|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?
|
|
|
|
#2 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Jenta mi pleier å gå i barnetoget, men guttungen har nekta i flere år.
|
|
|
#3 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Jeg har prøvd å lage en tradisjon å reise til syden på 17. mai, men det er ikke alltid jeg lykkes
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?
Endelig - en sjelefrende!
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
|
|
|
#6 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi står opp, pynter oss, går i tog, fryser helt sikkert, står i kø for å få kjøpt is, brus, kaker, kaffe og pølser og står mer i kø for å få mer av nevnte ting. Jonas synes det er morsomt å være med på alle lekene som arrangeres, storebror ser vi stort sett ikke snurten av.
|
|
|
#7 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sist redigert av Honda : 18-04-08 kl 08:42. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Tog, is og aller helst ei øl eller to utpå ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi pleier å dra hjem til mine foreldre hvor det er åpent hus og gamle venner og familie som ramler inn i løpet av dagen. En liten tur ned på skolen til mine søsken er nødvendig, for potetløp, styltegåing og vafler.
|
|
|
#11 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Griller i hagen hvis det er fint vær, hvis ikke spiser vi pølsene inne.
|
|
|
#12 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Ikke de store tradisjonene. Jeg ofrer skolebarnas barnetog for å følge mine egne unger. Eldsten går i tog fra skolen, mens de to minste møter på torget og går med barnehagen. Etterpå går vi en liten tur innom skoleplassen for å få med oss litt av feiringen. Der er det skrekkelig mye folk, og ingen hører på talene eller barnekoret eller presten eller noen som helst som har noe å si. Alle bare står i kø for pølser og is. Rømmer fort derfra og er glade for at vi har en alternativ feiring. Oldefar med søsken og etterkommere samles i oldefars store hage. Vi er gjerne 20-30 stk med stort og smått, og så har vi pølse-og kakefest, litt leking og masse koselig prat. Ettermiddagene har vi feiret alene, spist ute, grilla eller noe annet kos. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?barnetog, pølse og stappe med min bestemor (det blir ikke i år for hun er på hjem med alzheimers
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi har de siste 17.mai feiret hos min søster. Ser på ungen går i tog der, leker litt på skoleplassen før vi drar hjem og griller og koser oss med kaker og leker litt til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Bråk og stess
|
|
|
#16 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Da jeg bodde i Oslo hadde var tradisjonen å kjøpe heliumsballonger og snakke med Donald-stemme. I bunad. Alltid like gøy. Nå har jeg blitt mor og voksen og sånn og driver ikke med moro og spas lenger. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Vi har ikke fått etablert noen særlige 17.mai tradisjoner enda. Regner med det kommer etterhvert som LilleVenn begynner på skolen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Må på barneskolen her, går i tog, ser på underholdning til ungene, leker for ungene og bevertning med kaffe/brus og kaker inne på skolen.
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Hvis vi er hjemme, pleier vi å invitere til 17.mai brunch, og så går vi ut etterpå. I fjor gikk vi i tog med barnehagen, så det gjør vi nok i år igjen.
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva har dere for tradisjoner på 17. mai?Det varierer litt fra år til år, men vi pleier nå å starte dagen med å dra til byen for å se på toget. Diller litt rundt i slottsparken, kjøper pølse, is og gassballong, for deretter å ta turen dit vi måtte være invitert. Jeg håper vi blir invitert et sted i år også, hvis ikke må jeg ta initiativ. Og det passer dårlig i år. Tidligere år har det vært grillparty på ettermiddagen, med god mat, gode venner og god vin. |
|
|
|
![]() |
|
|