Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvem tenner på tynne damer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 14:22   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem tenner på tynne damer?

Fine overskriften. Gratulerer, Aftenposten.

http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle2495421.ece

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:24   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem tenner på tynne damer?

Gammel 24-06-08, 14:28   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en dust.

Jeg reagerte på samme avsnitt du la ut her, trøtt. Er det insekter som tenner på tynne damer? Ok ...

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:26   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Modellen er av type Saltstang, dvs. armene og beina er på tykkelse med saltstenger. Kroppen har omtrent samme mål som Norges nye supermodell Siri Tollerød, som forøvrig har BMI (body-mass-indeks) som en bananflue. (Tror du menn blir tent av sånne modeller, sjefredaktør Signy Fardal? Sorry, jeg er et pattedyr, ikke et insekt.)

Sjarmerende.

Gammel 24-06-08, 14:31   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan si mye om mote- og damebladbransjen, men de er vel ikke først og fremst laget for å få menn til å tenne og besvangre.

Trist for damer som er naturlig tynne å lese sånne uttalelser, selv om jeg er helt enig når det gjelder damebladenes dobbeltmoral.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 21:59   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Man kan si mye om mote- og damebladbransjen, men de er vel ikke først og fremst laget for å få menn til å tenne og besvangre.

Er de ikke? Det er meningen reklamer skal spille på sex for å få oss til å kjøpe, for sex er den største drivkraften de har. Og når de spiller på sex og gjør det på en slik uoppnåelig måte som det han beskriver (og som jeg er helt enig i, skjønt jeg hang meg opp i at han var motstander av svært unge tynne jenter og seksualiseringen, så hadde han likevel ikke noe i mot lolitasymbolene? ), så gir det kvinner dårlig selvfølelse for at de ikke strekker til. Og hva kan man gjøre for å føle seg bedre? Jo, bli så sexy som reklamen sier. Hvordan oppnå det? Jo, man kan kjøpe produktet de selger.

Sist redigert av DM : 24-06-08 kl 22:07.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 22:46   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mote-, skjønnhets- og slankeindustrien omsetter for vanvittige mengder penger årlig fordi vi er sosialisert til å føle oss misfornøyde. Hadde vi alle vørt happyschnappy med hvordan vi så ut, ville jo denne industrien gått ad undas. Hvem vil kjøpe kaviar- og navlsestreng-krem om de syntes det var greit at huden viste at man ble eldre?

For de aller fleste av oss er skjønnhetsidealet ung/tynn/høy enten umulig eller forbi eller en kombinasjon, men det betyr ikke at det er greit å tyne dem som er unge, tynne og høye. Han føler seg sikkert både balansert og intelligent mens han gjør det, men jeg, som liten, eldre enn ung og ikke akkurat syltynn, føler ikke solidaritet. Jeg synes bare han er teit.

Dagfinn Nordbø tenner forøvrig på lubne pakstanere med et anstrøk av bart, han er nemlig sammen med Shabana Rehman.

Gammel 24-06-08, 22:49   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dagfinn Nordbø tenner forøvrig på lubne pakstanere med et anstrøk av bart, han er nemlig sammen med Shabana Rehman.

Eller det er slik at han tenner på kjæresten sin. Slik de fleste andre menn gjør. Uavhengig av hvordan de ser ut.

(Det er jo mulig at hans forsøk på å sette ting på spissen var en miljøskade. At han prøvde å være morsom? Sånn btw når man hører hvem han er sammen med. )

Gammel 24-06-08, 22:49   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 392
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var, vel..? Har ikke hun en ny mann?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:44   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Er de ikke? Det er meningen reklamer skal spille på sex for å få oss til å kjøpe, for sex er den største drivkraften de har. Og når de spiller på sex og gjør det på en slik uoppnåelig måte som det han beskriver (og som jeg er helt enig i, skjønt jeg hang meg opp i at han var motstander av svært unge tynne jenter og seksualiseringen, så hadde han likevel ikke noe i mot lolitasymbolene? ), så gir det kvinner dårlig selvfølelse for at de ikke strekker til. Og hva kan man gjøre for å føle seg bedre? Jo, bli så sexy som reklamen sier. Hvordan oppnå det? Jo, man kan kjøpe produktet de selger.

Jeg mener ikke at ikke de spiller på sex. Jeg mener at damebladene er laget for at damer skal ville føle seg sexy, være som de på bildene, de er ikke laget for å få menn til å tenne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:49   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener ikke at ikke de spiller på sex. Jeg mener at damebladene er laget for at damer skal ville føle seg sexy, være som de på bildene, de er ikke laget for å få menn til å tenne.

Enig med du. Det er forskjell på mote og porr.

Gammel 25-06-08, 13:46   #12
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Men, er ikke det det underliggende da? Hvorfor skal kvinner være sexy? Er det ikke nettopp for mennene?

Gammel 24-06-08, 14:29   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ufattelig at hva folk klarer å lire ut av seg.

Gammel 24-06-08, 14:30   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dåne!

Gammel 24-06-08, 14:38   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns i grunn det var bra skrevet, jeg. Selvsagt satt veldig på spissen, men han får fram et poeng om dobbeltmoral, som Maxi er inne på.

Gammel 25-06-08, 15:02   #16
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Syns i grunn det var bra skrevet, jeg. Selvsagt satt veldig på spissen, men han får fram et poeng om dobbeltmoral, som Maxi er inne på.

Javel ... han får frem et poeng om dobbeltmoral, men er det nødvendig å gjøre det ved å henge ut en stor gruppe med mennesker som kanskje ikke har noe som helst mulighet til å gjøre ufattelig mye med hvordan de ser ut?

Merkelig det der .... tynne kan man hetse med så mye en bare orker har jeg inntrykk av. Har hele mitt liv fått slengt kommentarer i hytt og pine om hvordan min kropp ser ut. Og for å være helt ærlig, jeg føler meg langt fra lekker, skulle mer enn gjerne ha hatt et par kilo til. Nå er det slik at det ikke alltid så lett å gjøre noe med hvordan en ser ut :selverfart tynn matvrak som har veid det samme siden ungdomsskolen:

De modellene som er avbildet er jo ikke reelle for den jevne befolkning, og har lite med å gjøre om en er tynn eller ei ...
Retusjert utseende er rett og slett vanskelig å oppnå, heldigvis sier jeg.

Redigere: Oki, da jeg quotet, for et par timer siden var ikke tråden så lang, men som ammende mor så blir en jo fort avbrutt i det en holder på med .... og jeg ser nå at mange har kommet med poenget jeg ville ha frem
:alltid litt for seint ute:

Sist redigert av Vito : 25-06-08 kl 15:15.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:17   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes tynne damer er sexy, jeg. Så lenge de er morsomme, intelligente og sjarmerende. Akkurat som jeg synes at store og mellomstore damer er sexy, bare de er morsomme, intelligente og sjarmerende.

:klapper og nikker enig:

Gammel 24-06-08, 14:44   #18
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg tenner på aftenposten jeg i stedet. :bokbål:

Seriøst, jeg skjønner han vil sette ting på spissen, men går det ikke an å gjøre det på en skikkelig måte uten å rakke ned på folk med en bestemt kroppstype? Tviler også på at mennene som faktisk (heldigvis) blir tiltrukket av tynne kvinner liker å bli sammenlignet med noen som tenner på insekter.

Gammel 24-06-08, 14:49   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ikke noe spørsmål om dobbeltmoralen, selvfølgelig. Det var vel mer den mildt talt ekstremt klønete og ganske sårende formuleringsevnen til han fyren som provoserte meg.

Gammel 24-06-08, 20:01   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke noe spørsmål om dobbeltmoralen, selvfølgelig. Det var vel mer den mildt talt ekstremt klønete og ganske sårende formuleringsevnen til han fyren som provoserte meg.

Så dette nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.