Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kraftkoking - med eller uten lokk?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-02-08, 15:47   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Kraftkoking - med eller uten lokk?

Jeg har kjøpt kraftbein jeg har tenkt å lage kraft til kveldens risotto på.
Men hvordan gjør jeg det egentlig?

• Bør jeg brune kraftbena i smør eller olje før jeg har på vann?
  • Når vannet er kokt opp, jeg har skummet av og fylt på mer vann, skal jeg da sette platen på 1 og koke med eller uten lokk?
  • Tenkte å hive oppi et par gulrøtterog en løk, noe annet som bør være med?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 15:59   #2
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kraftkokoking - med eller uten lokk?

Nå har ikke jeg laget kraft til risotto,men jeg tror ikke du skal brune kjøttet,med mindre du skal ha brun saus.

Jeg koker opp,skummer av,tilsetter mer vann,og lar det småkoke i et par til tre timer,med lokket halveis på. Sellerirot og persillerot gir god smak til suppe hvert fall.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 17:13   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Og laurbærblader, vin og hel, sort pepper. Jeg pleier å koke inn kraft uten lokk.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:28   #4
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Kraftkokoking. Fint ord.

Gammel 01-03-08, 01:57   #5
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg koker også med lokket halvt på. Skummer av flere ganger underveis.

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.