Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ingen juleansjos - ingen jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-07, 21:18   #1
Manitoba
Passiv

Ulykkelig

Ingen juleansjos - ingen jul

Julen er avlyst for min del. Det selges ikke juleansjos i butikkene i år. Leste det i Aften i dag. Hadde jeg visst dette ville jeg kjøpt et stort lager i fjor.

Jeg kommer til å savne juleansjos!!!!!!!

Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:20   #2
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen juleansjon - ingen jul

Jamen du må jo lage min deilige ansjossalat.. *løper og henter oppskrift*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:23   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I boks ebba ansjos
1 pk majones
1 liten purre (hakkes)
3 egg (deles opp i smått)

Blande alt + søet som er i ansjosboksen.

SLURP!
Dette er jul!!

Gammel 17-12-07, 21:24   #4
Manitoba
Passiv

Standard

Tusen takk! Dette skal jeg prøve i stedet. Kanskje det er begynnelsen på en ny juletradisjon for meg? Selv om det nok skal noe til å endre nesten 30 års juleansjosglede.

Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 21:26   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Det er super godt. Ansjosen hakkes også forøvrig. Og se det litt an om du vil ha alt søet i. Kanskje 2/3 er nok. Jeg husker ikke i farten. Har ikke laget det enda.

Gammel 17-12-07, 21:33   #6
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingen juleansjos - ingen jul

Hvorfor har de sluttet med juleansjos? Det henger jo ikke på greip.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 22:31   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvorfor har de sluttet med juleansjos? Det henger jo ikke på greip.

De har ikke sluttet å lage det, men fisket i fjor var visst for dårlig til at de kunne lage årets utgave. Neste år blir det sikkert igjen!

Ikke-ansjos-spisende-Sokk

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 09:59   #8
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

De har ikke sluttet å lage det, men fisket i fjor var visst for dårlig til at de kunne lage årets utgave. Neste år blir det sikkert igjen!

Jeg er spent på om dette bare er en dårlig unnskyldning for å slutte produksjonen av et mindre lønnsomt produkt eller om de virkelig kommer sterkere tilbake neste år.

Jeg tror forresten en person blir glad for juleansjos-slutt. Min kjære som har blitt truet med ansjoskyss mang en gang...

Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:18   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har julekvedsmat for vennene våre nest siste lørdag før jul, og selv om jeg ikke er noen ansjoselsker, ble det ikke det samme med vanlig ansjos nei.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:58   #10
Manitoba
Passiv

Standard

Skrev mail til Stabburet i går og fikk følgende intetsigende svar (jeg hadde håpet de skulle tilby meg en boks fra et hemmelig lager):

Sitat:

Hei,
Vedr. Stabburet Juleansjos

Viser til din henvendelse vedrørende vårt produkt Stabburet Juleansjos.
Vi har dessverre hatt problemer med å skaffe tilstrekkelig med råvarer til
at vi kan tilby dette produktet i år. Grunnet uvanlig dårlig vær og
ekstrem vind ble fjorårets fiske av brisling veldig dårlig. Det er alltid
fjordårets fangst som brukes til neste års juleansjos.

Vi vil gjøre hva vi kan for å unngå at dette skjer ved neste
produksjon.

Beklager at vi ikke kan tilby juleansjos i år. Vi setter imidlertid
pris på tilbakemeldinger og takker for at du kontaktet oss.

Sist redigert av Manitoba : 18-12-07 kl 10:59. Årsak: å gjøre innlegget mindre
  Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:54   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:løper og legger boksen fra ifjor til salgs på eBay:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 23:58   #12
Left
Passiv

Standard

Jeg trodde et øyeblikk at det var en eller annen luring som hadde funnet ut, at vi måtte slutte og spise fiskeagn. Fillern, feil igjen.
Neida - jeg bare tøyser. Spiser det ikke selv nei, men juletradisjoner er juletradisjoner. Må ha det, bare må ha det.

Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 16:34   #13
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Se det som en mulighet til å skaffe ny juletradisjon. foreslår rakfisk. Ellers så er jeg også skuffet over at de ikke ga deg en boks fra det hemmelige lageret slik som han i aften fikk.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 16:37   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke peiling men king oscars juleansjos som jeg såg på rema i dag er noe helt annet?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 19:31   #15
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har ikke peiling men king oscars juleansjos som jeg såg på rema i dag er noe helt annet?

den kjøpte visst mannen min her om dagen (jeg måtte sjekke nå, for jeg mente han hadde kjøpt). Har ikke prøvd den før, men det må vel være noenlunde det samme. Jeg får prøvesmake på fredag, når vi skal lage leverpostei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.