren da han var 6 år. Han har alltid vært tøff i vannet og er nå aktiv svømmer på klubbnivå.
|
|
|
#4 |
|
Vaklende
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg har svart 3 år etter litt tankebry. Da regner jeg som nolo, at det å knekke koden betyr å kunne holde seg flytende og komme seg fremover. Det tror fremdeles det er langt igjen før vi snakker svømmeknappen. Jeg synes det er flott at han er trygg i vann og koser seg der. Blant annet fordi vi har tilgang til hytte(r) ved sjøen, samt er en del på fisketur, synes jeg det er viktig med vanntrygghet. Svømming med ordentlige tak synes jeg kan vente til han er stor nok til å ha utbytte av svømmekurs. Svømming har kommet fordi han hadde lyst, og antakelig fordi vi har gått 1 - 3 ganger i måneden i basseng siden han var 6 måneder. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Han er seks år og kan ikke svømme.
|
|
|
#6 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Ingen av mine kan svømme. De er 2 og 6 år. 6-åringen er under læring men har ikke knekket koden.
|
|
|
#7 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Mine lærte seg det i går. Vi har ikke gått på babysvømming, men har vært mye i basseng og i ferskvann. Vi har heller ikke på noen måte trent på dette, jeg tenkte at det fremdeles var et par år til de var klare til å lære å svømme, jeg. Men så plutselig bare gjorde de det!
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og ned
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Frøkna på tre kan ikke svømme, ikke 5 åringen heller. Han tar noen tak under vann, men har ikke kontroll overhodet.
|
|
|
#9 |
|
Lille tyrann
Hvor: Oslo
Sv: Når lærte barna å svømme?Storesøster fyller 6 i oktober. Hun kan ikke svømme enda. Har gått på svømmekurs over tid og er trygg i vannet. Fortsetter med det til høsten også, så får vi se.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Når lærte barna å svømme?
Hvorfor synes du de skal lære det i ung alder? (Nå spørs det jo hva du mener med ung alder, da). Eldste hos oss skal på svømmekurs i høst, men det er mer fordi de ikke har svømming på skolen.
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Poden er 3,5 år og kan ikke svømme. Han tror riktignok at han kan svømme, og hopper derfor gladelig uti.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Glitterbarnet blir fire til høsten og kan ikke svømme. I sommer oppdaget han gleden ved å leke i vannet, flyte med badering og slikt. Jeg skal prøve å ta ham med i svømmehallen litt innimellom i løpet av vinteren, og satser på å lære ham å svømme innen skolealder, men stresser ikke. Jeg er ikke overvettes begeistret for å svømme i norsk vann - i sjøen er det masse ekle, digre dyr og i ferskvann er det masse ekle små dyr. Men vi har vært litt på Frognerbadet, og til tross for alle menneskene har det vært ganske fint. Neste sommer skal jeg sørge for en lang ferie til et sted med strender med sandbunn.
|
|
|
#13 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Storesøster blir 4 idag
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldstejenta kunne bevege seg fritt i vannet uten noen fare fra hun var fire. Hun var imidlertid mer under enn over vann. Hun lærte ordentlig å svømme, på den "vanlige" måten den sommeren hun fylte seks.
|
|
|
#16 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldstejenta og minstejenta har begge svømt/vært under vann fra de var bittesmå og begge lærte de å svømme over vann på riktig måte samt være trygg på dypet da de var 6 år. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Nå har jeg svart med tanke på "ordentlig" svømming, og ikke under vann, eller holde seg flytende. Jeg snakker om å forflytte seg fremover med hodet over vannet ved hjelp av riktige ben- og armtak.
|
|
|
#18 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste kunne svømme da hun var litt over 4, både over og under vann, men noen ordentlig svømmer ble hun ikke før hun var ca 6. Da kunne hun svømme langt.
|
|
|
#19 |
|
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg stemte 4 år, men ved nærmere ettertanke var de nok 5. Fram til de var 3 år og noen måneder hadde de omtrent ikke vært i basseng fordi jeg ikke kom meg på babysvømming med to, og da de ble større bygde kommunen nytt badeland og stengte det gamle bassenget. Badeland åpna da de var vel 3 år, og etter det har de vært der mye, spesielt med faren, og etter hvert lært å svømme. Jeg tror det er et par år siden de begynte å svømme under vann, men er ikke helt sikker.
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste lærte å svømme over vann uten flytemidler da hun var 6. Teknikken har bedret seg med tiden, så nå som hun er 8 svømmer hun med noe som kan kvalifisere til å kalles brysttak. Hun svømmer nå også på rygg, og prøver seg innimellom på butterfly. (?) Hun gikk et svømmekurs da hun var 5,5, og da gikk det fort etter det. I høst skal hun begynne på svømming igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|