Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 21:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Vent på poll!

Gammel 03-03-08, 21:41   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Du er så innmari streng!

Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:42   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler sikkert alternativer. Si fra.

Gammel 03-03-08, 21:47   #4
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk

Dette stemte jeg ut i fra at jeg ikke klarer å forsone meg helt med kroppen min, ikke riktig ennå. Det jeg ikke klarer å forsåne meg med er den litt utrente kroppen og det lille overskuddet på hoftene/magen som sannsynligvis stammer fra graviditeten. Jeg er ganske fornøyd, og på gode dager har jeg det dermed strålende. Men på slemme dager med stramme bukser synes jeg magen tyter fram, og jeg har det ikke helt bra.

Et liv med luksusproblemer med andre ord, jeg er faktisk heldig.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:59   #5
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk.

Jeg blir ikke helt fortrolig med de siste 4 kg som er igjen før matchvekt, selv om jeg får mange tilbakemeldinger på at jeg er slank og fin.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:53   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Utfra kveldens humør måtte jeg svare dustepoll! Er gravid og ikke helt venn med kroppen for tiden. Jeg har ikke problemer med at magen blir stor og at vekten går opp, for det er jo sånn det skal være, men jeg føler meg så utrolig skjør og utrent! Bekkentrøbling får da brorparten av skylden.

Men hvis jeg hadde svart på pollen med tanke på hvordan jeg var før jeg ble gravid hadde jeg nok måttet svare "Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er." Ikke nødvendigvis fordi jeg var så happy med det, men jeg vet at hvis jeg virkelig ville, så kunne jeg sett litt bedre ut. Jeg har klart det før. Kjenner at jeg gleder meg veldig til å ta kontroll over kroppen min igjen etter fødselen, og krysser fingrene for at jeg ikke må dra med meg noen vanskeligheter. Jeg lengter etter å føle meg sprek og trent igjen!

Gammel 03-03-08, 21:59   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

En sannhet med modifikasjoner, men det alternativet som passet best, om jeg ikke skulle stemme Dustepoll. Jeg veier akkurat passe, og er fornøyd med det, selv om jeg for tiden må jobbe litt med å holde vekta oppe, ammingen suger fortsatt kalorier av meg. Jeg er misfornøyd med at den litt lavere vekta har ført til at buksene ikke sitter så pent på meg, og jeg har ikke penger for tiden til å kjøpe meg nye.
Og så skulle jeg gjerne hatt bedre kondis, men det har jo egentlig ingenting med vekta mi å gjøre.

Gammel 04-03-08, 18:33   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er gravid...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 18:45   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

Men det synes jeg nesten uansett hvor mye eller lite jeg veier. *enkel*

Akkurat nå er jeg gravid, og da veier man vel akkurat passe uansett?

Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:08   #10
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg er litt overvektig og er på vei ned.

Forholdet mitt til kropp og vekt er ikke så bra. Får ofte sjokk når jeg ser meg i vinduer og sånn: "Oi, den runde dama der er visst meg"

Men som sagt så er jeg på vei ned. Går lange turer hver dag og spiser sunt. Føler meg energisk og formen er ellers upåklagelig.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:50   #11
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg ønsker å veie 8-10 kg mindre enn det jeg gjør nå. Men jeg går ikke ned i vekt. Jeg er flink til å trene jeg spiser sunt, men jeg jobber i bakeri så det er vel der det stanger!! Der er det innimellom lett å spise litt usunt til Lunsj spesielt om vi har dårlig tid og mye folk, da blir det gjerne en bolle eller et kakestykke!

Gammel 06-03-08, 08:38   #12
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 01:45   #13
mariell84
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
mariell84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg skulle gjerne gått ned litt i vekt, ja. Har veiet meg på en slik maskin som viser fett, vann, muskler osv..Min "perfekt" vekt er 12 kg unna.....Driver på, men det går ikke så altfor for. Plutselig blir jeg skikkelig treningsfrik, men det varer vare 1 eller 2 uker...så har jeg en laaang pause Lærer aldri!

mariell84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 09:05   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mangler sikkert alternativer. Si fra.

Jeg tror jeg ville ha plassert meg i kategorien "jeg har noen få kilo mer enn jeg burde og ønsker meg ned i vekt". Litt overvektig blir vel ikke det samme som "noen få kilo"? Kanskje det stemmer etter graviditeten?

Gammel 04-03-08, 09:11   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er 40 kilo unna en normal BMI, og er ergo sykelig overvektig. Jeg sliter med overspising og har IKKE et greit forhold til kroppen min. Jeg tenker at om minus 20 kilo skal jeg slutte å være folkesky. Akkurat nå klarer jeg ikke å takle hvordan jeg ser ut.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:44   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig passe, men vil liksom ned bare 2-3 kg til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 13:08   #17
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Samme her.

Bryr meg ikke så mye om at jeg har litt deigmage og slapp rumpe. Men, det hadde vært morsomt å bli litt strammere. Slik det er nå, spretter den løse magen over bukselinningen og det ser ikke så pent ut, synes jeg.

Jobber faktisk med saken, har trent i 1 måned og gått ned 2-3 kilo.

Gammel 04-03-08, 13:18   #18
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt overvektig, og på vei ned. Eller, er ikke overvektig ut fra bmi,som er på 24,5. Men vil ned 9 kg til.

Gammel 04-03-08, 13:28   #19
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har forsonet meg med både mitt ytre og indre. :PK:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 08:16   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ja, der har du meg også. Er innen for IBM eller hva det heter, men kunne godt fått vekk litt mer på magen.

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.