|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Jeg så nylig en diskusjon om dette et annet sted.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)
Eh. Hva med bedøvelse da? Har du sett på linken eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Noen udrag fra artikkelen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Salt in the rainbow
|
Får de det sånn helt uten videre da? De kunne nå i det minste ha bedøvet de stakkars lammene....
![]() |
#8 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Jeg orket ikke se videoen. Syntes bildet sa nok. Har vi ikke kommet lengre enn dette?
![]() |
#9 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Jeg sakser bare hva mannen sier på msn om lam og fluelarver:
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Jeg klikker meg aldeles ikke inn på linken, men FY FAEN for et samfunn vi lever i! Og hva slags folk klarer å JOBBE med dette? Min mann og jeg hadde heller stått på McDonalds enn å jobbet med å torturere dyr!
![]() |
#11 |
Leser
|
Nei, men dette er et generelt problem med husdyr. Veldig mange dyr er avlet slik at det gir dem plager. Bulldoger har feks problemer med fødsler, et annet og mer "nært" problem var alle shafer hundene som hadde hofteleddsdysplasi. Belgian Blue (en storferase) har så vidt jeg vet også problemer.
I dette tilfellet er det jo også slik at alle vi som kjøper merionull uten at vi vet hvor den kommer fra er, de som opprettholder handlen. Det å være orientert i internasjonal handel er vanskelig.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-02-08 kl 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja det ER det. Jeg må sette meg ordentlig inn i dette her.
![]() |
#13 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Har sett videoen før. det er helt jævlig å se hvordan dyr blir behandlet!
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Er det bare australienserne vi skal boikotte?
![]() |
#16 |
Leser
|
Det står i artikkelen at dette gjelder merinoull. Så vidt jeg vet produseres det ikke merinoull i Norge.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-02-08 kl 09:14. Årsak: Bedre forklaring i parantesen |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Det var nok å lese artikkelen, videoen hoppet jeg over. Helt forferdelig at det går an å behandle levende vesener slik.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Da var det slutt på å kjøpe noe som helst med merinoull i her i gården. |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulesing (NB! Sterk link)Har lest litt mer om ullen fra Nøstebarn og den har IVN-merking som er den høyeste kvalitetssikringen man kan få på tekstiler. Det vil si at den er økologisk og det står at merkingen sikrer miljøet rundt produksjonen: trygge arbeidsforhold, godt dyrehold og liten belastning på miljøet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|