|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ost til pizzaHolder på å lage pizza. Ingen ferdigrevet ost i hus, så det ble Norvegia.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Sv: Ost til pizzaVi bruker det vi har (ofte lett gulost fra Synnøve Finden) og slenger ofte oppi litt blåmuggost i tillegg.
|
|
|
#3 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Ost til pizzaJeg har begynt å kjøpe den 4 oster fra Tine, som er ferdigrevet. Den synes jeg er kjempegod på bortimot alt jeg skal ha ost på.
|
|
|
#5 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ost til pizzaDet er også veldig godt med litt parmesan i tillegg til annen ost. Jeg tar det vi har, ofte Norvegia, Jarlsberg eller Mozzarella, eller den svarte pakken med ferdigrevet Tine pizzaost. Den inneholder vel også cheddar. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ost til pizzaVi synes Synnøve Finden sin gulost passer bedre som smelteost enn Norvegia.
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ost til pizzaVi bruker oftest Norvegia, siden det er den vi alltid har i hus. Men jeg elsker også blåmuggost og fersk mozarella.
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Ost til pizza
Det er de som heter topping eller liknende som ikke er ost. De som heter ost er ost.
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Ost til pizzaVi brukar som regel det vi har :enkel: Er ikkje så glad i seig smelta ost, så den må vere sprø-bar. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ost til pizzaVi tar det vi har. Bruker aldri ferdigrevet. Som regel en blanding av vellagret norvegia og parmesan siden det er det vi som oftest har i skapet, men når vi plalegger litt har vi ofte brukt litt mer smakssterke oster fra delikatessebutikken eller fersk mozarella. Problemet med den ferske mozarellaen er at den der så full av vann.
|
|
|
#12 |
|
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ost til pizzaDe som heter ost er ost, men slike som coop sin pakke med ferdigrevet ett-eller-annet (husker ikke hva) er IKKE ost.. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Ost til pizza
Ups! Jeg har en sånn Coop-pakke i huset nå. Den heter bare "Revet". Den inneholder skummet melk, vegetabilsk olje, salt, potetmel, syrekultur og løpe. Så hva mangler for at den skal være en ost?
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ost til pizzaOrdentlig ost har alltid "ost" i navnet. Jukesosten heter Revet, Pizzatopping osv. Den ligger ved siden av den ordentlige osten og er pakket på samme måte, så er man ikke obs er det veldig lett å ta med seg feil ... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Ost til pizzaBlanding av revet norvegia og mozarella. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ost til pizzaVi har alltid Jarlsberg i kjøleskapet. På pizza kjøper jeg 4-osten til Tine. Mozarella er også godt, men smaken er jo ikke så spennende så jeg liker å blande litt mer smakrik ost i tillegg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På flyttefot.
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ost til pizzaVi bruker et tynt lag revet Mozzarella (enten rive selv eller ferdigrevet) og så fersk Mozzarella i skiver oppå der. Etter litt steketid pleier jeg å slenge på noen biter Royal Blue
|
|
|
|
#18 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Ost til pizzaVi tar rett og slett det vi har i kjøleskapet. Holder oss som mange andre her unna de pakkene som ikke er ordentlig ost.... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
re:designer
Sv: Ost til pizzaEn gang hadde jeg for lite ost, og jeg tok på nøkkel-ost. Det ble faktisk ganske godt! Ellers er det veldig godt med Brie. |
|
|
|
![]() |
|
|