|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg lurer på en ting. I enkelte tråder her inne så er det stadig noen som fremhever at man må ha en karriere og høyere utdanning er et "must". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg tenker at enhver må gjøre hva som passer dem og deres familie best, enkelt og greit. Noen blir lykkelige av å kombinere familie og karriere - noen liker en deltidsløsning, og andre finner lykken i å være hjemmeværende noen år. Hvordan kvinner/menn velger å styre livet sitt bør ingen andre legge seg opp i.*
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg skjønner ikke at noen vil gjøre seg avhengig av en mann.Statistisk sett så ender mange samliv i brudd, kanskje ikke før det er gått mange år og barna begynner å bli store.Hva gjør man da? Man er lite attraktiv på arbeidsmarkedet, har ingen inntekt?
![]() |
![]() |
#4 |
fri
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg er litt enig med amo, man bør ikke gjøre seg avhengig av en mann, for man har ingen som helst garanti for at forholdet skal vare, og da kan man lett sitte i baret. Man bør i tilfelle gardere seg på en eller annen måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaDet er i de fleste tilfeller veldig sannsynlig at man velger bort jobb / skole bare for en periode, og "å gjøre seg avhengig av mannen / damen" er et idiotisk uttrykk for familier med felles økonomi. Det er ikke snakk om å velge bort seg selv, sjela, karrieren og alle ambisjonene. Det er snakk om å fordele arbeidsoppgavene i hjemmet, og for en av partene innebærer det en periode som hjemmeværende mens barna er små.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 12-07-08 kl 02:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barna
![]() |
#7 |
|
LaBanga sier det |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg tenker at jeg håper de har en god samboerkontrakt/ektepakt, som anerkjenner hennes innsats i hjemmet som likeverdig hans "karriere". Samt at de bør sørge for å opprette en pensjonsavtale til henne.
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
Småbarnsperioden kan strekke seg over ganske mange år.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaMen uansett om det bare er i småbarnsperioden, tror jeg det er mange som ikke har et reflektert forhold til hva det egentlig vil si å være hjemme - slik som du har, Skremmern. Bare det at du kan si at det er snakk om å fordele arbeidsoppgaver, og ikke tviholder på "det er bare mor som er bra for barna, så jeg bare mååå være hjemme"-tankegangen.
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
Men hvor lenge varer småbarnstiden, da? Spytter man ut to-tre-fire unger er det snakk om en bra periode, altså. Jeg synes tankegangen "mor er best" er like idiotisk som "mor må på jobb". Men, ja, jeg tenker gjennom valgene mine, jeg og mannen kommuniserer på et fint plan og vi har innrettet oss slik vi ønsker å leve.
![]() |
#14 |
|
Good for you. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
Og da er du mye heldigere stilt enn mange andre der ute, som ikke får anerkjennelse eller har noe valg mellom utdannelse/arbeid og det å være hjemme.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Man får pensjonspoeng for å være hjemme. Tror man får like mye som ved en inntekt på 250.000,- i året, eller noe sånt. Det er ikke mye, men ikke mer enn det jeg kommer til å tjene uansett. Så for meg betyr det ingenting når det kommer til pensjonspoengene.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når man velger vekk karriere for å være hjemme med barnaJeg burde sikkert ikke hatt barn, jeg hadde bare ikke fikset å være hjemme med gutta. Jeg blir rett og slett ikke en god mor av å være hjemme. Så jeg vil ikke si at det er for karrieren min jeg jobber, men for forstanden min. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
hjemmearbeidende, karriere, pensjonspoeng |
|
|