Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-08, 13:38   #1
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Forventer du litt ekstra på din bursdag?

På din dag, den eneste dagen i året som er den dagen du ble født. Hvordan feires den? Får du presanger, mange telefoner?

Hva med runde dager? Feires det stort, eller går dere stille i dørene? Blir du lei deg vist du blir glemt, eller bryr du deg ikke?

Gammel 05-01-08, 13:42   #2
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din burdsdag?

Har nettopp hatt bursdag jeg.
Mine bursdager blir ikke feiret,annet enn god middag sammen med mann og barn.
Fikk mange telefoner og tekstmeldinger, det er jo alltid koselig.
Må innrømme jeg blir litt lei meg om en av de nærmeste hadde glemt meg ja.Fikk pakke fra mann og barn,og penger fra andre familiemedlemmer.

Gammel 05-01-08, 18:29   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Bursdagen mini blir ikke feiret noe særlig.. Bare mamma som synes det er viktig at hun treffer meg akkurat den dagen, og har med kake og en liten ting.
Jeg får endel hilsner, men ellers blir det ikke noe gave eller noe sånt.

Jeg vil gjene feire runde tall, men vil ikke selv gjøre. Så dermed blir det ikke gjort.. Jeg gjør det heller ikke for mannen, så spiralen er i gang

Gammel 05-01-08, 18:48   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Gratulerer med dagen, Bokorm!

Jeg synes det er koselig å bli husket, men pleier ikke å feire bursdagen min.

Gammel 05-01-08, 13:43   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

I år tror jeg kun jeg fikk gave av sambo, er ikke så frlig å ikke få gaver. Men er koselig å bli husket på enten å få en sms eller telefon å det får jeg av enkelte å det er koselig. Jeg blir ikke sur om folk glemmer det heller, glemmer andres jeg å men kommer jeg på det så sender jeg en sms om jeg kan.
Nå er det litt over 2 år til jeg fylller 30 å det har jeg lyst til å markere litt ekstra. Har vel ikke markert 20 og 25 så veldig heller.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 13:43   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det er alltid et vell av telefoner og smser. Får noen få presanger fra min aller nærmeste familie. Vi feirer aldri noe, utover en god middag om det er i helgen.
Da jeg ble 30 i fjor ønsket jeg ikke å feire dette noe særlig og brukte bursdagen på konsert med min favorittartist. Et vennepar gav meg en god middag på restaurant sammen med dem helgen etter, det var en helt yppelig feiring for min del.

Gammel 05-01-08, 21:23   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker å ha familieselskap; ungene, foreldrene mine, broren min med familie hvis de tilfeldigvis er i byen (bor 10 mil unna). Det er sjeldent jeg har mer festligheter, men jeg hadde noen venninner her da jeg fylte 35. Blir 40 om vel tre år; vet ikke om jeg kommer til å gjøre noe da. Det blir ikke noe store greier i så fall.

Gammel 05-01-08, 13:44   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som en stor unge... Jeg elsker bursdag og benytter en hver anledning til å fortelle at dette er min dag.
Som regel får jeg ikke så mye oppmerksomhet som jeg ønsker, og som regel går jeg litt skuffet til sengs den dagen. Og jeg har som regel ingen grunn til å gjøre det altså.

Nærmeste venner og familie ringer alltid, og om jeg ber dem på kaffe så dukker de opp. Så jeg vet ikke helt hva jeg ønsker mer enn det.

Hos oss er det vanlig å ringe å gratulere med dagen, og om man blir bedt på kaffe (og kake) så er ikke det helt uvanlig heller.
Jeg har runddag til sommern, og regner med at jeg da feirer skikkelig.
Jeg elsker virkelig bursdag.

Gammel 05-01-08, 13:56   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født på feil årstid har jeg forstått oppigjennom. Fikk alltid beskjed om at jeg skulle få gave senere pga. julen nettopp hadde vært og alle var blakke. De presangene så jeg aldri til.

I år hadde jeg jo et lite håp om å bli husket. Blir jo tretti år denne gangen, så det er jo en rund dag. Prøvde å få tak i lokale, men av en eller annen merkelig grunn var de opptatte. Jeg har ikke hus til å romme mange mennesker, så jeg spurte til slutt om å få lov å feire hos noen andre. Som har stor stue, tillbydde meg å betale for det og de kjenner alle som skal komme, en rolig gjeng. Hadde tenkt å ha en middag og kun en koselig og rolig feiring. Har fortsatt ikke fått svar, så da blir det ingen feiring.

Fikk også høre fra flere den dagen passer ikke, du må ta den dagen også kom andre og så det motsatte, til slutt ble det bare tull syns jeg, så nå har jeg ikke lyst å feire i det hele tatt.

Sikker fryktelig barnslig av meg, men jeg kjenner jeg blir litt lei meg av at ingen bryr seg. Jeg er ikke den vanskeligste personen å be om hjelp, stiller opp med hjelp til å ordne i stand til selskaper, hjelper til med servering, men den ene gangen jeg ber om noe tilbake, så er det ingen som vil.

Trenger folk malehjelp, flyttehjelp osv. så spør de meg og jeg stiller opp. Det er litt sårt da at man ikke får noe tilbake den ene gangen man spør.

Alle har vel et indre ønske om å bli sett, hørt og litt verdsatt for den man er?

Gammel 05-01-08, 14:00   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg feirer vanligvis fødselsdagen i ro og stillhet, sammen med Mannen og ungene. I fjor var et unntak, da hadde Mannen ordnet til et gigantisk selskap til 40-årsdagen min.

Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:13   #11
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg feirer vanligvis fødselsdagen i ro og stillhet, sammen med Mannen og ungene. I fjor var et unntak, da hadde Mannen ordnet til et gigantisk selskap til 40-årsdagen min.

Min 40-årsdag ble feiret på Gautefall Høyfjellshotell. Da var det kjekt å ha bursdag dagen før nyttårsaften.

Og ja, jeg pleier å få masse gratulasjoner. Telefoner, sms'er, og ikke minst på nett.
Det setter jeg stor pris på. Selvfølgelig.

Gammel 05-01-08, 17:38   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bursdag i dag. Fikk sove lenge, noe som var utrolig deilig, siden både mannen og jeg har fått lungebetennelse. Snart kommer mine foreldre, bror med kjæreste og mine besteforeldre på mat. Skulle gjerne ha droppet hele greia akkurat nå.

Før var bursdager en deilig dag. Man ble som regel vartet opp litt, fikk servert god mat, og endte opp med en fyldigere lommebok enn før. Nå blir lommeboka enda tynnere, bursdager innebærer vasking, rydding, baking og styr, og man ender opp med mindre overskudd enn man hadde i utgangspunktet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 19:29   #13
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forventer du litt ekstra på din bursdag?

Forstår deg veldig godt. Jeg har bursdag i romjulen men har alltid fått både julegaver og bursdagsgaver. Men synes den dag i dag at det er veldig kjipt og ha det midt i julen. Det er jo mye bedre å få fordelt det skikkelig i løpet av året. Å ja, forventer litt ekstra på bursdagen min.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 20:42   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min bursdag har vi pleid å feire med nærmeste familien i alle år. Nå har lillebror bursdag samme dag som meg, så nå blir det skikkelig feiring hvert år. Min bursdag forsvinner litt i hans bursdag. Det er ikke noe vell av telefoner og hilsninger, men det er nå noen som husker på meg også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 14:04   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg er født på feil årstid har jeg forstått oppigjennom. Fikk alltid beskjed om at jeg skulle få gave senere pga. julen nettopp hadde vært og alle var blakke. De presangene så jeg aldri til.

I år hadde jeg jo et lite håp om å bli husket. Blir jo tretti år denne gangen, så det er jo en rund dag. Prøvde å få tak i lokale, men av en eller annen merkelig grunn var de opptatte. Jeg har ikke hus til å romme mange mennesker, så jeg spurte til slutt om å få lov å feire hos noen andre. Som har stor stue, tillbydde meg å betale for det og de kjenner alle som skal komme, en rolig gjeng. Hadde tenkt å ha en middag og kun en koselig og rolig feiring. Har fortsatt ikke fått svar, så da blir det ingen feiring.

Fikk også høre fra flere den dagen passer ikke, du må ta den dagen også kom andre og så det motsatte, til slutt ble det bare tull syns jeg, så nå har jeg ikke lyst å feire i det hele tatt.

Sikker fryktelig barnslig av meg, men jeg kjenner jeg blir litt lei meg av at ingen bryr seg. Jeg er ikke den vanskeligste personen å be om hjelp, stiller opp med hjelp til å ordne i stand til selskaper, hjelper til med servering, men den ene gangen jeg ber om noe tilbake, så er det ingen som vil.

Trenger folk malehjelp, flyttehjelp osv. så spør de meg og jeg stiller opp. Det er litt sårt da at man ikke får noe tilbake den ene gangen man spør.

Alle har vel et indre ønske om å bli sett, hørt og litt verdsatt for den man er?

Uff, jeg skjønner godt at dette er litt sårt. Og når du er av den typen som stiller opp for andre og bidrar der du kan så syns jeg det er ekstra vondt å lese at de ikke stiller opp for deg.

Har ikke noen råd å komme med, vil bare gi deg en klem.

Gammel 05-01-08, 14:10   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man har, Misteri! Å bli sett er viktig for oss alle, tror jeg. Bursdager er en typisk anledning der man kan få litt ekstra oppmerksomhet - nyte at man bryr seg: En telefon, et kort med fine ord, en klem, en gave, et besøk.

Det forståelig at du blir skuffet, og håper du kommer frem til en ordning slik at du får nyte dagen. Det trenger jo ikke nødvendigvis være så mange, gjør det?

Og jeg hadde vært så barnslig at jeg ikke hadde satt himmel og jord i bevegelse for å yte tilbake ved en annen anledning dersom dette er vanlig "behandling".

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:30   #17
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Det er ikke en overraskelsesfest på gang da? Siden folk virker unnvikende, mener jeg?

Gammel 05-01-08, 15:32   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi feirer alle bursdager, runde eller ikke. Og ja, jeg forventer meg oppmerksomhet og gaver den dagen. Det vet mannen min svært godt.
Når det gjelder selskap eller fest ordner jeg det selv, der forventer jeg ikke at andre ordner.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 15:34   #19
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er ganske kjipt at folk er begynt å sende sms i stedet for å ringe. De nærmeste bør absolutt ringe å gratulere, synes jeg. (Mine foreldre sendte sms i fjor.)

Gammel 05-01-08, 15:58   #20
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Det er ikke en overraskelsesfest på gang da? Siden folk virker unnvikende, mener jeg?

Nei det tror jeg ikke. Har sagt ifra at det vil jeg heller ikke. Har så mange jeg ønsker å ha der, som de nærmeste ikke vet av engang. Derfor ville jeg ha kontrollen selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.